Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Verkeerd product
Na de installatie van de waterverzachter merkte ik dat mijn water nog steeds kalk had. Bij verder onderzoek merkte ik dat ze ze een andere waterverzachter geplaatst hadden dan afgesproken. We hadden voor aquasensor gekozen voor de unieke sensor functie, maar nu hebben we teveel geld betaald voor een waterverzachter zoals elke andere op de markt. Nu vraag ik voor een herroeping omdat ik dit product niet wil, maar er komt al maanden geen reactie op mijn vraag. Ik heb ondertussen al 20+ keer gebeld en krijg telkens valse beloftes zonder uitkomst.
Aquasensor defect
Op 4-7-2022 heb ik een aankoopcontract voor een waterontharder bij Aquasensor ondertekend bij een salespersoon die ter plaatse kwam. Dit toestel heeft levenslange garantie en muurvaste plaatsing + aansluiting op elektriciteitsnet en aansluiting waterafvoer zou zijn inbegrepen. Op 1-9-2022 werd het toestel geïnstalleerd en werd het volledige bedrag voldaan. Er was hier geen muurvaste aansluiting (het toestel staat nog steeds los op de grond op twee snelbouwstenen) en aansluiting op het elektriciteitsnet kon de installateur ook niet uitvoeren. Ik heb zelf een verlengkabel moeten voorzien voor vaste aansluiting. Men heeft de aansluitingen van de toenmalig geïnstalleerde zoutfilter herbruikt in plaats van nieuwe degelijke aansluitingen te maken. Men heeft dan een stukje plastic afval gebruikt als vulblokje op de oude houder van de filterpatroonhouder die toen aanwezig was om het leidingwerk een beetje op zijn plaats te houden. Dit is tot op de dag van vandaag nog steeds zo. Hiervan heb ik toen geen punt gemaakt maar dit had ik beter wel gedaan want deze afwerking slaagt eigenlijk nergens op. De reden van mijn klacht is het volgende: In het voorjaar van dit jaar viel mij op dat het toestel wel erg weinig tot geen zout gebruikt en heb ik de klantendienst gecontacteerd. Uiteindelijk is een technieker langsgekomen op 24 mei 2024. Deze technieker gaf aan dat de sensormodule defect is waardoor er geen spoelingen meer zijn en er dus geen zoutverbruik meer is. We zitten dan al geruime tijd met hard water. Het waterniveau in de bak staat ook veel te hoog wat nog een defect zou zijn en tevens verklaarde hij dat we veel geluk gehad hebben want er staat blijkbaar een intern onderdeel van het toestel op springen. Vermits het toestel in de kelder staat opgesteld zou dit geresulteerd kunnen hebben in een ondergelopen kelder met alle gevolgen vandien. Het toestel is dan ook onmiddellijk van het watercircuit gekoppeld en buiten bedrijf gesteld. (De technieker was hiervan niet onder de indruk en gaf zelfs aan dat dit een bekend probleem zou zijn, men is ook overgestapt naar een ander type waterverzachter na onze installatie) Hij noteerde op zijn bon dat de waterverzachter asap dient te worden vervangen voor een nieuwer type toestel. Sindsdien is het 1 fiasco met dit bedrijf. Ik heb ze al meerdere malen aan de lijn gehad. Men beloofde een afspraak voor vervanging op 16 juli maar vlak voor deze afspraak belde men af met de melding dat het toch niet meer zou lukken en dat ze toen in verlof zouden gaan. Een nieuwe afspraak inboeken zou voorlopig niet lukken. Ik heb na hun verlof al diverse keren gebeld en telkens krijg ik vrij kortaf te horen dat ik geen afspraak kan inboeken en dat ik wel door hun gebeld zou worden wanneer het zover zou zijn. Men herkent mij ondertussen als ik bel en de laatste keer heeft men mij duidelijk proberen maken dat het echt geen zin heeft als ik probeer te bellen om een afspraak te maken, zij gaan mij bellen wanneer het hun uitkomt. Wat helaas in al deze tijd nog niet het geval geweest is. Daarbovenop ben ik van mening dat het niet zo moet zijn dat zij mij gaan vertellen wanneer ze gaan langskomen. Dit dient in samenspraak te gebeuren, tenslotte hebben zij een slecht toestel geleverd wat ze nu moeten vervangen en hebben wij thuis ook verplichtingen zoals gaan werken bijvoorbeeld. Ik zit al maanden met hard water waardoor ik kalksporen heb aan de keukenkraan, douchekop enzoverder. Dit geeft interne kalkaanslag in de boilers, wasmachine ea en verkort hierbij ook sterk de levensduur. Verder constateer ik kalkschade aan de natuurstenen lavabo's en werkblad in de badkamer en het natuurstenen handenwassertje + kraanwerk in het toilet. Het was uiteraard de bedoeling dit alles te voorkomen door een waterverzachter aan te kopen die daarbovenop levenslange garantie zou hebben. Ik hoop dat jullie de firma kunnen aanzetten asap hun verplichtingen na te komen dmv een afspraak met ons te maken om het toestel te vervangen voor een nieuw type en wat zijn mijn rechten wat betreft de ontstane kalkschade op de natuursteen bijvoorbeeld? Heb ik recht op schadevergoeding of dergelijke wegens nalatigheid van de verkoper? Men heeft mij telefonisch wel al toegezegd dat het geen probleem zou zijn een hoeveelheid gratis zout te ontvangen. Ik vraag mij bijkomend af of het toestel wel goedgekeurd is voor de Belgische markt gezien hier waterzijdig onderdelen inzitten die soms blijken kapot te springen. Dit terwijl ik slechts tussen de 2 en 3 bar waterdruk heb van pidpa en er ook een waterslagdemper geïnstalleerd is, het toestel is volgens het label geschikt tot 8 bar. Het toestel zou van eigen productie zijn en uniek op de markt maar na wat googelen vind ik hetzelfde type gewoon terug bij andere verkopers en dit aan een betere prijs als wij ervoor betaald hebben. Ik heb ook geen handleiding gekregen na installatie, wat wel verplicht is.
Defect waterontharder
Beste, Wij hebben sinds begin oktober problemen met onze waterontharder. Na controle door jullie technieker bleken de kleppen defect. We zijn ondertussen bijna 6 maanden verder en nog steeds geen herstelling...We hebben reeds meerdere malen via mail contact met jullie opgenomen, ofwel kregen we geen reactie ofwel werden we afgewimpeld. Telefonisch hetzelfde verhaal, meestal werd er niet opgenomen en als er werd opgenomen was het een collega die niet kon of wou helpen. Wij wonen in een regio met veel kalk in het water en onze toestellen lijden hieronder. Wij verwachten asap een oplossing. En liefst ons geld terug want op deze manier is het vertrouwen in jullie helemaal verdwenen.
Defecte waterontkalker Aqua sensor
In september 2023 ging onze waterontkalker defect. Er kwam een technieker langs en haalde het toestel uit elkaar om tot de constatatie te komen dat er een stuk defect was en dit moest besteld worden. Alles werd zo achtergelaten in afwachting van een bezoek met het nieuwe onderdeel. Weken gingen voorbij. Op mails wordt totaal NIET gereageerd. Telefonisch werd het ook een strijd om iemand aan de lijn te krijgen. In december krijgen we aan de telefoon te horen dat er problemen waren bij hun leverancier. Alle begip van onze kant ... Eind december terug gebeld en hun stukken waren nog steeds geblokkeerd. Ik krijg argwaan aan de manier hoe we werden afgescheept en vind online meerdere mensen met hetzelfde probleem. Ondertussen al Januari, de dame aan de telefoon beweerd dat ik niet alles moet geloven wat er op het internet staat, het zal wel in orde komen. ( In welk jaar dan ?! ) En gooit de telefoon neer. 22 januari telefonisch nieuwe poging. Plots waren de problemen met hun leverancier opgelost. Ze gingen mij de week nadien contacteren. Zoals verwacht niemand gehoord .. We zijn ondertussen weer een maand verder en heb ik vandaag een nieuwe poging gedaan. Mevr kon mij totaal niet helpen, ze wist van niets want ze was van het onthaal bel anders morgen nog eens terug , ik kan u niet helpen. Het toppunt is dat op al die maanden ze wel zelf 4 keer kunnen bellen met de vraag om zout te bestellen! ( Dit moet bij hun besteld worden om de garantie te kunnen behouden) Ik heb hen via mail ook bevestigd dat ik geen zout aankoop omdat er natuurlijk geen verbruik is ... Ik probeer op welke manier dan ook te weten te komen wat er in godsnaam aan de hand is en wanneer dit effectief echt wordt behandeld ! 1749 Euro is veel geld om nog maar te zwijgen over de kalk ondertussen.
herstellen van apparaat
Geachte, In november 2023 heb ik uw firma gecontacteerd om te melden dat mijn waterverzachter defect was. Niettegenstaande herhaalde herinneringen is de herstelling nog steeds niet uitgevoerd.
Herstelling/vervangtoestel wordt geweigerd
Beste,Op 22/03/2022 (factuurdatum) kochten wij een waterontharder die na enkele maanden al stuk ging. Ondanks het toestel nog binnen de wettelijke garantieperiode valt, werd het na maanden van bellen (van onze zijde) nog steeds niet hersteld/vervangen. In tegendeel, er worden steeds loze beloftes gedaan dat men ons gaat terugbellen of er worden leugens verteld over wisselstukken die nog niet binnen zijn,... Aangezien dit over een aankoopbedrag van 1855 euro gaat, zijn wij niet van plan om ons gewonnen te geven. Wij zullen de nodige stappen ondernemen als jullie op korte termijn niet met een oplossing komen.Wij hebben u alle informatie bezorgd. Gelieve ons op de hoogte te houden van het verder verloop van deze klacht.BedanktValérie Matthys & Timothy Bosteels
Problemen met garantie
Beste,ik kocht bij jullie een waterverzachter,geplaatst en direct betaald op 16/06/23.Op 8 oktober was het toestel al defect,na meermaals proberen te bellen wat niet lukte want er is niemand die telefoon opneemt,heb ik dan een mail gestuurd.Ook contact gehad met de verkoper en blijkbaar is het een gekend probleem.Op 10/11/23 kwam een hersteller langs die me heel gewoon vertelde dat het toestel niet kon herstellen wegens gebrek aan wisselstuk.We zijn nu 22/12/23 en het is nog steeds niet hersteld,conclusie:ik heb 1908€ bestaald voor een toestel die amper 3 maanden gewerkt heeft en reeds bijna 3 maanden doelloos in mijn kelder staat.Ik eis dan ook zo rap mogelijk een nieuw toestel ofwel mijn aankoopsom terug.Een niet tevreden klant
Aqua Sensor - frauduleus bedrijf?
BesteOp Batibouw 2023 bestelden mijn broer en ik beide een waterontharder van Aqua Sensor. Bij levering/ plaatsing bleek alvast dat het niet over een 'echte' AquaSensor ging, maar over een AquaSlim 700 waterontharder ter waarde van 819 euro. Deze info hebben wij kort na plaatsing gevonden op waterontharder.nl - dit omdat wij bij plaatsing ook geen handleiding of iets dergelijks ontvangen hadden en dit dus online wilden opzoeken... ook hadden mijn broer en ik beiden een ander toestel ontvangen (hij had een AquaStar S-500 ter waarde van 975 euro). Op de website van AquaSensor staat nochtans vermeld dat de toestellen van eigen fabricage zijn...? Wat dus al niet klopt... Zowel mijn broer als ik hebben nochtans op papier hetzelfde toestel gekocht - ter waarde van 1950 euro, (inclusief plaatsing en LEVENSLANGE GARANTIE....) Door dit vast te stellen werd bij ons al enige argwaan gewekt... die nog groter werd na het vinden van ERG VEEL slechte reviews over AquaSensor. Alsnog hoopten wij dat wij van problemen bespaard zouden blijven... Dit bleek al snel valse hoop.Al snel kwamen we er achter dat het toestel foutief geïnstalleerd is (zonder bypass) dus bij defect of lekkage kan het toestel niet uit de wateromloop worden verwijderd, want dan is er geen watertoevoer meer door heel onze woning... Wij hebben AquaSensor hiervoor gecontacteerd en het enige antwoord was dat een technieker ons zou contacteren wanneer deze in de buurt is... Ook ontkent AquaSensor het feit dat deze bypass nodig is - ondanks dat het op jullie eigen website zelfs zo voorgesteld staat - met bypass! Wij weten ook al uit een eerste ervaring (kort na plaatsing) dat deze 'technische dienst' NOOIT telefonisch te bereiken is... ook hebben wij AquaSensor proberen te contacteren omdat een technieker van Pidpa ons er attent op had gemaakt dat een dergelijke installatie MOET voorzien zijn van een terugslagklep (wat dus ook niet het geval is) om technisch in orde te zijn... ook voor de verzekering. Toen hebben wij enkele keren tevergeefs de technische dienst proberen te bereiken. Enkel de dienst Facturatie is telefonisch bereikbaar - zij maakten toen ook enkel de melding dat zij dit zouden doorgeven aan de technische dienst... Sinds een maand zijn de problemen echter écht begonnen...:Na een uitval van elektriciteit werkt de waterontharder ook echt niet meer naar behoren... er komt op verschillende momenten tijdens de dag en nacht te pas en te onpas zout water uit de kraan! Wij dachten eerst dat de reinigingsprocedure ontregeld was (deze stond oorspronkelijk ingesteld op 2u 's nachts - dan wisten wij dat op dat moment zout water uit de kraan zou komen), maar we konden op de momenten van zout water ook geen reinigingsprocedure aflezen op het toestel (wat je om 2u 's nacht in het begin dus wel kon zien)... Ook hebben wij sindsdien terug evenveel kalkaanslag op onze kranen als vroeger... vermoedelijk ontkalkt het toestel dus ook niet meer naar behoren?We bezitten géén handleiding dus hier stonden we dan... AquaSensor hiervoor gecontacteerd, weer het standaard zinnetje dat een technieker zou langskomen wanneer deze in de buurt was of ons zou opbellen... Uiteraard hoorden wij hier niets meer van dus ondertussen nog eens gebeld... weer hetzelfde standaard zinnetje van de technieker zal opbellen of langskomen wanneer deze in de buurt is... Ik betwijfel of er effectief zelfs een technische dienst van de firma is aangezien deze nooit maar echt nooit te bereiken is?De vele negatieve reviews over AquaSensor betreffen trouwens allemaal gelijkaardige problemen dan de onze: Defecte toestellen die niet gemaakt worden, een onbereikbare technische dienst, DAAR STA JE DAN MET JE LEVENSLANGE GARANTIE?Wij voelen ons erg bedrogen.Voor ons zouden wij liefst bereiken dat het toestel gewoon terug wordt verwijderd en het betaalde bedrag wordt teruggestort op onze rekening - zodat wij in zee kunnen gaan met een betrouwbare en BEREIKBARE firma...Ook hoop ik via deze weg te bereiken dat jullie als bedrijf zullen werken aan jullie communicatie en vooral aan jullie SERVICE, zowel installatietechnisch als de service m.b.t. defecten - deze laatste is momenteel... afwezig?Als dit niet kan zullen wij bekijken wat er nog ondernomen kan worden om jullie 'manier van werken' aan het licht te brengen zodat er toekomstgericht niet nog meer bedrogen klanten hetzelfde lot moeten ondergaan. Alvast bedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten