Terug

Weigering jaarljkse gratis filtervervanging drinkwatersysteem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: KINETICO BELGIUM - AQUACARE

17/05/2021

Beste,Op 02/12/2019 ondertekenden we de bestelbon voor de levering van een waterontkalker + drinkwatersysteem. Voor het drinkwatersysteem staat aangekruist dat er een jaarlijkse filtervervanging voorzien is.In januari 2020 werd de waterontkalker + drinkwatersysteem geplaatst. De verkoopster zei op het moment van ondertekening dat beide systemen als pakket verkocht werden.We zijn nu meer dan een jaar verder en hebben nog steeds geen nieuwe filter voor het drinkwatersysteem ontvangen.Deze week belden we naar de sales om te vragen wanneer onze filter opgestuurd zou worden. Daar wisten ze ons te vertellen dat er op de bestelbon nergens staat dat dit gratis jaarlijks opgestuurd wordt, maar we hiervoor moeten betalen. Jaarlijks zou ons dit 80 € kosten. Dit is niet waar wij voor getekend hebben. We hebben getekend voor een jaarlijks vervanging van de filter van het drinkwatersysteem. Wij gaan er dus vanuit dat dit inbegrepen is in het totaalbedrag dat we betaald hebben of in het bedrag dat we per kwartaal moeten betalen voor het onderhoud en levering van zout. Een werkneemster van sales heeft na het telefoongesprek gemaild dat de filter niet gratis is en dat ze deze zal laten opsturen. We hebben laten weten dat we dit niet gevraagd hebben en enkel de filter gratis willen ontvangen zoals overeengekomen in de bestelbon.De werkneemster liet ons weten dat de filter opgestuurd werd en we hem dan maar moeten terugsturen. Ondertussen hebben we de factuur ontvangen, maar is de filter nog niet toegekomen. Als we de filter willen terugsturen, zullen we hiervoor retourkosten moeten betalen terwijl we helemaal niet gevraagd hebben een filter betalend op te sturen. Graag willen we, zoals overeengekomen in de bestelbon, een jaarlijkse GRATIS filter. Dit is zo zwart op wit opgenomen op de bestelbon.We snappen dus niet waarom hier zo moeilijk over gedaan wordt. Beide partijen hebben dit zo ondertekend. We hopen op een passende oplossing. Indien niet zijn we genoodzaakt verdere stappen te ondernemen en Kinetico in gebreke te stellen wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen. mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform