Softwareprobleem
Aard van probleem:
HerstellingKlacht
J. K.
Naar: Nissan
Beste Test Aankoop, Ik richt mij tot u met een klacht over Nissan Belux betreffende mijn Nissan Navara (bouwjaar 2021), waarvan ik sinds 7.000 km te maken heb met aanhoudende motorstoringen. Dit probleem herhaalt zich om de 4.000 km en wordt telkens afgedaan als een "softwarefout" door Nissan en hun erkende garages. Ondanks herhaaldelijke communicatie met Nissan en bezoeken aan de garage blijft het probleem bestaan. Telkens wordt er een tijdelijke oplossing geboden zonder de onderliggende oorzaak structureel aan te pakken. Op dit moment heeft mijn wagen 90.000 km op de teller en nog één jaar garantie. Ik vrees dat zodra de garantie verloopt, Nissan mij zal laten opdraaien voor de kosten, terwijl dit een gekend probleem is binnen hun netwerk. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met Nissan, maar hun standaardreactie is dat ik me moet wenden tot de garage, die vervolgens enkel de fout reset zonder een definitieve oplossing te bieden. Dit is niet acceptabel voor een voertuig van deze prijsklasse en betrouwbaarheidsgarantie. Bijgevoegd vindt u het volledige e-mailverkeer met Nissan waarin mijn klachten en hun ontoereikende antwoorden worden gedocumenteerd. Ik vraag hierbij uw hulp om druk uit te oefenen op Nissan zodat zij hun verantwoordelijkheid opnemen en een definitieve oplossing bieden, zonder dat ik hiervoor na de garantieperiode zelf moet opdraaien. Ik kijk uit naar uw reactie en mogelijke verdere stappen. Met vriendelijke groet, Jodie Kusi
Berichten (8)
Nissan
Naar: J. K.
Beste heer/mevrouw, Wij schrijven u naar aanleiding van het bericht van u wat wij hebben binnengekregen over de klacht van mevrouw Kusi. Wij willen graag zo goed mogelijk assisteren om tot een definitieve oplossing te komen voor mevrouw Kusi. Om dit te kunnen doen, is het noodzakelijk dat een diagnose wordt gesteld door een van onze officiële Nissan-dealers en zullen zij contact moeten opnemen met de technisch experts binnen Nissan Belux. Hiermee kunnen we het probleem nauwkeurig in kaart brengen en de beste vervolgstappen bepalen. Wij raden u dat mevrouw Kusi een afspraak maakt bij een dealer naar keuze via de volgende link: s:nl.nissan.be/dealerlocator. Zodra een afspraakdatum bekend is, ontvangen wij deze graag van u zodat we het proces verder kunnen ondersteunen. Mevrouw Kusi is voor de laatste reparaties bij onze dealer De Witte in Sint-Gillis-Waal geweest, maar mocht zij graag een andere dealer willen bezoeken voor een second opinion, dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij. Met vriendelijke groet, Ingmar Nissan Klantendienst Nissan Belux Openingsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 u Telefoonnummer: 00800 50001001 Contacteer ons:Klik hier --------------------
J. K.
Naar: Nissan
Beste De wagen werd deze ochtend binnegebracht bij Nissan De Witte in Sint-Gillis-Waas, gelieve met hen contact op te nemen voor verdere opvolging. Alvast bedankt.
J. K.
Naar: Nissan
Werd dit al bekeken? Elektronische problemen Sommige Navara-eigenaren hebben last gehad van elektrische problemen. Dit kan variëren van problemen met de startmotor tot storingen in het elektrische systeem van de auto. Het kan zijn dat de accu niet goed functioneert of dat de dynamo niet werkt zoals het hoort. Om dit probleem op te lossen, moet u het elektrische systeem van de auto laten controleren en eventueel repareren. Bron: https://autobewust.nl/problemen/nissan-navara/#google_vignette
Nissan
Naar: J. K.
Beste heer/mevrouw, Helaas hebben wij geen reactie van u mogen ontvangen. wij zullen dan ook volgens procedure uw dossier moeten sluiten. Mocht u toch nog verdere assistentie nodig hebben dan kunt u altijd op deze email reageren en dan pakken wij het verder voor u op. Wij willen graag zo goed mogelijk assisteren om tot een definitieve oplossing te komen voor mevrouw Kusi. Om dit te kunnen doen, is het noodzakelijk dat een diagnose wordt gesteld door een van onze officiële Nissan-dealers en zullen zij contact moeten opnemen met de technisch experts binnen Nissan Belux. Hiermee kunnen we het probleem nauwkeurig in kaart brengen en de beste vervolgstappen bepalen. Wij raden u dat mevrouw Kusi een afspraak maakt bij een dealer naar keuze via de volgende link: s:nl.nissan.be/dealerlocator. Zodra een afspraakdatum bekend is, ontvangen wij deze graag van u zodat we het proces verder kunnen ondersteunen. Mevrouw Kusi is voor de laatste reparaties bij onze dealer De Witte in Sint-Gillis-Waal geweest, maar mocht zij graag een andere dealer willen bezoeken voor een second opinion, dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Hopende u met deze informatie van dienst te zijn geweest, verblijven wij, met de meeste hoogachting. CordialementMet vriendelijke groet, Boaz van der Schelde Afdeling Klantenrelaties Dossierbeheerder Nissan Belux Openingsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 u Telefoonnummer:+31(0) 20 516 20 26 Contacteer ons:Klik hier --------------------
J. K.
Naar: Nissan
Geachte, Zoals reeds vermeld op 4 februari heb ik mijn wagen binnengebracht met de bevestiging dat deze op 7 februari klaar zou zijn voor afhaling. Toen ik op 7 februari telefonisch contact opnam met uw medewerker Britt (Nissan Sint-Gillis-Waas) om te informeren naar de status, werd mij meegedeeld dat er nog niet aan mijn wagen was begonnen. Ik vind het onaanvaardbaar dat mijn wagen op dinsdag om 9:30 uur wordt binnengebracht en dat er op vrijdag om 9:00 uur nog geen enkele actie is ondernomen. Mij werd toen beloofd dat men zou proberen de wagen op zaterdag 8 februari af te werken. Dit is niet de service die ik verwacht, noch de waarde die ik mag verwachten voor een wagen van €40.000. Ik vraag me af of ik deze wagen heb gekocht om hem om de twee maanden meer dan 14 dagen in de garage te laten staan. Op dinsdag 11 februari kreeg ik van medewerker Bea (Nissan Sint-Gillis-Waas) te horen dat er nog steeds niet aan de wagen was begonnen, met een nieuwe belofte dat deze op woensdag 12 februari klaar zou zijn. Ik verzoek u dringend contact op te nemen met uw Nissan-dealer en mij een passende oplossing te bieden voor de herhalende motorstoring, zodat dergelijke problemen in de toekomst worden vermeden. Hoe vaak ben ik hiervoor al naar de garage in Gent + Sint-Gillis Waas ter plaatse geweest? 20 keer? (DIT OP NOG GEEN 4 JAAR TIJD?!) Daarnaast verwacht ik een compensatie voor deze onaanvaardbare situatie. Mocht ik geen bevredigend antwoord of oplossing ontvangen, dan ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Ik zie uw spoedige reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Jodie
J. K.
Naar: Nissan
Geachte, Op 11 februari heb ik u een bericht gestuurd met betrekking tot de aanhoudende problemen met mijn wagen en de onaanvaardbare vertraging in de herstellingsdienst bij Nissan Sint-Gillis-Waas. Inmiddels heb ik mijn wagen op 13 februari teruggekregen. Hoewel ik opgelucht ben dat de wagen eindelijk terug is, blijf ik me zorgen maken over het aanhoudende motorprobleem dat al meerdere keren is voorgekomen. Daarom zou ik graag duidelijkheid krijgen over het volgende: Wat gaat er gebeuren indien dit probleem blijft aanhouden of terugkomt nadat de garantie is verlopen? Welke maatregelen neemt u om ervoor te zorgen dat deze storing definitief wordt opgelost? Het kan niet de bedoeling zijn dat een wagen van deze prijsklasse om de twee maanden terug naar de garage moet. Dit is niet de service die ik verwacht, noch de kwaliteit die ik mag eisen voor een voertuig van €40.000. Gezien de herhaaldelijke problemen en de aanzienlijke overlast die ik hierdoor ervaar, verwacht ik een duidelijke uitleg en een duurzame oplossing. Ik zie uw spoedige reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, Jodie
Nissan
Naar: J. K.
Geachte mevrouw Kusi, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij vinden het fijn om te horen dat uw voertuig inmiddels gerepareerd is. Uw voertuig heeft nog fabrieksgarantie tot 10/03/2026, dus mochten er zich binnen deze periode problemen voordoen met uw voertuig, dan raden wij u aan om direct contact op te nemen met uw dealer De Witte. Mocht uw voertuig na de garantieperiode problemen krijgen, dan zult u in theorie steeds moeten betalen voor reparaties, maar u kunt ons altijd opnieuw contacteren. Uiteraard gaan wij er vanuit dat onze dealer De Witte uw voertuig naar behoren heeft gerepareerd, zodat de problemen opgelost zullen zijn. Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest verblijven wij. Met vriendelijke groet, Ingmar Nissan Klantendienst Nissan Belux Openingsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 u Telefoonnummer: 00800 50001001 Contacteer ons:Klik hier --------------------
J. K.
Naar: Nissan
Geachte heer Ingmar, Ik ben allesbehalve tevreden met uw antwoord. Dit probleem blijft om de 4000 km terugkomen, en het is onaanvaardbaar dat ik na de garantieperiode zelf zou moeten opdraaien voor de kosten van een probleem dat duidelijk een structureel defect betreft. Ik wil zwart op wit een schriftelijke garantie dat deze herstelling blijvend is en dat alle toekomstige kosten met betrekking tot dit probleem ook na de garantieperiode worden gedekt. Indien hier geen officiële compensatie voor wordt vastgelegd, garandeer ik u dat dit dossier door mijn advocaat zal worden opgevolgd. Ik verwacht een duidelijke en formele reactie binnen de kortste keren. Met ongenoegen,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten