Terug

Nissan komt garantieverplichting niet na

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. K.

Naar: Nissan

15/09/2023

Beste,Ik heb in 2016 een Nissan Leaf (elektrisch voertuig) gekocht. Ze beloofden een garantie op de batterij van 8 jaar of 160.000 km. In het garantieboekje staat beschreven dat wanneer de kwaliteit van de batterij onder 8 lampjes valt (er zijn 14 lampjes die aangeven wat de kwaliteit van de batterij nog is), Nissan de batterij zal vervangen of herstellen zodat de kwaliteit terug 8 lampjes of meer is.Met ca. 150.000 km op de teller had de batterij nog maar 6 lampjes en heeft de wagen nog maar een bereik van ca. 100 km (in het begin was dat ca. 260 km). De batterij is dus versleten, voor de 8 jaar en de 160.000 km.Ik ben hiermee naar Nissan Leuven gegaan. De garagehouder bevestigde dat er normaal garantie ging gegeven worden. Ik deed de wagen ook binnen voor onderhoud. Een half uur later kwam de garagehouder een beetje verveeld vertellen dat hij een software update had gedaan en dat de wagen nu 10 lampjes aangeeft. Ook het getoonde bereik is nu hoger, deze toont nu ca. 140 km. Echter in de praktijk is er geen herstelling of vervanging van de batterij gebeurd en rijdt de wagen nog steeds maar ca. 100 km (de kilometers gaan rapper weg terwijl je rijdt). Dit was rond maart/april. Ik zei dat ik niet akkoord ging, dat de batterij niet verbeterd is. De garagehouder begreep mijn standpunt en heeft dit voorgelegd aan Nissan Belux. Na maanden van steeds opnieuw bellen en aandringen kwam uiteindelijk de respons dat ze niets kunnen doen omdat de wagen nu 10 lampjes heeft.Ik heb hierop Test-aankoop gecontacteerd. Er werd me gevraagd of ik bewijs had van de 6 lampjes en 100 km. Gelukkig heb ik daar inderdaad en foto van genomen. En jullie spoorde mij ook aan om duidelijk te communiceren dat ik niet akkoord ging en dat er anders juridische stappen zouden volgen. Ik heb dat ook gedaan, gericht naar Nissan Belux en de garage in Leuven. Echter, Nissan Belux zegt nu dat er een nieuwe diagnose moet gebeuren omdat de andere diagnose al te lang geleden is (dat heeft alleen te maken met het feit dat het maanden geduurd heeft voordat Nissan uiteindelijk antwoord zijn antwoord gaf) en dat ik daar bovendien ook opnieuw voor moet betalen.Ik heb gezegd dat ik niet akkoord ben met opnieuw te betalen voor een diagnose waar ik niet om gevraagd heb en waar ik al eens voor betaald heb. Bovendien lijkt het me op basis van de communicatie zeer waarschijnlijk dat ze met die diagnose gewoon terug opnieuw gaan vaststellen dat er 10 lampjes op het dashboard staan en dus opnieuw gaan zeggen dat ze niet willen tussenkomen. Ze hebben hierop het dossier gesloten hoewel ik bezwaar heb uitgedrukt.Met andere woorden, we zitten in een impasse en de enige oplossing lijkt me nu nog juridisch van aard.

Berichten (2)

Nissan

Naar: B. K.

18/09/2023

Aartselaar, 18 september 2023Geachte heer Knooren,Onlangs heeft u contact met ons opgenomen betreffende de batterij capaciteit van uw Nissan Leaf met chassisnummer SJNFAAZE0U6047014 en stelde u ons de vraag om u hierin te kunnen ondersteunen. Wij kunnen u als volgt informeren.Wij betreuren het om te horen dat u ongemak heeft ervaart met uw Nissan Leaf.Om uw verder te kunnen helpen, dient er een nieuwe diagnose uitgevoerd worden. Uw heeft telefonisch aangegeven dat u voor de diagnosekosten niet wenst te betalen en anders juridische stappen zult ondernemen. Helaas kunnen wij voor de diagnosekosten niet tussenkomen.Helaas hebben wij hierdoor geen andere mogelijkheid om u te ondersteunen in uw verzoek en met uw terugkoppeling zijn wij genoodzaakt uw dossier te sluiten.Mocht u toch nog vragen en/of opmerkingen hebben, kunt u ons telefonisch bereiken via telefoonnummer 0800 5000 1001 of via mail belux@nissan-services.eu. Wij verzoeken u dan vriendelijk om bovenstaand dossiernummer daarbij te vermelden.Hopende u met deze informatie van dienst te zijn geweest, verblijven wij, heer Knooren, met de meeste hoogachting.Met vriendelijke groet,IslamNissan KlantendienstNissan BeluxOpeningsuren: van maandag tot vrijdag - van 9.00 u tot 17.00 uTelefoonnummer: 00800 50001001Contacteer ons Klik hier-------------------- -- Disclaimer ------------------------------------Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.ref:_00Db0Hg9Z._5003Vbmj8J:ref

B. K.

Naar: Nissan

18/09/2023

Beste,Ik heb reeds betaald voor een diagnose, jullie steken jullie weg achter uitvluchten:De batterij is nog goed genoegDe diagnose is te lang geledenWe kunnen niets doen zonder diagnoseU moet betalen voor een diagnose...Waarom zou een nieuwe diagnose iets veranderen aan de kern van de zaak? Dat is namelijk dat jullie proberen met een software update onder een dure vervanging onder garantie uit te komen. Tenzij jullie bereid zijn om over de kern van de zaak te praten heeft discussie geen zin.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform