Geachte mevrouw/heer,
Op 29/09 heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer 19180244015.
Op 30/09 liet u mij telefonisch weten dat u:
niet kon voldoen aan het geplande reisschema zoals vermeld op de bestelling. U stelde een alternatief voor. Hier ging ik niet mee akkoord.
Bijgevolg garandeerde u logischerwijs een volledige terugbetaling binnen de 30 dagen.
Reeds talloze keren contacteerde ik jullie diensten via telefoon (30/10-12/11-20/11-13/12-16/12-20/12) én via jullie officiële klachtenplatform (26/12-10/01-17/01) om de terugbetaling van 476.97 euro. Dit alles werd door mezelf gedocumenteerd, echter u weigert nog steeds op de dag van vandaag de volledige terugbetaling.
Een gedeeltelijke betaling van 79,13 werd teruggestort op 15/12 zonder enige correcte verklaring voor het inhouden van de resterende 397,84 euro.
Ik resumeer: de bestelling 19180244015 werd tijdens het telefoongesprek van 30/09/2024 om 14h, eenzijdig geannuleerd door Opodo, gezien jullie naar eigen zeggen niet konden voldoen aan het bestelde vluchtschema op 29/09. Het alternatieve schema was voor mij niet haalbaar, waardoor een volledige terugbetaling werd gegarandeerd.
Naar eigen zeggen in de ontvangen mail geven jullie aan dat alle gesprekken opgenomen worden. Hierdoor geldt GDPR wetgeving.
Bovenstaande is het enige correcte communicatie wat terug te vinden is in de oorspronkelijke opname van 30/09, dewelke bijgevolg ook opgevraagd worden ter staving.
Ik vraag u daarom nogmaals, om binnen de 10 dagen het resterende bedrag van 397,84 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als officiële ingebrekestelling.
Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
Kopie bevestiging boeking en betalingsbewijs
Kopie bevestiging annulering