Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
N. V.
4/11/2025

ongewenst abonnement en onterechte afschrijving

Beste, In september 2024 boekte ik een vlucht via Opodo prime zonder te weten dat ik hiermee een abonnement ondertekende. Op 31/10/2025 werd er €89 weerhouden van mijn rekening voor een dienst waar ik geen gebruik van maak. Ik was er helemaal niet bewust van dat ik een abonnement had met hun. Meteen nadien heb ik hun opgebeld om te vragen om dit te annuleren én om een terugbetaling van deze €89 (omdat ik helemaal niet wens te verlengen). Ik kreeg het volgende als antwoord: " Mevrouw, je hebt als enige optie om onze terugbetaling van €45 (de helft) te accepteren om jouw klanttevredenheid te behouden. En zo heb je nog tijd tot september 2026 om te beslissen om jouw abonnement stop te zetten. Als je op dat moment nog steeds wenst te annuleren dien je ons één maand ervoor opnieuw te contacteren." Slim van hun, tegen dan ben je het vergeten en betaal je opnieuw voor een jaar. Ik word verplicht om een abonnement te behouden waarvan ik geen gebruik van wil maken. En om niet te vergeten, ben ik €8 kwijt van mijn gsm-abonnement door met hun te bellen terwijl op de website stond dat het gratis was om hun te bereiken. Dit bedrijf koopt hun klanten om, dit bedrijf is een schande!

Afgesloten
P. K.
24/10/2025

Klacht tegen OPODO

Geachte, Op 21/10/2025 werd van mijn VISA Debedkaart (4871xx xxxx 3452) een bedrag van 99,99 EUR gedebiteerd voor een abonnement voor een jaar 'Opodo Prime annual' ik heb hiervoor geen vraag gesteld tot dit abonnement. Ik heb alleszins niet de bedoeling een abonnement op jullie diensten te nemen. Wij vragen een onmiddellijke terugstorting van dit bedrag en het lopende abonnement onmiddellijk met terugwerkende kracht stop te zetten.

Afgesloten
V. D.
25/07/2025

Onterecht aangerekend abonnementskosten

Geachte, Op 8 juli 2025 werd van mijn kredietkaart (Masterkaart 5176 51XX XXXX 5438) een bedrag van 109,9 CHF (119,41 EUR) gedebiteerd. Een abonnement voor een jaar 'Opodo Prime annuel' kost echter maar 69,00 EUR. Wij begrijpen niet de reden van deze debitering van onze rekening gezien wij daartoe geen vraag hebben gesteld. Wij hebben alleszins niet de bedoeling een abonnement op jullie diensten te nemen. Wij vragen een onmiddellijke terugstorting van dit bedrag en het lopende abonnement onmiddellijk met terugwerkende kracht stop te zetten. Met vriendelijke groeten, Arthur De Wachter

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
C. P.
29/01/2025

BRU-IAD 30/10

Geachte mevrouw/heer, Op 29/09 heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer 19180244015. Op 30/09 liet u mij telefonisch weten dat u: niet kon voldoen aan het geplande reisschema zoals vermeld op de bestelling. U stelde een alternatief voor. Hier ging ik niet mee akkoord. Bijgevolg garandeerde u logischerwijs een volledige terugbetaling binnen de 30 dagen. Reeds talloze keren contacteerde ik jullie diensten via telefoon (30/10-12/11-20/11-13/12-16/12-20/12) én via jullie officiële klachtenplatform (26/12-10/01-17/01) om de terugbetaling van 476.97 euro. Dit alles werd door mezelf gedocumenteerd, echter u weigert nog steeds op de dag van vandaag de volledige terugbetaling. Een gedeeltelijke betaling van 79,13 werd teruggestort op 15/12 zonder enige correcte verklaring voor het inhouden van de resterende 397,84 euro. Ik resumeer: de bestelling 19180244015 werd tijdens het telefoongesprek van 30/09/2024 om 14h, eenzijdig geannuleerd door Opodo, gezien jullie naar eigen zeggen niet konden voldoen aan het bestelde vluchtschema op 29/09. Het alternatieve schema was voor mij niet haalbaar, waardoor een volledige terugbetaling werd gegarandeerd. Naar eigen zeggen in de ontvangen mail geven jullie aan dat alle gesprekken opgenomen worden. Hierdoor geldt GDPR wetgeving. Bovenstaande is het enige correcte communicatie wat terug te vinden is in de oorspronkelijke opname van 30/09, dewelke bijgevolg ook opgevraagd worden ter staving. Ik vraag u daarom nogmaals, om binnen de 10 dagen het resterende bedrag van 397,84 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als officiële ingebrekestelling. Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: Kopie bevestiging boeking en betalingsbewijs Kopie bevestiging annulering

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
S. V.
26/11/2024

ongewild abonnement

Ik bemerkte in mijn uitgavenstaat van mijn kredietkaart een betaling aan Opodo van 69 euro. Opodo deed bij mij geen belletje rinkelen. Ik heb mijn mailbox nagekeken en ik vind geen enkele mail van Opodo. Uiteindelijk heb ik via internet gevonden dat ik betaald heb voor een Opodo Prime Annual, een jaarpremie. Ik herinner mij niet dat ik dit ooit gevraagd heb of toegezegd heb. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd hier in. Ik wil dit annuleren en het bedrag terug gestort krijgen omdat dit me overvalt. Het voelt alsof ik hier niet bewust voor heb gekozen.

Afgesloten
M. V.
26/09/2024

onterecht abonnement aanrekening

Korte beschrijving van uw probleem Opodo debiteerde ongevraagd 89,99 EUR van mijn rekening als verlenging van een abonnement dat ik nooit gevraagd heb .... Email ter bezwaar kan niet bezorgd worden .... Volgens wat ik lees (uw site en Trustpilot) is het eigenlijk een vrij frauduleus werkende organisatie. Graag klacht indienen mvg, Marc

Afgesloten
S. M.
28/08/2024

Betaling abonnement

Ik bemerkte in mijn uitgavenstaat van mijn kredietkaart een betaling aan Opodo van 69 euro. Opodo deed bij mij geen belletje rinkelen. Ik heb mijn mailbox nagekeken en ik vind geen enkele mail van Opodo. Uiteindelijk heb ik via internet gevonden dat ik betaald heb voor een Opodo Prime Annual, een jaarpremie. Ik herinner mij niet dat ik dit ooit gevraagd heb of toegezegd heb. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd hier in. Ik wil dit annuleren en het bedrag terug gestort krijgen omdat dit me overvalt. Het voelt alsof ik hier niet bewust voor heb gekozen.

Afgesloten
B. D.
24/05/2024

Terugbetaling ticket

Beste, ik heb via OPODO een ticket besteld naar Dubai via luchtvaartmaatschappij Emirates. De vlucht was voorzien op 18 april 2024 om 21:45. (ticket 1766800479067) en kostte mij 870,02 euro. Wegens de regen daar werd de vlucht meermaals uitgesteld om dan pas om 10:00 de volgende dag te vertrekken. Hierdoor liep ik een belangrijke vergadering mis en moest ik nog eens 130 euro betalen voor de taxi naar huis. Ik ben niet meer naar Dubai gevlogen aangezien ik de meeting sowieso gemist had en het geen zin meer had te vertrekken. Ik heb klacht ingediend bij Emirates om een terugbetaling van het ticket + taxikosten (samen 1000,02 euro) te vragen maar die meldde mij na ettelijke weken pas, dat ik contact moest opnemen met de leverancier van het ticket, zijnde OPODO. Ik heb eerder via de site mijn ticket willen terug vorderen, maar ik geraak niet binnen bij ODOPO. Dus probeer ik het nu via jullie.

Afgesloten
J. C.
12/09/2023

geen online check in mogelijk

De dag voor de vlucht hebben we verschillende keren online proberen in te checken, maar dit lukte niet. Aan de balie bij Ryanair op de luchthaven in Malaga zeiden ze dat ze daar niets aan konden doen. We waren 2 uur op voorhand daar, maar ze wilden ons niet inchecken. We moesten 30 euro per persoon betalen voor ons in te checken.

Afgesloten
K. S.
19/11/2021

Opodo vlucht geannuleerd door hun terugbetaling geweigerd

In augustus hebben we een retour vlucht geboekt DUS - PRN en terug. We hebben een mail van annulatie ontvangen en ook verschillende mails van de vluchtmaatschappij Malta medair. Zij zeggen dat er nooit sprake geweest is van deze vlucht.Nu staat de vlucht nog altijd confirmed terwijl ik meerdere schriftelijke bevestigingen heb dat deze niet doorgaat. Opodo weigert ons terug te betalen.Meermaals telefonisch contact geprobeerd, maar daar kunnen ze me niet helpen. Dan aantal mails verstuurd naar het mailadres dat ik via hun customer service heb gekregen, maar totaal geen reactie.Onze vluchten zijn ondanks hun eigen annulatie + bevestiging dat de vluchten niet doorgaan door Malta MedAir nog altijd confirmed door Opodo. Ze blijven beweren dat de vlucht gewoon doorgaat gelijk gepland.PS: dit is al de 2de annulatie, want een week na de eerste kregen we dat het om een IT probleem ging en daardoor verkeerd geannuleerd is.Helaas hebben we nu al een nieuwe vlucht geboekt via opodo, waar we al heel veel spijt van hebben

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform