Terug

Distributieketting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

P. V.

Naar: Nissan

11/07/2024

Beste,wij hebben 8 jaar geleden een pulsar nissan gekocht .Daar men zei dat deze een distributieketting had en normaal gesproken nooit vervangen moest worden ,hadden wij de pech dat deze na 123 337 km toch vervangen moest worden terwijl in het onderhoudboekje staan rond de 300 000 km Heb navraag gedaan bij de garage en men zei dat dit gewoon pech was .Heb met nissan klachtendienst contact op genomen en men vertelde mij dat ze maar 25 procent op de stukken kon geven omwille van de ouderdom van de auto ,terwijl deze steeds op de juiste manier op onderhoud is geweest en de kilometers zo laag zijn voor het jaartal Ondertussen heb ik deze wagen laten maken wat mij 1788,08 euro kosten.Graag zou ik een klacht neerleggen tegen nissan zelf .

Berichten (5)

Nissan

Naar: P. V.

12/07/2024

Casenummer: 02196580GeachtePaul van Ginderen,Hartelijk dank voor uw bericht en het delen van uw ervaring met uw Nissan Pulsar. Wij begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie voor u is, en we willen onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak dat u hierdoor heeft ervaren.Het is inderdaad zo dat een distributieketting in principe bedoeld is om de levensduur van de auto mee te gaan, en het spijt ons zeer te horen dat deze bij uw auto al na 123.337 km vervangen moest worden, terwijl in het onderhoudsboekje een verwachte vervangingsinterval van 300.000 km wordt aangegeven.Wij begrijpen uw teleurstelling en willen u verzekeren dat wij uw case serieus zullen behandelen. Wij zullen deze doorsturen naar onze klachtenafdeling, die uw situatie zo snel mogelijk zal onderzoeken. U wordt zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht van de verdere stappen.Om dit proces te versnellen, zouden we u willen vragen om de volgende informatie aan te leveren:VIN-nummerKentekenkaartFacturen van de gemaakte reparatiesMocht u in de tussentijd vragen of zorgen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan klaar om u te helpen en willen graag samen tot een passende oplossing komen.Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,MohamedMohamedAfdeling Klantenservice - BeneluxNissan NederlandOpeningstijden: van maandag t/m vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 uTelefoonnummer: 020-516 20 26Contact opnemen : Klik hier--------------------

P. V.

Naar: Nissan

12/07/2024

Ziehier de factuur voor reparatie van distributieketting met de 25 procent korting eraf (dit alleen voor de onderdelen)Wat erg schandalig is voor zo een groot melkfabriek die hun beloftes niet nakomen bij verkoop van een nieuwe wagen

Nissan

Naar: P. V.

15/07/2024

Aartselaar, 15 juli 2024Geachte meneer Van Ginderen,Wij hebben uw bericht van 12 juli 2024 via test-aankoop met referentie 2820a68d7a4505f0fagoed ontvangen.Na onderzoek blijkt dat uw verzoek voor tegemoetkoming reeds onderzocht werd door onze klantendienst en hierbij zenden wij u de informatie aangaande de tegemoetkoming. Tijdens de duur van de fabrieksgarantie worden kosten van reparaties in verband met een fabricage- en/of materiaalfout vergoed. Deze garantie op fabricage- en of materiaalfouten van uw Nissan Pulsar is reeds beëindigd. Alle reparatiekosten komen daarna in principe voor de eigenaar.In bepaalde gevallen doet Nissan Belux, buiten de afgegeven drie jaar garantie op fabricage- en/of materiaalfouten, een bijdrage in de reparatiekosten. Bij de beslissing om bij wijze van uitzondering bij te dragen in reparatiekosten spelen diverse factoren een rol. Voorbeelden hiervan zijn: leeftijd van het voertuig, de kilometerstand, de correctheid en volledigheid van de onderhoudshistorie en de technische aard van het defect.Wij hebben uw verzoek tot een vergoeding van reparatiekosten overwogen en bovenstaande punten hierbij gehanteerd en Nissan Belux heeft besloten om u een eenmalige en uitzonderlijke tegemoetkoming te geven van 25% op de kosten van de onderdelen. U bent hiermeer akkoord gegaan en deze korting werd duidelijk vermeld op de factuur die u verkreeg van uw Nissan garage Francken.Zonder bijkomende, nieuwe informatie kunnen wij helaas het dossier niet heropenen.Indien u bijkomende informatie heeft kunt u ons steeds bereiken op het nummer 00800 5000 1001 of via het emailadres beluxnl@nissan-services.eu.Met vriendelijke groet, CordialementBest regardsMet vriendelijke groetSaludos??FemNissan KlantendienstNissan BeluxOpeningsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 uTelefoonnummer: 00800 50001001Contacteer ons: Klik hier--------------------

P. V.

Naar: Nissan

15/07/2024

Beste er was ons gezegd dat er een tussenkomst was maar niet hoeveel tot ik de factuur moest betalen ,ten tweede onze auto is 8 jaar maar met deze weinige kms en steeds goed onderhouden is dit niet correct van jullie om al in een eerder bericht vermeld is geweest dat een ketting bij 300000 km of levenslang meegaat wat ook gezegd wordt bij verkoop Een auto eer die zoveel km heeft is wel wat ouder dan 8 jaar en wij zitten nog niet op de helft Hiermee houden jullie dan geen rekening wat ons heel erg teleurstel en dit voor een wereldwijd automerk Schandalige praktijken zijn dit Groeten

Bemiddeling door Testaankoop 15 juli 2024

Nissan

Naar: P. V.

17/07/2024

Aartselaar, woensdag 17 juli 2024Geachte meneer Van Ginderen,Wij hebben uw bericht van 15 juli 2024 via test-aankoop met referentie 2820a68d7a4505f0fa goed ontvangen.Het spijt ons dat de uitzonderlijke tegemoetkoming u niet tevreden stelt.Zoals reeds aangegeven is dit een uitzonderlijk en eenmalige tegemoetkoming die u werd toegekend na onderzoek van uw dossier.U bent hiermeer akkoord gegaan en deze korting werd duidelijk vermeld op de factuur die u verkreeg van uw Nissan garage Francken.Zonder bijkomende, nieuwe informatie kunnen wij dus helaas het dossier niet heropenen.Indien u bijkomende informatie heeft kunt u ons steeds bereiken op het nummer 00800 5000 1001 of via het emailadres beluxnl@nissan-services.eu.Met vriendelijke groet, CordialementBest regardsMet vriendelijke groetSaludos?? FemNissan KlantendienstNissan BeluxOpeningsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 uTelefoonnummer: 00800 50001001Contacteer ons: Klik hier--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform