Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Verhoging maandelijkse storting
Ik betaalde tot op heden maandelijks 38,98€. Plots is er zonder enige uitleg een verhoging van 40% en zou ik maandelijks 53,99€ moeten betalen. Ben al 10 jaar klant bij Verisure maar ik ga absoluut niet akkoord dit verschil maandelijks te betalen. Dit is gewoon oplichting
Onderhoudsdienst is een grote nul
Beste, Via sms krijgen wij bericht dat één of andere batterij laag staat. Vroeger kwam Verisure jaarlijks langs , nu moet je bellen om afspraak te maken(maanden wachten), of als een batterij moet vervangen worden sturen ze die op: doe het zelf en trek je plan. Wij zijn seniors en klimmen niet meer op een ladder om een batterij die meer dan 2m hoog hangt te wisselen. Maandag kwamen ze langs en vervingen 2 batterijen. Daags nadien , en tot nu toe elke dag bericht dat batterijspanning laag staat. Onvoorstelbaar. Ze hebben te weinig personeel, maken continu reclame om meer te verkopen maar kunnen het niet onderhouden: schakelen ander bedrijf in. We betalen maandelijks meer dan 90€ (we startten aan 62€) en zou dus denken dat service prima is
Bedrog
Beste op 30/06/2024 heb Ik per aangetekend schrijven mijn contract opgezegd , Na telf. contact heb Ik mij laten overhalen om nog een jaar verder te betalen aan een verminderde prijs van 20€ ,dit met de uitdrukkelijke dat Ik dan niet meer zou verder moeten betalen met alle gevolgen van dien ; Jaar is voorbij , wat gebeurt er terug de volle pot betalen voor nog 2 maanden , niet tegenstaande hun eerder gemaakte beloftes , met als reden dat mijn opzeg enkel geldig is vanaf 2025 vandaag een aanmaning ontvangen om om een nog openstaand bedrag van 120€ ,met dreiging om extra kosten te betalen Ik aanzie dit als bedriegen van cliënteel , alsook een zekere mate van diefstal
Opzegging Contract
Beste , in Januari 2025 had ik mijn opzegbrief laten versturen naar Verisure voor onze abonnement optezeggen, ik hoorde eerste maanden niks hellemaal niks , geen bevesteging hellemaal niks , dan kreeg eindelijk telefoon van een medewerker van Verisure , ze beloolfde dat ik vanaf een periode een jaar lang korting om toch iets langer te blijven , ik ben er jammer genoeg op in gegaan maar hoorde weer niks van verisure ... degoutant
Stopzetting contract wordt niet doorgevoerd
Korte beschrijving van uw probleem Beste, Wij proberen al meer dan een half jaar ons contract stop te zetten. Gelieve dit contract per direct zoals reeds meerdere malen via contact formulier en telefonisch gevraagd stop te zetten. Er werd ook reeds een mail naar jullie gestuurd. Dit spelletje heeft nu al veel te lang geduurd en ons geduld is stilaan op. Wanneer ikzelf bel, krijg ik het antwoord dat mijn partner contact dient op te nemen. Zo gevraagd zo gedaan, krijgen we het verhaal dat de juiste persoon zal terugbellen. Geen telefoon meer ontvangen in eerste instantie. Zelf opnieuw contact opgenomen en uiteindelijk vertelde men ons reeds maanden geleden dat alles is doorgevoerd voor de stopzetting van het contract. Echter blijven we facturen ontvangen. Dit is maandelijks meer dan 54 euro dat blijft lopen… dit is ronduit een schande aan het worden. We zijn reeds verhuisd van augustus 2024…. De verhuis werd ook doorgegeven… echter facturen stoppen niet… Met vriendelijke groeten
Einde abonnement
Korte beschrijving van uw probleem Verisure abonnement opzeggen Telefonisch niet gelukt (nr buiten gebruik?), op de website of in de app nergens een mogelijkheid om op te zeggen. Heb sinds 8 feb meerdere mails gestuurd, incl mijn telefoonnr en wanneer ik te bereiken ben. Enige reactie was een automatische mail bevestiging en mijn vrouw heeft een sms en een brief gekregen dat ze hun geld niet hebben gehad (want automatische afschrijving stopgezet). Ook in die brief geen telefoonr of andere mogelijkheid om te contacteren. Verisure heeft al paar tikken op de vingers gehad van Nederlandse consumentenorganisaties vanwege hetzelfde probleem. Gezien de onbereikbaarheid beschouwen wij het contract als beeindigd (maar een reactie zou wel netjes zijn dacht ik zo) Gegroet, Leon
Weigeren contract stopzetten
Naar aanleiding van niet nagekomen beloftes en verkeerde installatie hadden wij ons contract willen stopzetten. Verisure doet nu namelijk moeilijk om alles te annuleren. Het contract staat ook nog eens op de verkeerde persoon zijn naam en een andere persoon heeft afgetekend. Wij kunnen ook een raam opendoen en door ons huis lopen voor het alarm afgaat. We voelen ons bedrogen en willen er zo snel mogelijk vanaf. Het contract hebben wij ook nooit op papier gehad en nooit kunnen lezen op voorhand.
verwijderen camera's systeem
Beste Ons Verisure abonnement is al lange tijd opgezegd. Dit betekent dat we geen enkel contract meer hebben met Verisure. Onze vraag om de camera's te verwijderen van het systeem werd op 17/9 door jullie geweigerd met verwijzing naar de algemene voorwaarden. Aangezien het contract beëindigd werd, zijn deze algemene voorwaarden niet meer van toepassing. Vandaar vragen wij nogmaals met aandrang om de volgende serienummers te verwijderen: 2BWD LFRP 2BWD HRSL Met vriendelijke groeten Familie Decadt-Vaneygen Noordstraat 8 Oostende
Contract opgezegd maar facturen blijven komen
Op 9 April 2022 is een contract voor 2 jaar getekend. Mijn dochter verhuisde echter enkele maanden naar een adres waar reeds alarm aanwezig was waardoor het Verisure systeem niet kon worden geplaatst. Op 29/8/2022 heb ik het contract aangetekend opgezegd op basis van art 19.4, met een opzegtermijn van twee maanden. Op 14/11/22 heeft Verisure de Algemene Voorwaarden gewijzigd op haar website waardoor dit artikel 19.4 is aangepast/verwijderd. Op 22/11/22 bevestigd Verisure dat het contract doorloopt tot 24 April 24, waarna de facturatie zal stoppen. Om geen verdere kosten te maken en de stress die alle (onterechte) aanmaningen te voorkomen, heb ik besloten te betalen tot 24 April 24. Na 24 April 24 blijven de facturen echter komen. Telefoneren met Mehdi, geeft aan dat het contract "volgens hun systeem " niet is opgezegd en nog steeds doorloopt. Volgens email van 8 Augustus 24 dien ik de 3 openstaande facturen te betalen waarna mijn "aanvraag tot opzegging naar de desbetreffende dienst zal worden doorgegeven. De openstaande bedragen zijn door mij betaald Sindsdien wederom een factuur ontvangen . Wederom gemaild met Mehdi van Collections, die laat weten dat ik contact moet opnemen met de afdeling "Loyalty", hetgeen hij zelf intern ook reeds gedaan heeft. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en de administratieve belaging en belasting door Verisure is niet aanvaardbaar en onrechtmatig. Mijn contract is rechtmatig opgezegd op 29 Augustus 2022 en ik verwacht een terugbetaling van alle ten onrechte betaalde facturen.
Opzegging kontrakt !
Bij de installatie van ons alarmsysteem, begin september 2022, door A.A., Security Advisor, werd een prijs van 1399,02 Euro schriftelijk vastgelegd. Toch ontvingen we enkele dagen later een betalingsnotificatie voor Euro 1494,40 die per 19.09.2022 per domiciliering van onze rekening werd gehaald. Een vraag via email naar de klantendienst van Verisure over dit verschil van bijna 100 Euro is nooit beantwoord. Sinds midden 2023 kregen wij (of de drie vertrouwenspersonen die bij Verisure geregistreerd stonden) bij het gebruik van de zgn 'badges' bij intrede van het appartement een 'foutmelding'. Na tussenkomst van de meldkamer werd het alarm dan afgezet. Steeds werd gemeld dat een technicus zou gestuurd worden om het problem te checken en te corrigeren. Er is nooit een technicus gestuurd. Op 27 mei was er weer een vals alarm bij intrede. Dit keer slaagde zelfs de meldkamer er niet in om het meteen te stoppen. Enkele minuten stond de politie voor de deur en stelde een verklaring op. Telefonisch bleek Verisure niet bereikbaar. Ik heb dan op 3 juni per email en aangetekend mijn contract opgezegd. Toen begon Verisure ons opeens telefonisch te contacteren. Verschillende Verisure medewerkers, die zich identificeerden als werkzaam bij de Dienst Kwaliteit, poogden in al dan niet vriendelijke bewoordingen op mij in te praten. Een vertelde me dat de geinstalleerde alarmcentrale bij beeindiging contract niet meer bruikbaar zou zijn! Toen ik, verwijzend naar mijn ervaringen met ADT in de VSA en Australie, dit vreemd vond, vertelde een andere dat ik na beindiging contract toch verder gebruik kon blijven maken van de alarmcentrale zonder de online connectie met Verisure. Maar omdat de verschillende telefoongesprekken eerder onduidelijk waren en geen concrete oplossingen aanboden, stuurde ik op 20 juni een email --“Opzegging kontrakt na onbestaande dienstverlening”-- naar Hanan, dossierbeheerder, en Ernst, verantwoordelijke debiteurenbeheer, bij Verisure NV. Deze werd als Klacht (#10394609) ook naar Testaankoop gestuurd. Op 24 juni ll. ontving ik dan volgende email van Mehdi, van het Team Collection: “Beste, De aanvraag van opzegging is in orde gebracht, er blijft toch een openstaande bedrag van 112.58 EURO. Kunt u dit openstaande bedrag in orde brengen? Met vriendelijke groeten, Mehdi Team Collection T: 02 263 72 04 collection@verisure.be Vervolgens ontving ik per post (gedateerd 27/06/2024) een betalingsherinnering voor Euro 56,29. Ik heb sinds 27 mei het alarmsysteem niet meer aangezet uit vrees om nogmaals een vals alarm te veroorzaken. Mijn kontrakt is blijkbaar opgezegd (zie email van Mehdi), maar ik heb geen datum van opzegging kontrakt ontvangen. Testaankoop beschouwt mijn klacht als afgesloten. Dat is NIET het geval!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten