Terug

verkochte items verwijderd door Vinted en geen betaling ontvangen erkochte artikelen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

N. D.

Naar: VINTED

04/12/2025

Beste Op 24 november ll verkocht ik 2 artikelen op Vinted. Ik heb deze meteen verzonden op dezelfde dag , waarvan bewijs. Beide artikelen werden gekocht door 2 verschillende kopers. (rode enkellaarsjes en een witte donsjas) Op 2 december verkreeg ik via mail een bevestiging dat het pakket met rode enkellaarsjes was ontvangen door de koper. Ik wou verifiëren of het bedrag effectief op mijn Vinted rekening stond, maar ik kon niet meteen doorgaan naar de app, en moest een 'tweede' verificatiewijze ingeven. Ik wou dit niet, maar er was geen mogelijkheid om dit te negeren, want je kon niet doorgaan naar je app zonder dit aan te klikken. Ik heb dan aangeklikt dat ik als tweede verificatiewijze mijn facebook profiel wou gebruiken, en zo kwam ik opnieuw terecht in de Vinted app. Dit was nog nooit eerder gebeurd, en ik gebruik de app al jaren. Ik vond dit meteen wel al verdacht. Normaliter verkrijg je dan als verkoper meteen het bedrag in je 'Vinted app' . Dit gebeurde niet. Daardoor verifieerde ik in de app wat de stand van zaken was van mijn pakket, maar alle artikelen die ik verkocht en nog te koop heb, zijn verdwenen. Ook de stand van mijn rekening in de Vinted app staat op 0, tot op vandaag. Ik vermoed dat door het aanklikken van die tweede verificatiewijze oplichting is gebeurd. Wanneer ik probeer terug te gaan naar de conversatie met de koper(s), krijg ik de melding 'toegang geweigerd' en kan ik geen conversaties terugvinden. Ik probeer tevergeefs een degelijke feedback en opvolging te krijgen via Vinted, maar ook dit is zonder gevolg. Er wordt niet gereageerd, enkel algemene 'chatbot' berichten. Vandaar dat ik mij tot jullie richt, ten eerste omdat ik het rechtmatige bedrag van 45 euro én 20 euro voor beide pakketjes terug wil, en andere consumenten wil waarschuwen voor hun praktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform