Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Oorzaak waterlek na onderhoud waterverzachter
Betreft: Betwisting van factuurnummer 2426178 en 2425960 van 17/10/2024. Geachte mevrouw/heer, Ik ontving en betaalde het hierboven vermelde factuur (bedrag van € 330.86) ter goeder trouw. Ik betwist dit factuur daar het onderhoud/de herstelling van de waterverzachter, uitgevoerd op 17/10/2024 door Kinetico, de oorzaak is van het waterlek, vastegesteld door de expert lekdetectie op 11/02/2025 (zie eerder verstuurde mails naar news@kinetico.be). Ik informeer graag naar de mogelijkheden ter compensatie. Met vriendelijke groet, Jennifer (dochter van Annie Story (gedupeerde))
Onvolledige verkoopsovereenkomst
Referte: overeenkomst Platinum Service & garantievoorwaarden van 25/06/2024 Beste, In paragraaf 6 van de overeenkomst wordt verwezen naar de bijzondere en algemene bepalingen, vermeld op de keerzijde van de overeenkomst. Ik heb enkel een doorslag van de overeenkomst gekregen ZONDER de verso-kant hiervan en was dus niet op de hoogte van de bijzondere en algemene bepalingen van de overeenkomst. De overeenkomst is derhalve onvolledig en dus nietig. Ik wens het contract Platinum Service op te zeggen en de terugbetaling van de reeds betaalde bijdragen sinds 25/06/2024. Met vriendelijke groeten, Marc De Coninck Bergstraat 41 A000 3360 Bierbeek
Klantendienst doet niet wat het beloofd
Besteik heb sinds december problemen gehad met mijn creditcard waar ik de facturen automatisch mee betaalde.ik heb inmiddels een nieuwe kaart mogen ontvangen echter is dit een ander nummer waardoor automatisch betaling niet meer afgehouden kon worden.heb al 2 maal met klantendienst gebeld om het probleem uit te leggen omdat ik maar betalingsherinneringen bleef krijgen incl boete.boete zou ik niet moeten betalen en ze zouden formulier opsturen via de mail om de automatisch betaling op nieuwe kaart weer te kunnen opstarten.helaas niets gekregen.hopende hiermee wel iets te kunnen bereiken.mvgr Roel Tummers
Geen aangepast abonnement mogelijk
Wij hebben een waterontharder sinds 20 jaren bij de firma Kinetico. In de voorbije jaren is het water in onze buurt veel minder hard geworden. Wij willen onze waterontharder behouden, maar zijn niet tevreden met het verplicht aantal af te nemen pakken zout per jaar, dat te hoog is voor onze noden. Bij contact met de firma kregen we te horen dat slechts één abonnement mogelijk is en we het overschot maar op internet moesten verkopen. Dit is voor ons een gedwongen verkoop, wij wensen een aangepaste levering aan een aangepaste prijs.
Onduidelijk contract
Beste.ik had op 27.08.2022 een contract getekend voor een vervanging van een waterverzachter. Omwille van de onduidelijke uitleg van installatie kosten wens ik het contract te vernietigen.
Aankoop
De verkoper was niet eerlijk in zijn uitleg en ik wil de aankoop smulleren
communicatie met uw bedrijf, klant wordt niet gehoord!
Beste, Naar aanleiding van het onderhoud van mijn waterontharder blijf ik op mijnhonger zitten.1. De volgens mij afgesproken onderhoudsdatum werd niet gerespecteerd, wel bood de technieker zich 2 dagen later aan. Mijn vraag is hier om voortaan een afspraak schriftelijk te bevestigen. (In december krijg ik van u telefoon om een afspraak te maken. Als ik u daarna opbel, krijg ik antwoord om in februari terug te bellen!) In februari heb ik dan een afspraak gekregen die volgens mij foutief was)2. OP 1 maart 2022 heb ik het factuur gekregen voor het geleverde onderhoud. 2.1 Er werd extra aandacht gevraagd voor het water dat een zoutsmaak heeftNa dit onderhoud wordt mij gevraagd om regelmatig eens over de bodem van de ontharder te wrijven om het zout los te maken.2.2 3 zakken zout werden niet geleverd en zouden in mindering worden gebracht op factuur.2.3 Het service document dat ik digitaal ondertekend heb, zou ik graag digitaal verkrijgen. Heb ik u trouwens ook al gevraagd in mijn mail aan uw boekhouding. Zonder reactie! Ik mag toch veronderstellen dat een verstuurde mail, toch een schriftelijke reactie krijgt.3.3 Op het factuur is geen rekening gehouden met de 3 zakken zout die niet geleverd werden. Uw technieker heeft mij gezegd dat deze in mindering geplaatst werden via het servicedocument.Dit service document zou ik voortaan digitaal doorgestuurd krijgen. Ook deze documenten van vorig onderhoud.3.4 Op 8 maart 2022 heb ik u hiervoor een mail gestuurd, tot op heden zonder resultaat.Dank voor uw antwoordmvgFilip
Maandelijkse facturatie voor jaarlijks onderhoud
Beste, ik kreeg begin dit jaar een voorstel om het jaarlijks onderhoud van de ontkalker om te schakelen naar een 2 jaarlijks onderhoud met inbegrip van het leveren van de nodige hoeveelheid zout.Bij het onderhoud van ons toestel stelt de man vast dat de nafilter kan weggenomen worden wegens dubbele installatie Ondertussen heb ik al 3 maal contact gehad met Kinetico aangaande het nieuwe contract, tevens ook met de vraag om de onderhoudsprijs aan te passen ifv het niet moeten onderhouden van de nafilter maar tekens worden we doorgeschakeld van het ene naar het ander toestel om uiteindelijk te vernemen dat ze ons gaan terug bellen. Helaas telkens geen reactie.Triestig om met deze firma op deze wijze samen te werkenFacturen komen wel. Ik hoop dat ze ons nu eindelijk eens gaan contacteren hieromtrent na +- 9 maandMarc Buedts
Weigering jaarljkse gratis filtervervanging drinkwatersysteem
Beste,Op 02/12/2019 ondertekenden we de bestelbon voor de levering van een waterontkalker + drinkwatersysteem. Voor het drinkwatersysteem staat aangekruist dat er een jaarlijkse filtervervanging voorzien is.In januari 2020 werd de waterontkalker + drinkwatersysteem geplaatst. De verkoopster zei op het moment van ondertekening dat beide systemen als pakket verkocht werden.We zijn nu meer dan een jaar verder en hebben nog steeds geen nieuwe filter voor het drinkwatersysteem ontvangen.Deze week belden we naar de sales om te vragen wanneer onze filter opgestuurd zou worden. Daar wisten ze ons te vertellen dat er op de bestelbon nergens staat dat dit gratis jaarlijks opgestuurd wordt, maar we hiervoor moeten betalen. Jaarlijks zou ons dit 80 € kosten. Dit is niet waar wij voor getekend hebben. We hebben getekend voor een jaarlijks vervanging van de filter van het drinkwatersysteem. Wij gaan er dus vanuit dat dit inbegrepen is in het totaalbedrag dat we betaald hebben of in het bedrag dat we per kwartaal moeten betalen voor het onderhoud en levering van zout. Een werkneemster van sales heeft na het telefoongesprek gemaild dat de filter niet gratis is en dat ze deze zal laten opsturen. We hebben laten weten dat we dit niet gevraagd hebben en enkel de filter gratis willen ontvangen zoals overeengekomen in de bestelbon.De werkneemster liet ons weten dat de filter opgestuurd werd en we hem dan maar moeten terugsturen. Ondertussen hebben we de factuur ontvangen, maar is de filter nog niet toegekomen. Als we de filter willen terugsturen, zullen we hiervoor retourkosten moeten betalen terwijl we helemaal niet gevraagd hebben een filter betalend op te sturen. Graag willen we, zoals overeengekomen in de bestelbon, een jaarlijkse GRATIS filter. Dit is zo zwart op wit opgenomen op de bestelbon.We snappen dus niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Beide partijen hebben dit zo ondertekend. We hopen op een passende oplossing. Indien niet zijn we genoodzaakt verdere stappen te ondernemen en Kinetico in gebreke te stellen wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen. mvg
foutieve informatie
Beste,In oktober 2018 hebben we uw Adviseur dhr. Swiggers op bezoek gehad. Hij heeft ons toen overtuigd om een waterontharder + drinkwatersysteem aan te schaffen. ( € 1875,5 )En raadde ook aan om een platinumcontract erbij te nemen. ( € 41,75 per 3 maanden) Dit hebben we dan allemaal gedaan. Volgens Dhr. Swiggers zou bij een verhuis alles kosteloos worden verplaatst en terug geïnstalleerd. Ook zouden we 2 jaarlijks een onderhoud krijgen voor het waterontharder en jaarlijks een filtervervanging voor het drinkwatersysteem. Dit heeft hij ook zo op ons contract gezet.Vanaf de verhuis zijn er enkel maar problemen gekomen. Ondanks we reeds vele mails verstuurde kregen we nooit reactie. Tot een paar weken terug, als we een filter moesten betalen waar we niet mee akkoord gaan. Omdat dit anders met ons was afgesproken bij de overeenkomst.op 28/06 krijgen we een factuur van € 531,27 voor de verhuis van ons toestel. We zoeken contact met jullie en voegen de bewijsstukken toe waarin staat dat alles kosteloos ging gebeuren. Het ging bekeken worden, maar nooit reactie op geweest.op 13/09/2019 zit er een brief van de deurwaarder in de brievenbus dat we €1901.40 moeten betalen. We bellen met de deurwaarder en daar zeggen ze ons dat jullie systeem niet altijd correct is en dat wij onze afbetaling gewoon verder konden spreiden. We hadden afgesproken dat we na het betalen van het voorschot ( 375.5 cash , want jullie toestel werkte niet ), maandelijks 125 gingen afbetalen. Dit is ondertussen afbetaald.Als we dan iemand aan de lijn of via mail treffen, krijgen we steeds hetzelfde te horen : we zijn van systeem veranderd, op welk rekeningnummer storten jullie want we hebben er meerdere, ...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten