Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Fake onderdeel
Op 11/03/2025 kocht ik een stuurkolomschakelaar voor Renault twingo. We laten deze plaatsen door ervaren garagist. Na 3 dagen begon hij te pinken zonder de pinker aan te zetten. Maar na de auto aan en uit te zetten was dit weg. Vanaf 6 april stopte dit niet meer. Het bleef pinken naar rechts en wat ik ook deed dit stopte niet. Ik kon ook niet meer mijn pinker laten pinken naar links. Hiermee naar de garage gegaan en blijkt dat deze geen echte onderdeel is waardoor hier die problemen kwamen.
Bestelling wordt niet geleverd
Op 23/06 bestelde ik enkele onderdelen bij autodoc voor onze campervan om op reis te kunnen vertrekken (ordernummer 114447823). Op 26/06 kreeg ik reeds een mail van DPD dat mij pakket zou geleverd worden. Na enkele dagen zag ik dat het pakket geleverd werd ondanks ik niets had ontvangen. De week er op (01/07) nam ik contact op met DPD waaruit bleek dat het pakket op een foutief adres werd geleverd. Ik vind het wat bedenkelijk dat het mij €0,3/min kost om iemand aan de lijn te krijgen om uiteindelijk te horen dat ik zelf best contact opneem met autodoc. Fouten kunnen nu eenmaal gebeuren en autodoc beloofde mij om het pakket opnieuw op te zenden. Dit pakket kreeg ordernummer 115058510. Ik vroeg vriendelijk of er een mogelijkheid was om wat spoed op de levering te zetten zodat ik de tijd had om de onderdelen nog te monteren om alsnog met de camper op reis te gaan. Spijtig genoeg was dit niet mogelijk en daar heb ik ook begrip voor. Na iets meer dan een week (helaas trager dan wat ik van autodoc gewend ben, maar ook hiervoor heb ik begrip) ging het ordernummer van "Besteld" naar "De Bestelling staat klaar om te worden afgehaald door de koerier". Na een week op diezelfde status te staan, nam ik nogmaals contact op met de klantendienst van autodoc (16/07). Ik werd heel vriendelijk geholpen, maar ontbrak er een document waarbij ik verklaarde dat ik de bestelde goederen nooit heb ontvangen. Waar dit is fout gelopen (Autodoc of DPD), weet ik niet, maar ik had dit document nooit ontvangen. Dit document werd onmiddelijk ondertekend teruggestuurd om alsnog de onderdelen misschien op tijd te ontvangen. Hoewel het mij al duidelijk werd dat we onze reisplannen gingen moeten aanpassen. De week er op vertrokken we uiteindelijk met onze gewone wagen op reis. Ondertussen hield ik de status van de bestelling wat in de gaten, maar hier kwam weinig verandering in. Ik had gehoopt dat de onderdelen alsnog geleverd zouden zijn wanneer we terugkwamen van onze reis. Dit was dus niet het geval en op 01/08 nam ik alweer contact op met de klantendienst. Alweer werd ik vriendelijk geholpen, maar volgens hun gegevens werd er een terugbetaling gevraagd. Ik liet hen weten dat dit niet gewenst was omdat ik de onderdelen nodig heb. Ook had ik geen geld ontvangen en stond de status van de bestelling nog steeds op "De Bestelling staat klaar om te worden afgehaald door de koerier". De persoon veronschuldigde zich voor de vergissing en beloofde mij om alles in orde te brengen. Ik vertelde hem dat ik graag de dag er op een update zou ontvangen. Uiteraard kwam de update er niet. Op 06/08 was er nog steeds geen update en nam ik alweer contact op met de klantendienst van Autodoc. Ik werd terug vriendelijk geholpen. Toen heb ik toch vriendelijk mijn ongenoegen geuit over hun manier van werken. Ik heb toen ook duidelijk laten weten dat ik contact ging opnemen met een externe ombudsdienst als ik tegen vrijdag (09/08) geen progressie zag in de levering van de bestelling. De dame had hier alle begrip voor en beloofde mij om er met spoed werk van te maken. Om de zaken van mijn kant wat op te volgen nam ik op 08/08 nogmaals contact op met de klantendienst van autodoc om de status van de bestelling na te gaan. Toevallig had ik contact met diezelfde persoon waarmee ik de eerste maal sprak. Zonder veen extra informatie mee te geven vroeg ik wat de huidige status was van bestelling 115058510. Ik kreeg toen de vraag of ik nog steeds mijn terugbetaling niet heb ontvangen. Met andere woorden; er was nog steeds niets gebeurd met mijn bestelling of met de verschillende keren dat ik contact had met de klantendienst van Autodoc. Ik legde hem nogmaals uit dat ik graag de bestelling zou ontvangen en dat ik diezelfde week al contact had met een collega aan wie ik duidelijk maakte dat ik verdere stappen zou ondernemen indien ik geen update kreeg tegen 09/09. Ik meldde ook dat ik het gevoel had dat ik enkel schot in de zaak zou krijgen als ik via derden klacht indien. Hij vertelde mij dat hij meteen contact zou opnemen met zijn supervisor om dit in orde te brengen (uiteraard was ik al was sceptisch want alle voorgaande keren werd mij ook beloofd om alles in orde te brengen). Na enkele minuten kwam hij terug en zei mij dat ik vandaag of morgen een bericht zou krijgen van DPD dat de bestelling verzonden is. We zijn ondertussen 12/08 en heb uiteraard nog steeds niets ontvangen. Het is mij dus duidelijk dat ik dit niet opgelost krijg door zelf contact op te nemen met hun klantendienst. Ik heb hun meerdere malen de kans gegeven om dit zonder enig gevolg op te lossen. Er zijn enkele fouten gebeurd waar ik telkens begrip voor had. Wij hebben onze reisplannen gewijzigd en ook hier heb ik geen gevolg aan gegeven. Maar bijna 2 maanden wachten op een bestelling, meerdere malen contact hebben met de klantendienst en GEEN ontwikkeling zien, getuigt van heel weinig respect tegenover de klant. We zijn op het punt gekomen dat ik niet enkel wens dat de bestelling alsnog in orde komt (of dan toch een terugbetaling zodat ik de onderdelen bij iemand anders kan bestellen), maar dat een schadevergoeding of enige tegemoetkoming toch op zijn plaats lijkt. Ik wil gerust via kerende mail de laatste gesprekken met de klantendienst opsturen. Hieruit blijkt duidelijk dat ik reeds meerdere malen contact met hen had en dat hier niets mee werd gedaan. mvg, Rens Vervaeke
niet krijgen van mijn bestelling na een maand
beste ik bestelde bij autodoc 4 banden aan de prijs van 238,15€ op 05/04/2022 op 11/04/2022 heb ik twee paar banden toe gekregen heb dan even gewacht met hoop op dat de andere twee banden zouden toe komen maar te vergeefs dus heb ik meerdere keren contact met hun op genomen met de vraag waar mijn banden blijven, de twee achter gebleven banden zijn van 14/04/2022 op de depo van DPD die ze dus blijkt van dat de banden al drie weken niet meer in gescand zijn en plots verdwenen zijn vraag aan autodoc om dat in acht te nemen waar voor zij bevoegd zijn maar niet willen of kunnen ondernemen voor een oplossing. heb ge probeert dat ze mij nieuwe banden wilde versturen maar helaas doe ze dat niet heb gevraagd om mijn geld terug te storten dat doen ze ook niet kort om blijven ze mij van kastje naar de muur sturen. krijgen even eens ook altijd te horen sorry voor het ongemak enzo maar daar blijf het bij. dit is nu al zo maand bezig zonder vooruit gang enof enige oplossing kunt u mij eventueel helpen ? mvg hoovelts johan
Opzeg abonnement niet gerespecteerd
Beste,september ll stuurde ik U de vraag om mijn abonnement op AUTODOC PLUS op te zeggen. Tot mijn verwondering blijft U maar doorfactureren.
Retourkosten
Beste,Ik zocht een paar remschoenen voor mijn auto. Na al mijn autogegevens zorgvuldig ingevuld te hebben toonde Autodoc mij alle remschoenen die passend waren voor mijn model. Toen ik mijn bestelling plaatste krijg ik 5 dagen later mijn bestelling (5 dagen zonder auto maar soit...), echter toen ik deze in ontvanging kreeg waren deze kleiner dan de originele. Dus als gevolg had ik dit aangegeven en gevraagd om ze retour te sturen. Ik kreeg hier dan een auto-reply van dat dit was ontvangen en voor de rest niets. 3 Dagen later had ik dan zelf contact met hun opgenomen om te informeren naar de status hierover (ondertussen al 8 dagen zonder auto). Hier werd mij verteld dat ik het artikel kon retourneren maar omdat ik geen extra optie betaalde bij mijn bestelling moet ik zelf opdraaien voor de retourkosten. Deze optie had ik niet gekozen en wilde ik ook niet betalen aangezien hun website en informatie mij vermelde dat dit onderdeel passend is voor mijn model dus zag ik geen reden waarom ik deze zou willen retourneren. Ik voel mij als klant zwaar genaaid dat ik zelf moet opdraaien voor de retourkosten omwille van hun fout en verkeerde informatie op hun website. En zeker aangezien de retourkosten mij meer zullen kosten dan het remschoenen set zelf.
Probleem van terugbetaling
Beste,Op 14 juni 2020 bestel ik een brandstofpomp die nooit geleverd werd. Zogezegd afgeleverd maar ik heb niets ontvangen. Het gaat hier over 340 euro dat ik betaald heb! Papieren voor schadeclaim ingevuld en bezorgd aan autodoc. Hiervoor moest ik 12 weken wachten op de uitslag van het onderzoek. Ondertussen zijn we eind januari 2021 en heb ik nog steeds mijn geld niet teruggekregen. Herhaaldelijk contact opgenomen met autodoc maar ze blijven mij aan het lijntje houden. Ik denk dat ik nu wel al lang genoeg gewacht heb!
demo/gebruikte banden in de plaats van nieuwe
Beste,Klacht voor bestelling 41440486 art 0358406.Beste, de bestelling is vandaag toegekomen, bij het ontpakken zag ik dat de zijkanten er verdacht vuil uitzagen.Bij nader onderzoek zag ik dat dit geen nieuwe banden maar demo banden zijn die reeds gebruikt geweest zijn op een ander voertuig.Ook ziet men dat de r ubberen spikes die bij nieuwe banden steeds aanwezig zijn volledig weggesleten zijn en dat op het etiket op de plaats van de velg de bar code volledig is weggesleten. Ook zijn ze daarna opgepoetst met siliconen of iets anders dat de banden plakkerig maakt voor vuil.Deze demo(gedemonteerde banden met enkele km) kon ik ook goedkoper bij uw concurrentie bestellen voor de prijs van 49 euro en op een andere site 54 euro wat een 20-25 % korting betekende.Dat ik bij u de bestelling plaatste was doordat ik het volledige vertrouwen had dit dit nieuwe banden zijn en geen occassie/gedemonteerde demo s daar ik dit voor iemand anders bestelde en dit nu mag uitleggen dat het gaat om geen nieuwe bandenAls u wenst kan ik hier ook foto s van doorsturen.Graag korting of tegemoetkoming, daar er nergens vemeld staat op jullie site dat dit demo banden zijn.Indien niet zal ik mij genoodzaakt zien om contact op te nemen met de consumenten bescherming.De banden dienen gemonteerd te worden daar de wagen naar de keuring moet dus retourneren en wachten op nieuwe banden is geen optie.Mvg,Kris SuijsDit verzonden naar autodoc
probleem met niet ontvangen product en retourneren
Beste, Ik bestelde op 11/08/2020 verschillende auto onderdelen op naam van mijn bedrijf voor mijn auto. Echter was het verwarrend op de site en heb ik dus verschillende onderdelen verkeerd besteld. Ik heb hiervoor gemaild om dit te retourneren maar heb ondertussen de juiste onderdelen besteld. deze 2e bestelling was gebeurd op 25/08/2020. Hiervan heb ik echter 1 onderdeel niet van ontvangen nl. het vliegwiel. Ik heb hier meermaals voor gemaild, maar er kwam geen oplossing uit de bus. Voor het retourneren kreeg ik echter ook geen antwoord of oplossing. Ik heb ondertussen 536,52 euro nog tegoed van jullie. Van de producten die geretourneerd moeten worden en van het vliegwiel van de 2e bestelling die ik nooit gekregen heb ( waarde van 187,21 euro). Ik wil echter nu een oplossing hebben. Ten eerste wil ik het geld van het vliegwiel terug hebben op mijn rekening. En ten 2e wil ik eindelijk eens een antwoord ivm het retourneren van de producten zodat ik daar ook mijn geld terug van krijgen. Graag spoedig een antwoord of ik zet er een advocaat op. Want jullie standaard antwoorden van we sturen het door naar onze bevoegde diensten begint serieus op mijn zenuwen te werken.Mvg
Problemen met levering
GeachteOp zondag 31 juni 2020 heb ik een artikel besteld met als bestellingsnummer : 32046923. Het gaat hier voornamelijk om de demper voor een Peugeot. Ik kwam er achter dat mijn auto een nieuwe uitlaat nodig had voor de keuring en ik zocht rond naar een snel alternatief. Hierbij kwam ik terecht op de pagina van autodoc.be waarbij ik de uitlaatsdemper heb gevonden waarbij een levertermijn van 1-2 dagen vermeld stond. Aangezien ik deze snel nodig had omdat de auto gekeurd moest worden op 7 juni 2020 ben ik hiervoor gegaan.De levertermijn was 1-2 dagen en momenteel is het zaterdag 6 juni 2020 en ik heb nog steeds geen levering ontvangen. Ik heb merenmaals autodoc gecontacteerd ter bevraging van de levering en elke keer werd het uitgesteld. Op donderdag 4 juni sprak ik meerdere malen met een van de klantendiensten, in het engels waarbij valse namen werden gegeven zoals Jaine Miller en Williams Brown etc. Echter blijkt dat er geen mensen werken met deze naam. Ze zeiden dat ze er niets aan konden doen en dat we moesten wachten omdat het product de warenhuis niet heeft verlaten en dat men ongeveer 2 weken moest wachten. Hier ging ik niet akkoord mee dus ik vroeg om een supervisor of een manager te spreken van het bedrijf waarbij de klantendienst zei dat dit niet mogelijk was omdat ze dat niet hebben met als gevolg dat ze me toch doorverwezen naar een vermoedelijke manager maar dat betwijfel ik sterk.Ze hadden me nadien beloofd dat het pakketje zaterdag geleverd ging worden. Ik vroeg of ze het via express konden doen aangezien ze in fout waren waarbij ze antwoorden dat de warenhuis dicht is en dat de bestelling pas de dag nadien kon verzonden worden. Na een tijd praten met hun was het opeens wel gelukt om de bestelling door te verwijzen naar GLS ( transportbedrijf) maar op mijn vraag om dit express te doen zodat het zaterdag alsnog geleverd kon worden zeiden ze dat GLS dit niet doet. Na onderzoek te hebben gedaan was dit wel mogelijk en bezit de site zelf van een premium functie waarbij express levering wel mogelijk is.Tijdens het telefoneren hebben ze mij geprobeerd te kalmeren door te zeggen dat het pakketje verzonden is omstreeks 18:15. Nadien bleek dat het pakketje verzonden was om 00:34 en opgehaald door GLS om 1:27 in de nacht. Het warenhuis was dus niet gesloten. Vandaag 06/06/2020 heb ik autodoc gecontacteerd omdat de bestelling nog altijd niet geleverd was en ze zeiden me dat ik tot maandag moest wachten. Door deze omstandigheden en het vertrouwen dat ik op autodoc heb gestoken moest ik de auto alsnog gaan keuren om boetes te voorkomen en deze werd zoals verwacht roodgekeurd. Maandag kan ik ook niet naar mijn werk gaan met de wagen omdat de auto niet gekeurd is en dit brengt dus veel kosten met zich mee.Hierbij vraag ik dat mijn schade vergoed wordt op grond van Artikel 1382 BW en dat de leveringskosten daarbij teruggestort worden met een eventuele compensatie voor de lasten.Met vriendelijke groetenBrahim Aziz
beschadigde bumper audi a4
ik had bij u een bumper besteld en hebt mij een bumper voorgesteld van wezel voor audi a4 toen ik deze ontvangen had was deze niet bruikbaar door bultjes en putten in als u met u hand er over gaat voelt je dit perfect, zodat ik deze niet kon monteren en schilderen op de wagen .ook stelde ik vast dat er sporen waren van eerder gebruik door iemand anders.ik heb naar autodoc verschillende mails gedaan en fotos toe gestuurd van de bumper in kwestie .u stelde voor om deze op mijn koster retour te zenden en u zou mij een ander toe sturen dit was niet aanvaardbaar om de volgende reden,1 omdat de wagen klaar moest zijn en ten 2de ik moet niet opdraaien voor retour kosten en omdat ik eerts een duurdere wou en op u site in stock was en 2 dagen later niet meer en omdat ik betaal voor een nieuwe bumper en niet voor beschadigde bumper.als ik naar het belgische nr 078485485 tot 2x toe bel is er niemand dat mij kant te woord staan in het nederlands.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten