Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. K.
31/01/2025

Softwareprobleem

Beste Test Aankoop, Ik richt mij tot u met een klacht over Nissan Belux betreffende mijn Nissan Navara (bouwjaar 2021), waarvan ik sinds 7.000 km te maken heb met aanhoudende motorstoringen. Dit probleem herhaalt zich om de 4.000 km en wordt telkens afgedaan als een "softwarefout" door Nissan en hun erkende garages. Ondanks herhaaldelijke communicatie met Nissan en bezoeken aan de garage blijft het probleem bestaan. Telkens wordt er een tijdelijke oplossing geboden zonder de onderliggende oorzaak structureel aan te pakken. Op dit moment heeft mijn wagen 90.000 km op de teller en nog één jaar garantie. Ik vrees dat zodra de garantie verloopt, Nissan mij zal laten opdraaien voor de kosten, terwijl dit een gekend probleem is binnen hun netwerk. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met Nissan, maar hun standaardreactie is dat ik me moet wenden tot de garage, die vervolgens enkel de fout reset zonder een definitieve oplossing te bieden. Dit is niet acceptabel voor een voertuig van deze prijsklasse en betrouwbaarheidsgarantie. Bijgevoegd vindt u het volledige e-mailverkeer met Nissan waarin mijn klachten en hun ontoereikende antwoorden worden gedocumenteerd. Ik vraag hierbij uw hulp om druk uit te oefenen op Nissan zodat zij hun verantwoordelijkheid opnemen en een definitieve oplossing bieden, zonder dat ik hiervoor na de garantieperiode zelf moet opdraaien. Ik kijk uit naar uw reactie en mogelijke verdere stappen. Met vriendelijke groet, Jodie Kusi

Afgesloten
P. V.
11/07/2024

Distributieketting

Beste,wij hebben 8 jaar geleden een pulsar nissan gekocht .Daar men zei dat deze een distributieketting had en normaal gesproken nooit vervangen moest worden ,hadden wij de pech dat deze na 123 337 km toch vervangen moest worden terwijl in het onderhoudboekje staan rond de 300 000 km Heb navraag gedaan bij de garage en men zei dat dit gewoon pech was .Heb met nissan klachtendienst contact op genomen en men vertelde mij dat ze maar 25 procent op de stukken kon geven omwille van de ouderdom van de auto ,terwijl deze steeds op de juiste manier op onderhoud is geweest en de kilometers zo laag zijn voor het jaartal Ondertussen heb ik deze wagen laten maken wat mij 1788,08 euro kosten.Graag zou ik een klacht neerleggen tegen nissan zelf .

Afgesloten
B. K.
15/09/2023

Nissan komt garantieverplichting niet na

Beste,Ik heb in 2016 een Nissan Leaf (elektrisch voertuig) gekocht. Ze beloofden een garantie op de batterij van 8 jaar of 160.000 km. In het garantieboekje staat beschreven dat wanneer de kwaliteit van de batterij onder 8 lampjes valt (er zijn 14 lampjes die aangeven wat de kwaliteit van de batterij nog is), Nissan de batterij zal vervangen of herstellen zodat de kwaliteit terug 8 lampjes of meer is.Met ca. 150.000 km op de teller had de batterij nog maar 6 lampjes en heeft de wagen nog maar een bereik van ca. 100 km (in het begin was dat ca. 260 km). De batterij is dus versleten, voor de 8 jaar en de 160.000 km.Ik ben hiermee naar Nissan Leuven gegaan. De garagehouder bevestigde dat er normaal garantie ging gegeven worden. Ik deed de wagen ook binnen voor onderhoud. Een half uur later kwam de garagehouder een beetje verveeld vertellen dat hij een software update had gedaan en dat de wagen nu 10 lampjes aangeeft. Ook het getoonde bereik is nu hoger, deze toont nu ca. 140 km. Echter in de praktijk is er geen herstelling of vervanging van de batterij gebeurd en rijdt de wagen nog steeds maar ca. 100 km (de kilometers gaan rapper weg terwijl je rijdt). Dit was rond maart/april. Ik zei dat ik niet akkoord ging, dat de batterij niet verbeterd is. De garagehouder begreep mijn standpunt en heeft dit voorgelegd aan Nissan Belux. Na maanden van steeds opnieuw bellen en aandringen kwam uiteindelijk de respons dat ze niets kunnen doen omdat de wagen nu 10 lampjes heeft.Ik heb hierop Test-aankoop gecontacteerd. Er werd me gevraagd of ik bewijs had van de 6 lampjes en 100 km. Gelukkig heb ik daar inderdaad en foto van genomen. En jullie spoorde mij ook aan om duidelijk te communiceren dat ik niet akkoord ging en dat er anders juridische stappen zouden volgen. Ik heb dat ook gedaan, gericht naar Nissan Belux en de garage in Leuven. Echter, Nissan Belux zegt nu dat er een nieuwe diagnose moet gebeuren omdat de andere diagnose al te lang geleden is (dat heeft alleen te maken met het feit dat het maanden geduurd heeft voordat Nissan uiteindelijk antwoord zijn antwoord gaf) en dat ik daar bovendien ook opnieuw voor moet betalen.Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ben met opnieuw te betalen voor een diagnose waar ik niet om gevraagd heb en waar ik al eens voor betaald heb. Bovendien lijkt het me op basis van de communicatie zeer waarschijnlijk dat ze met die diagnose gewoon terug opnieuw gaan vaststellen dat er 10 lampjes op het dashboard staan en dus opnieuw gaan zeggen dat ze niet willen tussenkomen. Ze hebben hierop het dossier gesloten hoewel ik bezwaar heb uitgedrukt.Met andere woorden, we zitten in een impasse en de enige oplossing lijkt me nu nog juridisch van aard.

Afgesloten
K. S.
25/03/2019

Cilinderwanden van de motor zijn beschadigd.

Op maandag 4/3/2019 krijg ik s'morgens een melding op mijn auto(Nissan qashqai ) dat de oliedruk laag is en dat ik het voertuig moet stoppen. Ik heb Nissan dan opgebeld en mocht naar de garage rijden, waar ze olie hebben bijgevoegd. Ze vertelden me dat ze het volgende week, op 15/02/2019 verder zullen nakijken omdat ik op dat moment een afspraak had voor onderhoud. Na het onderhoud hebben ze ons vermeld dat er olie lekt aan het ditributiedeksel. Dat de cilinderwanden van de motor zijn beschadigd en daardoor moet er een volledige nieuwe motor in. De kosten voor originele stukken zijn 8500€ en niet originele stukken zijn 6500€ . Doordat we vorig jaar (2018) niet op onderhoud zijn geweest moeten wij de kosten zelf betalen! Terwijl onze garantie liep tot 26/02/2019 En er op dat moment nog geen 50.000 kilometers opstonden. Normaal is een volgend onderhoud nodig na 20.000 kilometer of 1 jaar. Maar ik heb vorig jaar door ziekte weinig met de auto gereden waardoor er tussen de 2 onderhouden nog geen16.000 kilometer is mee gereden . Dus moet dat toch tussen onze garantie liggen? En een auto van 3 jaar met deze schade is toch wel straf! Terwijl het bekend is dat dit al veel is gebeurd met andere wagens van Nissan.ik heb in 2018 ook nooit een melding of een probleem gehad met de wagen anders had ik naar de garage gegaan. Zeker als je een melding krijgt dat je niet meer met de wagen mag rijden. Als ik een week voor mijn onderhoud niet die melding had gekregen dan zouden ze het bij Nissan waarschijnlijk over het hoofd hebben gezien.

Opgelost
A. C.
11/06/2018

Nissan X-trail. Biedt geen oplossing en verschuilt zich achter de verdeler

Sinds aankoop van onze nieuwe Nissan X-Trail Tekna ( full option) met trekhaak voor totaal aankoopbedrag van 31500 euro, hebben we moeten vaststellen dat de verkopers en de fabrikant zich niet aan beloftes houden. Het product vertoont fouten en voldoet niet aan de specificaties die Nissan vermeld. Het is al een hele strijd geweest en de enige ondersteuning die we van Nissan Klantendienst krijgen is een antwoord dat ze de melding toevoegen aan het dossier, maar zonder actie te ondernemen. Dus alle andere klachten achterwege gelaten, komen we tot de vaststelling dat de wagen volgende gebreken vertoont die niet enkel vervelend, maar zelfs verontrustend gevaarlijk zijn:1. De auto herkent heeft verkeersbordherkenning voor officiële Belgische verkeersborden. Spijtig genoeg heb ik moeten vaststellen dat de auto op het dashboard weergeeft dat er 50 gereden mag worden, terwijl ik in een straat met zone 30 rijdt, waar schoolkinderen de straat oversteken. Het verkeersbord is een officieel verkeersbord en duidelijk herkenbaar, maar in dit geval een LED verkeersbord dat op bepaalde uren ingeschakeld wordt. Na meerdere malen testen heb ik moeten vaststellen dat de auto deze niet herkent. De informatie is niet correct en zelfs gevaarlijk misleidend. Zie bijlage.2. Rijbaan assistentie. Aangezien er geen folder meegegeven worden en kopers op de website moeten kijken naar de specs, heb ik dat ook gedaan. Voglens de website van Nissan (zie bijlage) staat er duidelijk bij de X-trail tekna configurator dat eht systeem je terug binnen de lijnen stuurt. Ik heb dit getest op de E34 baan Antwerpen – Gent en heb moeten vaststellen dat de auto dit in geen geval doet. De garage houder heeft dit kunnen bevestigen. Blijkbaar is er enkel een indicatie die dient om de bestuurder attent te maken bij verminderde aandacht. Spijtig genoeg moest ik zelfs ivm auditieve indicatie vaststellen dat de melding NIET hoorbaar is. De garagehouder heeft geprobeerd dit luider te zetten, maar deze optie is er niet. Maw deze functie is totaal nutteloos en geeft de bestuurder en vals gevoel van veiligheid.3. Noodstop detectie ook inbegrepen in intelligent mobility. Reeds de eerste week moest ik vaststellen dat de wagen onterecht een melding gaf van noodstop en daarbij een slippend rechter achterwiel, terwijl ik enkel een bocht naar rechts nam op een baan met een middenberm. Als bestuurder schrok ik voor een situatie die zich niet voordeed. Ik was afgeleid en kan enkel concluderen dat in geval van nat wegdek of glad wegdek in dit geval de auto eerder een ongeval zou veroorzaken, dan een ongeval voorkomen. Ook hier heeft de garage houder bevestigd dat de auto wel eens bijstuurt op één van zijn wielen. Wel het geeft geen veilig gevoel als de auto raar doet terwijl er niks gevaarlijk gebeurt. Intussen heb ik moeten vaststellen dat de auto bij 40 km/h op nat wegdek in een normale bocht, over de voorwielen wegglijdt. Deze auto is helemaal niet baanvast en lijkt me ook niet op te lossen door een ander type band te plaatsen.4. Naast al deze onveilige situaties zijn er nog een aantal gebreken die de garage houder tot nu toe niet kan achterhalen. Nl, het flippen van het display tussen de wijzerplaten. De onbekende “Systeem fout” op het display bij een chassis controle.Daar bovenop moeten we nog vaststellen dat de wagen een goedkope afwerking heeft zoals een computerstem voor GPS die nauwelijks verstaanbaar is en zelfs verkeerde straatkanten en plaatsen aanduid, het hoge verbruik van9.5 liter/ 100 km en noem maar op. Over deze wagen is echt niet nagedacht.De eerste punten neem ik ernstig, de overige kan ik moeilijk betwisten omdat dit meer goedkope afwerking is, dan een defect.Het spijtige aan dit voorval is dat Nissan klantendienst sinds 9 mei 2018 mee in de loop genomen is. (hiervan is alle communicatie nog beschikbaar) Maar er geen gevolg gegeven wordt. Volgens hen is het normaal dat een fabrikant / leverancier producten verkoopt die niet voldoen aan de specificaties (dat kan ik bevestigen met de laatste communicatie van 11/06/2018) en dat de klant hiermee maar akkoord moet gaan. Ikzelf heb besloten om het hierbij niet te laten en alle mogelijke wegen ga aanwenden om aan Nissan en klanten of potentiele klanten duidelijk te maken dat dit niet door de beugel kan. We spreken hier niet over een smartphone van 200 euro, maar over een kostenplaatje van 31500 euro dat me intussen al veel zorgen gebaard heeft.Vriendelijke groet,Kurt

Afgesloten
A. C.
14/04/2018

Nieuwe auto onder garantie of aankoopsom terug

Ik heb al vanaf 2 maanden na de aankoop van mijn wagen constant problemen.Ik heb een Nissan X-trail gekocht bij Dinitto in Genk op 8 april 2016.Ik heb op 25 april 2016 mijn wagen in mijn bezit gekregen.Op 2 juni 2016 heb ik reeds een melding gemaakt van het niet correct werken van mijn radio, gps,...Tot op heden is dit nog steeds het geval. Er zijn reeds verschillende updates gedaan en het probleem blijft. Er werd mij verleden week gevraagd een film te maken van het defect. Wat ik raar vind, want ik mag eigenlijk mijn gsm tijdens het rijden niet gebruiken. Ben dan ineens aan de kant van de weg gaan staan en heb de film gemaakt en bezorgd aan de garage. Tot op heden nog steeds geen oplossing, zelf geen telefonisch of ander contact om mij op de hoogte te houden.Als dit nu het enige probleem was, zou ik nog niet zo boos zijn.Op 5 september 2016 heb ik mijn wagen moeten laten takelen en zou een vervangwagen krijgen van hetzelfde type, zoals vermeld in het contract. Heb toen geen vervangwagen gekregen en heb zelf voor vervoer naar mijn werk moeten zorgen. Twee dagen later kreeg ik een Hyundai I10 aangeboden. (hetzelfde type???). Ik heb twee kinderen en moest ze bijna opplooien op de achterbank. Hier bleek dat er een leiding los gesprongen was.Op 8 november 2016 heb ik wederom mijn wagen moeten laten takelen. Heb toen 4 uur moeten wachten op een taxi, die me naar huis zou brengen of tot aan mijn vervangwagen. Hier kreeg ik een kleine peugeot aangeboden. Nu, ik ben niet moeilijk en was al blij dat ik me kon verplaatsen. Hier bleek een sensor stuk te zijn.Intussen tijd ben ik meermaals naar de garage moeten gaan ivm mijn radio, gps,..., maar bleek niet opgelost te geraken. Ook andere sensoren laten het regelmatig afweten, waardoor ik telkens naar de garage moet voor updates.Op 1 juni 2017 sprong de sensor opnieuw stuk en hebben ze deze weerom moeten vervangen.Mijn probleem met radio, gps en andere blijven constant aanhouden.In januari heb ik contact opgenomen met de klantendienst van Nissan ivm met de aanhoudende problemen. Daar kreeg ik te horen dat mijn problemen telkens opgelost werden. Er werd mij, omdat ik enorm boos werd, een jaar extra garantie aangeboden en een jaar pechverhelping. Dit heb ik onder voorbehoud geweigerd van een beter voorstel. Aangezien de problemen nog steeds niet opgelost zijn en hun pechverhelping te wensen overlaat. Ik heb de vraag gesteld of het mogelijk was mij een nieuwe wagen te geven of mijn aankoopsom terug te krijgen. Dit werd weggelachen.Ik hoorde een tijd niets meer van de klantendienst.Op 13 februari ben ik opnieuw naar de garage moeten gaan. Weerom sensor stuk en een kabel aan de gordel op de achterbank. Ze hebben de sensor weerom moeten vervangen. Dus volgens klantendienst probleem weer opgelost. Weerom voorstel van 1 jaar garantieverlenging, maar dat lost mijn problemen niet op.Ik zou graag mijn aankoopsom terug hebben, zodat ik een andere wagen kan kopen en wel op mijn werk geraak.Ze hebben weerom een update van mijn radio, gps enz. gedaan, zonder resultaat en ik ben het beu.Waarom bestaat er een klantendienst als ze geen correcte oplossingen bieden?Waarom worden mensen als ze eens een wagen gekocht hebben en problemen hebben van het kastje naar de muur gestuurd.Ben dit zo beu!!!

Afgesloten
A. C.
22/02/2016

Fout van NISSAN in het registratie-systeem om sleutels te bestellen.

Nissan heeft - net zoals de andere merken - een anti-diefstalsysteem met gecodeerde sleutels met chip.Hierdoor heeft U controle en het monopolie voor het maken van reservesleutels .Dit systeem maakt de sleutels zeer duur , maar dit systeem is niet sluitend .Rond 8 december 2015 bestelde ik een reservesleutel bij Garage Beerens in Wijnegem .Ik betaalde reeds 50 euro voorschot.Er werd een verkeerde sleutel geleverd, en de garage eist dat ik die zou betalen .De fout ligt niet bij mij , en ook niet bij garage Beerens.De fout ligt in het gebrekkige registratiesysteem van Nissan.Een bijkomend probleem is dat alle kleine Nissan-dealers zijn opgedoekt .Dit is ook gebeurd met Garage JEGO te 2050 Antwerpen . Zij kunnen mij niet meer helpen om facturen of informatie uit de Nissan-periode terug te vinden omdat ze nu een ander computersysteem van Peugeot hebben.Wat is er mis gegaan ?De auto werd geleverd en steeds onderhouden bij Nissan Garage Jego . De auto is gestolen geweest en een week later teruggevonden. Toen zijn de sloten vervangen door garage Jego. Het code-systeem is blijkbaar niet 'sluitend' , want bij het vervangen van de sloten werd dit blijkbaar niet op een correcte manier geregistreerd. Daardoor heeft garage Beerens een sleutel besteld met een verkeerde code.Bij Beerens zegt men mij doodleuk dat is het risico dat U neemt door een occasie te kopen.Het is niet de fout van Beerens , maar van Nissan zelf , omdat het registratiesysteem niet gewerkt heeft .Voor de vergoeding van de fout geleverde sleutel moet garage Beerens bij NISSAN zelf aankloppen.Als men mij de bestelde sleutel niet kan leveren , hoef ik ook niets te betalen en eis ik mijn wagen en mijn voorschot terug.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform