Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. F.
8/03/2025

Rejected exchange request

Geachte mevrouw/heer, Op 31/12/2023 heb ik 2 tickets gekocht op de officiële website van Turkish Airlines. Tijdens het aankoopproces was het mogelijk om verschillende tarieven te kiezen voor de heen- en terugvlucht. Omdat mijn plan om terug te vliegen onzeker was, heb ik de hoogste prijs betaald voor PrimeFly, geadverteerd als gratis om te ruilen en gratis te annuleren. Turkse luchtvaartmaatschappijen hebben de omwisselservice van het flexibele ticket geweigerd. Op het moment van aankoop heb ik het hoogste tarief gekozen dat wordt geadverteerd als flexibel voor gratis omruiling en annulering, en heb ik het ticket bevestigd dat is uitgegeven na aankoop door de luchtvaartmaatschappij. Toen ik echter een paar dagen voor de vlucht probeerde om omruiling aan te vragen, werd dit geweigerd. En de ondersteuning van de luchtvaartmaatschappij verklaarde dat alleen de laagste tariefvoorwaarden van de eerste etappe van toepassing zijn, ondanks het feit dat ik het hoogste tarief heb betaald voor de terugreis. Na het controleren van de algemene voorwaarden op hun website, samen met de ticketvoorwaarden (die Turkish Airlines definieert als vervoersovereenkomst), heb ik een dergelijke verklaring niet gevonden. Uiteindelijk heb ik geprobeerd de vlucht te annuleren, in de hoop dat in ieder geval het volledige bedrag aan mij teruggegeven zou worden. Het bedrag van de terugbetaling was ver onder wat het tarief heeft beloofd. Later heb ik een zin gevonden in de bevestigingsmail van mijn ticket dat de meest beperkende tariefregels gelden voor annuleringen. Houd er rekening mee dat dit is toegevoegd nadat ik voor de tickets heb betaald en niet is gecommuniceerd tijdens het boekingsproces. De omwisseling staat op dat ticket vermeld als toegestaan. Het is een schending van de EU-richtlijn van consumentenrechten, als de website van de luchtvaartmaatschappij iets verkoopt waarvan ze weten dat het niet van toepassing is, maar de kosten voor dat hoogste tarief in rekening brengt. Het zou om te beginnen niet moeten worden toegestaan. In de vlucht werden plannen in gevaar gebracht en verloren we geld. Aangezien de oorspronkelijke vervoersovereenkomst niet werd gerespecteerd, zou ik graag volledige compensatie willen hebben voor de alternatieve vlucht die ik moest kopen om deze reis te maken en uiteraard het resterende restitutiesaldo dat niet aan ons is teruggegeven volgens de geadverteerde tariefregels. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij via telefoon en e-mail, evenals per aangetekende brief naar hun kantoor in Nederland. Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze me niets zullen terugbetalen en dit is een verwacht gedrag en hebben geen schriftelijk bewijs geleverd van de officiële website, afgezien van links naar de voorwaarden waar het niet wordt genoemd. Ik probeer sinds april 2024 tevergeefs een oplossing te krijgen. Daarom verzoek ik u onverwijld en tegen Turkish Airlines en hen te vragen mijn verliezen te vergoeden voor het toepassen van oneerlijke handelspraktijken die verboden zijn voor bedrijven die actief zijn in de EU Met vriendelijke groeten, Dina Fatkulbayanova (klantnummers van reizigers TK609924058, TK609944782)

Opgelost
S. D.
20/11/2024

Connectievlucht gemist door vertraging

Beste, Hieronder de omschrijving van de klacht (in dit geval naar de geschillencommissie reizen), maar dezelfde klacht is ook naar Turkisch gestuurd en daarop is een antwoord gekomen. Ik vind het frappant dat de luchtvaartmaatschappijen door vertraging van hun eigen maatschappij geen connecterende vlucht met hun eigen maatschappij meer garanderen. Kunnen jullie hier iets mee? MIJN VRAAG NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN EN OOK WAT IK GEFORMULEERD HEB NAAR TURKISCH AIRLINES OP EEN FORMULIER OP HUN SITE syldebaets@gmail.com di 19 nov, 09:59 (1 dag geleden) aan reisgeschillen Beste, Ik weet niet als jullie dit behandelen, maar ik vind deze werking van Turkish maar niets. Mijn dochter en schoonmoeder zijn teruggekeerd uit KTM naar BRU via IST. Geen codeshare vluchten, puur Turkish. Bij de boeking via Connections is de minimum connecting time gerespecteerd. De vlucht uit KTM had ruim een uur vertraging, waardoor ze pas 20 min voor vertrek van de vlucht IST-BRU aan de gate stonden. De tijd die ze hadden door de vluchtvertraging was een stuk minder dan de min connecting time. Daar vertelde men dat ze niet meer op de vlucht mochten maar verder geholpen zouden worden aan de balie van Turkisch. Ook dat zij geen fout hadden en dat Turkish hen zou voorzien van een nieuwe vlucht, bonnen om te eten en een hotel voor die nacht. Eenmaal aan de balie moesten ze hun plan trekken. Ze hebben dus overnacht op de luchthaven en een nieuwe vlucht van bijna €400pp geboekt om thuis te geraken. Ik wil dit aanvechten want het klopt niet. Mijn dochter zegt dat ze direct hebben doorgelopen eenmaal geland uit KTM in IST. Oma is erg vitaal maar wel 76 jaar. Maar ze hebben zelfs niet gestopt om te plassen. Het is puur door de vertraging en de onwil van Turkisch dat ze de avond van 5 november op de luchthaven hebben moeten overnachten en extra kosten hebben moeten maken. Turkisch spreekt naast de kwestie, dus ik vraag me af wat we nog meer kunnen doen. Met vriendelijke groet, Sylvie De Baets, 0478512454 HET ANTWOORD VAN TK Dear Keygnaert SAM, Firstly, we’re sorry that we were unable to reply to you in a timely manner. Based on your feedback, in our investigation with our related department, although you were booked for the TK1941 Istanbul/Brussel flight dated 05th of November, 2024 and had completed your check-in operations, you were unable to carry out your journey using that flight as you were not present in time for boarding. Therefore, unfortunately, we cannot meet your request. For flights to take place on time, our passengers must complete their ticketing and baggage operations 45 minutes before takeoff time on our domestic flights and one hour before on our international flights. The boarding process ends 20 minutes before the time of departure in order for the aircraft's preflight preparations to be completed. As is the case for all airlines, on-time takeoffs and landings are a priority target for Turkish Airlines, which is competing in an international arena. The delayed takeoff or landing of a flight is a factor that negatively affects the entire flight network and the human resources planning in all divisions connected to that flight. Such setbacks, which can have a chain reaction on all other airlines and other institutions at the airport(s) in question, are a massive responsibility. Having made these explanations, we would once again like to express our regret at operational conditions causing you difficult moments. We hope you do not experience such inconveniences on your future travels and, with hopes of being able to welcome you as our guest again, we are respectfully yours. Sincerely yours, Resul A. Customer Representative TURKISH AIRLINES INC. Customer Contact Center

Afgesloten
M. K.
15/10/2024

VERTRAGING VLUCHT TK1941

Beste, Op vrijdag 13/9/2024 vlogen wij vanuit Istanbul naar Brussel met vlucht TK1941 van Turkish Airlines. Onderweg naar de luchthaven kregen wij melding dat de vlucht vertraagd was door 'operational reasons' en dit met 08H40 Initieel vertrek 18H50 aankomst Brussel 21H20 Uiteindelijk vertrek 03H30 aankomst Brussel 06H00 Wij hebben via de website van Turkish airlines een klacht neergelegd maar deze wordt geweigerd. Wij hebben zelf de SHY PASSENGERS RIGHTS geraadpleegd en deze zeggen duidelijk in sectie 2 artikel 7 dat voor internationale vluchten tussen 1500 en 3500 km en met een vertraging van meer dan 3 uur er een compensatie van 400 euro per persoon van toepassing is. Wij waren met een gezin van 4 personen. In bijlage stuur ik u een kopie van de boarding passes, initiële vluchtgegevens en paspoorten. Kan u ons hier in bijstaan ? Horen graag Met vriendelijke groeten Marc Kloeck

Afgesloten
J. B.
19/09/2024

Opnieuw vliegticket aankopen

Beste, Ik had per ongeluk een vliegticket geboekt op mijn verloofde zijn voornaam maar met mijn achternaam. Vincent hotag ipv Vincent Brewaeys. Omdat ik niets meer kon aanpassen voor de check-in en er niet geluisterd werd naar het feit dat we wettelijk samenwonenden zijn, moest ik een volledig nieuw vliegticket boeken van Brussel - Manilla. Dit heeft mij 1800€ gekost omdat het vliegtuig zogezegd vol zat. Dit was uiteindelijk niet het geval. Er was geen onderhandeling mogelijk dus ik verwacht ook een refund. Mvg, Julie Brewaeys

Afgesloten
S. D.
10/09/2024

Business geboekt maar bij de terugvlucht geen business wegens verandering van vliegtuig

Beste, Wij hebben Business tickets geboekt VOOR 11/08/2024 . Echter bij de terugkeer werd ons meegedeeld dat ze zijn veranderd zijn van vliegtuig omdat ze niet aan het aantal passagiers geraakten. Onze terugvlucht was absoluut niet Businessclass. We hadden zelfs geen scherm aan de Businessruimte. In het vliegtuig hebben wij een klacht ingediend en wij moesten dit ook online doen. We hebben ook foto's getrokken van het gedeelte waar we zaten etc.. Graag wil ik verder geholpen worden. Hieronder kan u de vluchtnummers terugvinden. Vluchtnummers: KARAKAYA FUAT: eTicket Nummer 2356644790481 DEGIRMENCI SIBEL: eTicket Nummer 2356644790482 KARAKAYA YADE EMINE: eTicket Nummer 2356644790483 Hopelijk tot een spoedig antwoord. Met vriendelijke groeten DEGIRMENCI SIBEL

Afgesloten
K. V.
18/08/2024

compensatie gevraagd

Dear Sir, Madam, I have already sent two claims : TK-11254026 #S1-35250653# TK-11278837 #S1-35298951# but I will try a third time before taking my claim further… I will repeat and summarise my claim: On 01/08/24 I had the flight TK0051 van NRT (10.35 AM) to IST( 5.45PM) and a transfer with flight TK1941 from IST(6.50 PM) to Brussels (9.20 PM). The first flight landed a little late and but had to taxi quite a bit. In answer to my first claim, you admitted that the total delay was about 16 min. Then I had to queue to get off the plane and through luggage control. The connecting flight was NOT on the screen in the plane, so I had to a) search for the correct gate and b) walk very far to get there. I was too late and missed my connection.... (from international terminal where I arrived to gate B12B was more than 20 min walk!!).I only had 65 min minus 16 min minus getting of plane minus luggage control minus long walk to correct gate . When I arrived, the gates where closed… I went to the Turkish airlines desk, where they agreed it had been impossible to get to my plane on time. They gave me a ticket for a sandwich and a new boarding pass FOR THE NEXT DAY (flight TK 1937)!! I had to (try to) sleep IN the airport on a very hard and uncomfortable chair, together with about 50 other persons, with lights on and lots of noise - impossible to sleep. No toiletries, no breakfast, no apologies. I had to contact home as I have animals that needed an extra day care ( phone + pay for extra care). I had to pay extra for the parking lot in Brussels as I was a day too late. I would like to insist on compensation for the delay : from 6.50 pm on 01/08/2024 to 8.45 am on 02/08/2024(new flight was 45 min late!). I would also like compensation for the extra expenses I made: € 41 for the reserved seat (I can give you a copy as proof) € 20 for the extra day for the animal carers (I can give you written proof) € 15 for the extra day car parc (I can give you written proof) € 100 for the mental damage : treating a 70 years old lady disrespectful, letting her sleep in a inappropriate environment without any hygienic possibilities.

Afgesloten
L. W.
8/08/2024

Meer dan 3u vertraging vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op 25/07/2024 ben ik op de luchthaven van ISTANBUL aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. TK0056 naar JAKARTA met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 06:17 en kwam het ongeveer MEER DAN 3 uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 600€ per passagier (over 3500 km) Wij waren met 2. boven op de vergoeding voor alle geleden schade en de extra kosten die ik heb moeten maken, zoals gedocumenteerd in de bijlage. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal € 1312. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op de betalingswijze die voor de boeking werd gebruikt. Bij gebrek aan een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie betalingsbewijzen van gemaakte kosten

Afgesloten
F. V.
14/03/2024

Vluchtconnectie gemist vanwege vertraging

Beste, Passagier : Princess Eguavoen (echtegenote)Vlucht 12/03 TK626 – vertraging +3uVlucht 13/03 TK1937 – connectie gemist, vlucht gepland 09u, aankomst pas om 09u25Nieuwe vlucht TK1943 12u45 – aankomst Brussel 14u25Dus aankomst bijna +4u later dan voorzien in Brussel.Graag uw feedback zodat ik de nodige documenten kan bezorgen.Bedankt alvastFilip

Opgelost
A. E.
3/02/2024

Problemen met Turkish Airlines

Beste,Ik ben ondertussen al maanden bezig met Turkish Airlines om een correcte compensatie te krijgen voor mijn problemen via hun online platform maar nog steeds zonder resultaat.Ik had een vlucht heen en terug geboekt vanuit Brussel naar Alexandrië in Egypte met overstap in Istanbul. De heenvlucht was licht vertraagd waardoor ik hun eigen aansluitende vlucht heb gemist. Ik stond voor een gesloten gate hoewel mijn ticket duidelijk zei dat ik tot dan kon inchecken. Uiteindelijk zetten ze me op een vlucht van EgyptAir naar Caïro met aansluiting naar Alexandrië. Wanneer ik echter in Caïro aankom is mijn bagage vermist en blijkt dat ik meer dan 36 uur moet wachten op een aansluitende vlucht van 1 uur naar Alexandrië zonder enige vorm van verblijf... wachten in de luchthaven dus eigenlijk. Ik heb dan contact opgenomen met de EgyptAir desk om op zoek te gaan naar mijn bagage en om ook te melden dat ik niet zou wachten op de vlucht van de dag er op gezien je al in ongeveer 4 uur ook met de auto al in Alexandrië bent. Zij hadden dat genoteerd zeiden ze en maakten er geen problemen van. Inmiddels nam ik ook contact op met Turkish airlines rond mijn verloren bagage en gemiste connectie. Na wat heen en weer gebel en gemail kwamen ze met een compensatie voor de gemiste aansluiting die zou bestaan uit airmiles. Die zou ik volgens hen dan kunnen gebruiken als wisselgeld om mijn terugvluchten te upgraden naar business class. Ik aanvaardde dan ook deze compensatie met dit in gedachten. Uiteindelijk door het nog een week (9 dagen) vooraleer ik mijn bagage terug bij me had (dus 1 week van mijn 3 weken vakantie bij familie). Intussen had ik ook ter plaatse wat kledij en toiletartikelen moeten kopen om me te verhelpen.De dag voor mijn terugvlucht kreeg ik echter de melding dat ik niet zou kunnen boarden op de terugvlucht naar Brussel (opnieuw via Istanbul). Reden was dat ik volgens hen mijn vluchtenschema had onderbroken en zij mij dus geen diensten meer moesten verlenen. Ik had echter geen keuze gezien ik terug naar België moest komen voor mijn werk (vakantiedagen zijn beperkt) en heb dus eigenlijk onder dwang een nieuw ticket moeten kopen om terug te kunnen keren. Het ticket kostte even veel als het heen en terug ticket dat ik in eerste instantie had gekocht, dus meer dan 600 euro. Ik heb in totaal al 12 keer klacht ingediend via hun online platform maar telkens duurt het dagen of weken vooraleer ze antwoorden en telkens minimaliseren ze de situatie en wordt de fout bij mij gelegd en treft hen geen schuld. Ik ben ten einde raad. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Afgesloten
F. V.
17/01/2024

graag compensatie

hebben vlucht genomen Turkish Airlines TK 1940 op 25 dec 2023. aansluitend hadden we een vlucht Turkish Airlines TK 040 op 26 dec. deze had 6hr en 35 min vertraging.kregen geen uitleg voor vertraging.geen rustplaats was voorzien of beschikbaar.kregen een maaltijdbon maar restaurants waren bijna gesloten toen we aankwamen.geen uitleg hoe dan ook, moesten alles zelf maar uitzoeken.via de site van turkish airlines niets teruggevonden om klacht te formuleren.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform