Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 40
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Fake onderdeel
Op 11/03/2025 kocht ik een stuurkolomschakelaar voor Renault twingo. We laten deze plaatsen door ervaren garagist. Na 3 dagen begon hij te pinken zonder de pinker aan te zetten. Maar na de auto aan en uit te zetten was dit weg. Vanaf 6 april stopte dit niet meer. Het bleef pinken naar rechts en wat ik ook deed dit stopte niet. Ik kon ook niet meer mijn pinker laten pinken naar links. Hiermee naar de garage gegaan en blijkt dat deze geen echte onderdeel is waardoor hier die problemen kwamen.
Bestelling wordt niet geleverd
Op 23/06 bestelde ik enkele onderdelen bij autodoc voor onze campervan om op reis te kunnen vertrekken (ordernummer 114447823). Op 26/06 kreeg ik reeds een mail van DPD dat mij pakket zou geleverd worden. Na enkele dagen zag ik dat het pakket geleverd werd ondanks ik niets had ontvangen. De week er op (01/07) nam ik contact op met DPD waaruit bleek dat het pakket op een foutief adres werd geleverd. Ik vind het wat bedenkelijk dat het mij €0,3/min kost om iemand aan de lijn te krijgen om uiteindelijk te horen dat ik zelf best contact opneem met autodoc. Fouten kunnen nu eenmaal gebeuren en autodoc beloofde mij om het pakket opnieuw op te zenden. Dit pakket kreeg ordernummer 115058510. Ik vroeg vriendelijk of er een mogelijkheid was om wat spoed op de levering te zetten zodat ik de tijd had om de onderdelen nog te monteren om alsnog met de camper op reis te gaan. Spijtig genoeg was dit niet mogelijk en daar heb ik ook begrip voor. Na iets meer dan een week (helaas trager dan wat ik van autodoc gewend ben, maar ook hiervoor heb ik begrip) ging het ordernummer van "Besteld" naar "De Bestelling staat klaar om te worden afgehaald door de koerier". Na een week op diezelfde status te staan, nam ik nogmaals contact op met de klantendienst van autodoc (16/07). Ik werd heel vriendelijk geholpen, maar ontbrak er een document waarbij ik verklaarde dat ik de bestelde goederen nooit heb ontvangen. Waar dit is fout gelopen (Autodoc of DPD), weet ik niet, maar ik had dit document nooit ontvangen. Dit document werd onmiddelijk ondertekend teruggestuurd om alsnog de onderdelen misschien op tijd te ontvangen. Hoewel het mij al duidelijk werd dat we onze reisplannen gingen moeten aanpassen. De week er op vertrokken we uiteindelijk met onze gewone wagen op reis. Ondertussen hield ik de status van de bestelling wat in de gaten, maar hier kwam weinig verandering in. Ik had gehoopt dat de onderdelen alsnog geleverd zouden zijn wanneer we terugkwamen van onze reis. Dit was dus niet het geval en op 01/08 nam ik alweer contact op met de klantendienst. Alweer werd ik vriendelijk geholpen, maar volgens hun gegevens werd er een terugbetaling gevraagd. Ik liet hen weten dat dit niet gewenst was omdat ik de onderdelen nodig heb. Ook had ik geen geld ontvangen en stond de status van de bestelling nog steeds op "De Bestelling staat klaar om te worden afgehaald door de koerier". De persoon veronschuldigde zich voor de vergissing en beloofde mij om alles in orde te brengen. Ik vertelde hem dat ik graag de dag er op een update zou ontvangen. Uiteraard kwam de update er niet. Op 06/08 was er nog steeds geen update en nam ik alweer contact op met de klantendienst van Autodoc. Ik werd terug vriendelijk geholpen. Toen heb ik toch vriendelijk mijn ongenoegen geuit over hun manier van werken. Ik heb toen ook duidelijk laten weten dat ik contact ging opnemen met een externe ombudsdienst als ik tegen vrijdag (09/08) geen progressie zag in de levering van de bestelling. De dame had hier alle begrip voor en beloofde mij om er met spoed werk van te maken. Om de zaken van mijn kant wat op te volgen nam ik op 08/08 nogmaals contact op met de klantendienst van autodoc om de status van de bestelling na te gaan. Toevallig had ik contact met diezelfde persoon waarmee ik de eerste maal sprak. Zonder veen extra informatie mee te geven vroeg ik wat de huidige status was van bestelling 115058510. Ik kreeg toen de vraag of ik nog steeds mijn terugbetaling niet heb ontvangen. Met andere woorden; er was nog steeds niets gebeurd met mijn bestelling of met de verschillende keren dat ik contact had met de klantendienst van Autodoc. Ik legde hem nogmaals uit dat ik graag de bestelling zou ontvangen en dat ik diezelfde week al contact had met een collega aan wie ik duidelijk maakte dat ik verdere stappen zou ondernemen indien ik geen update kreeg tegen 09/09. Ik meldde ook dat ik het gevoel had dat ik enkel schot in de zaak zou krijgen als ik via derden klacht indien. Hij vertelde mij dat hij meteen contact zou opnemen met zijn supervisor om dit in orde te brengen (uiteraard was ik al was sceptisch want alle voorgaande keren werd mij ook beloofd om alles in orde te brengen). Na enkele minuten kwam hij terug en zei mij dat ik vandaag of morgen een bericht zou krijgen van DPD dat de bestelling verzonden is. We zijn ondertussen 12/08 en heb uiteraard nog steeds niets ontvangen. Het is mij dus duidelijk dat ik dit niet opgelost krijg door zelf contact op te nemen met hun klantendienst. Ik heb hun meerdere malen de kans gegeven om dit zonder enig gevolg op te lossen. Er zijn enkele fouten gebeurd waar ik telkens begrip voor had. Wij hebben onze reisplannen gewijzigd en ook hier heb ik geen gevolg aan gegeven. Maar bijna 2 maanden wachten op een bestelling, meerdere malen contact hebben met de klantendienst en GEEN ontwikkeling zien, getuigt van heel weinig respect tegenover de klant. We zijn op het punt gekomen dat ik niet enkel wens dat de bestelling alsnog in orde komt (of dan toch een terugbetaling zodat ik de onderdelen bij iemand anders kan bestellen), maar dat een schadevergoeding of enige tegemoetkoming toch op zijn plaats lijkt. Ik wil gerust via kerende mail de laatste gesprekken met de klantendienst opsturen. Hieruit blijkt duidelijk dat ik reeds meerdere malen contact met hen had en dat hier niets mee werd gedaan. mvg, Rens Vervaeke
niet krijgen van mijn bestelling na een maand
beste ik bestelde bij autodoc 4 banden aan de prijs van 238,15€ op 05/04/2022 op 11/04/2022 heb ik twee paar banden toe gekregen heb dan even gewacht met hoop op dat de andere twee banden zouden toe komen maar te vergeefs dus heb ik meerdere keren contact met hun op genomen met de vraag waar mijn banden blijven, de twee achter gebleven banden zijn van 14/04/2022 op de depo van DPD die ze dus blijkt van dat de banden al drie weken niet meer in gescand zijn en plots verdwenen zijn vraag aan autodoc om dat in acht te nemen waar voor zij bevoegd zijn maar niet willen of kunnen ondernemen voor een oplossing. heb ge probeert dat ze mij nieuwe banden wilde versturen maar helaas doe ze dat niet heb gevraagd om mijn geld terug te storten dat doen ze ook niet kort om blijven ze mij van kastje naar de muur sturen. krijgen even eens ook altijd te horen sorry voor het ongemak enzo maar daar blijf het bij. dit is nu al zo maand bezig zonder vooruit gang enof enige oplossing kunt u mij eventueel helpen ? mvg hoovelts johan
Opzeg abonnement niet gerespecteerd
Beste,september ll stuurde ik U de vraag om mijn abonnement op AUTODOC PLUS op te zeggen. Tot mijn verwondering blijft U maar doorfactureren.
Retourkosten
Beste,Ik zocht een paar remschoenen voor mijn auto. Na al mijn autogegevens zorgvuldig ingevuld te hebben toonde Autodoc mij alle remschoenen die passend waren voor mijn model. Toen ik mijn bestelling plaatste krijg ik 5 dagen later mijn bestelling (5 dagen zonder auto maar soit...), echter toen ik deze in ontvanging kreeg waren deze kleiner dan de originele. Dus als gevolg had ik dit aangegeven en gevraagd om ze retour te sturen. Ik kreeg hier dan een auto-reply van dat dit was ontvangen en voor de rest niets. 3 Dagen later had ik dan zelf contact met hun opgenomen om te informeren naar de status hierover (ondertussen al 8 dagen zonder auto). Hier werd mij verteld dat ik het artikel kon retourneren maar omdat ik geen extra optie betaalde bij mijn bestelling moet ik zelf opdraaien voor de retourkosten. Deze optie had ik niet gekozen en wilde ik ook niet betalen aangezien hun website en informatie mij vermelde dat dit onderdeel passend is voor mijn model dus zag ik geen reden waarom ik deze zou willen retourneren. Ik voel mij als klant zwaar genaaid dat ik zelf moet opdraaien voor de retourkosten omwille van hun fout en verkeerde informatie op hun website. En zeker aangezien de retourkosten mij meer zullen kosten dan het remschoenen set zelf.
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten