Terug

Annulering vlucht Turkish Airlines

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

D. V.

Naar: TURKISH AIRLINES

28/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Met boekingsreferentie RNNDFQ heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. TK1944 geboekt van BRUSSEL ZAVENTEM naar KUALA LUMPUR via ISTANBUL voor de dag 01/08/2025 en dit voor 4 personen. Op 01/08/2025 wanneer wij al plaatsgenomen hadden op het vliegtuig na boarding heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Bij herboeking konden we pas op 2 augustus onze vlucht naar Istanbul nemen, en op 3 augustus 's avonds onze vlucht naar Kuala Lumpur. Er werd ons ook geen voorstel gedaan voor betere opties bij de vliegtuigmaatschappijen waarmee jullie een alliantie hebben afgesloten. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 2400€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Ook hadden we tijdens onze stop in Istanbul (gedurende 24u) onze valiezen niet tot onze beschikking. Kunt u hiervoor een Property Irregularity Report (PIR) opstellen zodat we onze gemaakte kosten hiervoor kunnen ingeven bij onze reisverzekering. We hebben al deze zaken al meermaals via gewone mailing gevraagd maar we hebben hier nooit antwoord op gekregen door jullie. Er werd mij gezegd om een klacht in te dienen via jullie website, maar aangezien we via Gotogate onze vliegtuigtickets hadden geboekt, is dit niet mogelijk. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dimitri Van Hoecke Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring Kopie van de omboekingsdata


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform