Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 68
- Aantal klachten *
- 15
- Afgesloten klachten*
- 93%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Rejected exchange request
Geachte mevrouw/heer, Op 31/12/2023 heb ik 2 tickets gekocht op de officiële website van Turkish Airlines. Tijdens het aankoopproces was het mogelijk om verschillende tarieven te kiezen voor de heen- en terugvlucht. Omdat mijn plan om terug te vliegen onzeker was, heb ik de hoogste prijs betaald voor PrimeFly, geadverteerd als gratis om te ruilen en gratis te annuleren. Turkse luchtvaartmaatschappijen hebben de omwisselservice van het flexibele ticket geweigerd. Op het moment van aankoop heb ik het hoogste tarief gekozen dat wordt geadverteerd als flexibel voor gratis omruiling en annulering, en heb ik het ticket bevestigd dat is uitgegeven na aankoop door de luchtvaartmaatschappij. Toen ik echter een paar dagen voor de vlucht probeerde om omruiling aan te vragen, werd dit geweigerd. En de ondersteuning van de luchtvaartmaatschappij verklaarde dat alleen de laagste tariefvoorwaarden van de eerste etappe van toepassing zijn, ondanks het feit dat ik het hoogste tarief heb betaald voor de terugreis. Na het controleren van de algemene voorwaarden op hun website, samen met de ticketvoorwaarden (die Turkish Airlines definieert als vervoersovereenkomst), heb ik een dergelijke verklaring niet gevonden. Uiteindelijk heb ik geprobeerd de vlucht te annuleren, in de hoop dat in ieder geval het volledige bedrag aan mij teruggegeven zou worden. Het bedrag van de terugbetaling was ver onder wat het tarief heeft beloofd. Later heb ik een zin gevonden in de bevestigingsmail van mijn ticket dat de meest beperkende tariefregels gelden voor annuleringen. Houd er rekening mee dat dit is toegevoegd nadat ik voor de tickets heb betaald en niet is gecommuniceerd tijdens het boekingsproces. De omwisseling staat op dat ticket vermeld als toegestaan. Het is een schending van de EU-richtlijn van consumentenrechten, als de website van de luchtvaartmaatschappij iets verkoopt waarvan ze weten dat het niet van toepassing is, maar de kosten voor dat hoogste tarief in rekening brengt. Het zou om te beginnen niet moeten worden toegestaan. In de vlucht werden plannen in gevaar gebracht en verloren we geld. Aangezien de oorspronkelijke vervoersovereenkomst niet werd gerespecteerd, zou ik graag volledige compensatie willen hebben voor de alternatieve vlucht die ik moest kopen om deze reis te maken en uiteraard het resterende restitutiesaldo dat niet aan ons is teruggegeven volgens de geadverteerde tariefregels. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij via telefoon en e-mail, evenals per aangetekende brief naar hun kantoor in Nederland. Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze me niets zullen terugbetalen en dit is een verwacht gedrag en hebben geen schriftelijk bewijs geleverd van de officiële website, afgezien van links naar de voorwaarden waar het niet wordt genoemd. Ik probeer sinds april 2024 tevergeefs een oplossing te krijgen. Daarom verzoek ik u onverwijld en tegen Turkish Airlines en hen te vragen mijn verliezen te vergoeden voor het toepassen van oneerlijke handelspraktijken die verboden zijn voor bedrijven die actief zijn in de EU Met vriendelijke groeten, Dina Fatkulbayanova (klantnummers van reizigers TK609924058, TK609944782)
Connectievlucht gemist door vertraging
Beste, Hieronder de omschrijving van de klacht (in dit geval naar de geschillencommissie reizen), maar dezelfde klacht is ook naar Turkisch gestuurd en daarop is een antwoord gekomen. Ik vind het frappant dat de luchtvaartmaatschappijen door vertraging van hun eigen maatschappij geen connecterende vlucht met hun eigen maatschappij meer garanderen. Kunnen jullie hier iets mee? MIJN VRAAG NAAR DE GESCHILLENCOMMISSIE REIZEN EN OOK WAT IK GEFORMULEERD HEB NAAR TURKISCH AIRLINES OP EEN FORMULIER OP HUN SITE syldebaets@gmail.com di 19 nov, 09:59 (1 dag geleden) aan reisgeschillen Beste, Ik weet niet als jullie dit behandelen, maar ik vind deze werking van Turkish maar niets. Mijn dochter en schoonmoeder zijn teruggekeerd uit KTM naar BRU via IST. Geen codeshare vluchten, puur Turkish. Bij de boeking via Connections is de minimum connecting time gerespecteerd. De vlucht uit KTM had ruim een uur vertraging, waardoor ze pas 20 min voor vertrek van de vlucht IST-BRU aan de gate stonden. De tijd die ze hadden door de vluchtvertraging was een stuk minder dan de min connecting time. Daar vertelde men dat ze niet meer op de vlucht mochten maar verder geholpen zouden worden aan de balie van Turkisch. Ook dat zij geen fout hadden en dat Turkish hen zou voorzien van een nieuwe vlucht, bonnen om te eten en een hotel voor die nacht. Eenmaal aan de balie moesten ze hun plan trekken. Ze hebben dus overnacht op de luchthaven en een nieuwe vlucht van bijna €400pp geboekt om thuis te geraken. Ik wil dit aanvechten want het klopt niet. Mijn dochter zegt dat ze direct hebben doorgelopen eenmaal geland uit KTM in IST. Oma is erg vitaal maar wel 76 jaar. Maar ze hebben zelfs niet gestopt om te plassen. Het is puur door de vertraging en de onwil van Turkisch dat ze de avond van 5 november op de luchthaven hebben moeten overnachten en extra kosten hebben moeten maken. Turkisch spreekt naast de kwestie, dus ik vraag me af wat we nog meer kunnen doen. Met vriendelijke groet, Sylvie De Baets, 0478512454 HET ANTWOORD VAN TK Dear Keygnaert SAM, Firstly, we’re sorry that we were unable to reply to you in a timely manner. Based on your feedback, in our investigation with our related department, although you were booked for the TK1941 Istanbul/Brussel flight dated 05th of November, 2024 and had completed your check-in operations, you were unable to carry out your journey using that flight as you were not present in time for boarding. Therefore, unfortunately, we cannot meet your request. For flights to take place on time, our passengers must complete their ticketing and baggage operations 45 minutes before takeoff time on our domestic flights and one hour before on our international flights. The boarding process ends 20 minutes before the time of departure in order for the aircraft's preflight preparations to be completed. As is the case for all airlines, on-time takeoffs and landings are a priority target for Turkish Airlines, which is competing in an international arena. The delayed takeoff or landing of a flight is a factor that negatively affects the entire flight network and the human resources planning in all divisions connected to that flight. Such setbacks, which can have a chain reaction on all other airlines and other institutions at the airport(s) in question, are a massive responsibility. Having made these explanations, we would once again like to express our regret at operational conditions causing you difficult moments. We hope you do not experience such inconveniences on your future travels and, with hopes of being able to welcome you as our guest again, we are respectfully yours. Sincerely yours, Resul A. Customer Representative TURKISH AIRLINES INC. Customer Contact Center
VERTRAGING VLUCHT TK1941
Beste, Op vrijdag 13/9/2024 vlogen wij vanuit Istanbul naar Brussel met vlucht TK1941 van Turkish Airlines. Onderweg naar de luchthaven kregen wij melding dat de vlucht vertraagd was door 'operational reasons' en dit met 08H40 Initieel vertrek 18H50 aankomst Brussel 21H20 Uiteindelijk vertrek 03H30 aankomst Brussel 06H00 Wij hebben via de website van Turkish airlines een klacht neergelegd maar deze wordt geweigerd. Wij hebben zelf de SHY PASSENGERS RIGHTS geraadpleegd en deze zeggen duidelijk in sectie 2 artikel 7 dat voor internationale vluchten tussen 1500 en 3500 km en met een vertraging van meer dan 3 uur er een compensatie van 400 euro per persoon van toepassing is. Wij waren met een gezin van 4 personen. In bijlage stuur ik u een kopie van de boarding passes, initiële vluchtgegevens en paspoorten. Kan u ons hier in bijstaan ? Horen graag Met vriendelijke groeten Marc Kloeck
Opnieuw vliegticket aankopen
Beste, Ik had per ongeluk een vliegticket geboekt op mijn verloofde zijn voornaam maar met mijn achternaam. Vincent hotag ipv Vincent Brewaeys. Omdat ik niets meer kon aanpassen voor de check-in en er niet geluisterd werd naar het feit dat we wettelijk samenwonenden zijn, moest ik een volledig nieuw vliegticket boeken van Brussel - Manilla. Dit heeft mij 1800€ gekost omdat het vliegtuig zogezegd vol zat. Dit was uiteindelijk niet het geval. Er was geen onderhandeling mogelijk dus ik verwacht ook een refund. Mvg, Julie Brewaeys
Business geboekt maar bij de terugvlucht geen business wegens verandering van vliegtuig
Beste, Wij hebben Business tickets geboekt VOOR 11/08/2024 . Echter bij de terugkeer werd ons meegedeeld dat ze zijn veranderd zijn van vliegtuig omdat ze niet aan het aantal passagiers geraakten. Onze terugvlucht was absoluut niet Businessclass. We hadden zelfs geen scherm aan de Businessruimte. In het vliegtuig hebben wij een klacht ingediend en wij moesten dit ook online doen. We hebben ook foto's getrokken van het gedeelte waar we zaten etc.. Graag wil ik verder geholpen worden. Hieronder kan u de vluchtnummers terugvinden. Vluchtnummers: KARAKAYA FUAT: eTicket Nummer 2356644790481 DEGIRMENCI SIBEL: eTicket Nummer 2356644790482 KARAKAYA YADE EMINE: eTicket Nummer 2356644790483 Hopelijk tot een spoedig antwoord. Met vriendelijke groeten DEGIRMENCI SIBEL
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten