Bij de installatie van ons alarmsysteem, begin september 2022, door A.A., Security Advisor, werd een prijs van 1399,02 Euro schriftelijk vastgelegd. Toch ontvingen we enkele dagen later een betalingsnotificatie voor Euro 1494,40 die per 19.09.2022 per domiciliering van onze rekening werd gehaald. Een vraag via email naar de klantendienst van Verisure over dit verschil van bijna 100 Euro is nooit beantwoord.
Sinds midden 2023 kregen wij (of de drie vertrouwenspersonen die bij Verisure geregistreerd stonden) bij het gebruik van de zgn 'badges' bij intrede van het appartement een 'foutmelding'. Na tussenkomst van de meldkamer werd het alarm dan afgezet. Steeds werd gemeld dat een technicus zou gestuurd worden om het problem te checken en te corrigeren.
Er is nooit een technicus gestuurd.
Op 27 mei was er weer een vals alarm bij intrede. Dit keer slaagde zelfs de meldkamer er niet in om het meteen te stoppen. Enkele minuten stond de politie voor de deur en stelde een verklaring op.
Telefonisch bleek Verisure niet bereikbaar.
Ik heb dan op 3 juni per email en aangetekend mijn contract opgezegd.
Toen begon Verisure ons opeens telefonisch te contacteren. Verschillende Verisure medewerkers, die zich identificeerden als werkzaam bij de Dienst Kwaliteit, poogden in al dan niet vriendelijke bewoordingen op mij in te praten. Een vertelde me dat de geinstalleerde alarmcentrale bij beeindiging contract niet meer bruikbaar zou zijn! Toen ik, verwijzend naar mijn ervaringen met ADT in de VSA en Australie, dit vreemd vond, vertelde een andere dat ik na beindiging contract toch verder gebruik kon blijven maken van de alarmcentrale zonder de online connectie met Verisure.
Maar omdat de verschillende telefoongesprekken eerder onduidelijk waren en geen concrete oplossingen aanboden, stuurde ik op 20 juni een email --“Opzegging kontrakt na onbestaande dienstverlening”-- naar Hanan, dossierbeheerder, en Ernst, verantwoordelijke debiteurenbeheer, bij Verisure NV. Deze werd als Klacht (#10394609) ook naar Testaankoop gestuurd.
Op 24 juni ll. ontving ik dan volgende email van Mehdi, van het Team Collection:
“Beste,
De aanvraag van opzegging is in orde gebracht, er blijft toch een openstaande bedrag van 112.58 EURO.
Kunt u dit openstaande bedrag in orde brengen?
Met vriendelijke groeten,
Mehdi
Team Collection
T: 02 263 72 04
collection@verisure.be
Vervolgens ontving ik per post (gedateerd 27/06/2024) een betalingsherinnering voor Euro 56,29.
Ik heb sinds 27 mei het alarmsysteem niet meer aangezet uit vrees om nogmaals een vals alarm te veroorzaken.
Mijn kontrakt is blijkbaar opgezegd (zie email van Mehdi), maar ik heb geen datum van opzegging kontrakt ontvangen.
Testaankoop beschouwt mijn klacht als afgesloten. Dat is NIET het geval!