Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. V.
4/03/2024

Ipuzzel

Ik ontving van een incassobureau uit Arnhem, Nederland een vordering uit naam van Ipuzzel voor 250 euro. Echter, ik heb NOOIT een abonnement afgesloten met iPuzzel of bij hen iets besteld.... Ik heb dan een een mail teruggestuurd met de melding dat dit mij oplichting lijkt vermits ik nooit iets besteld heb. Ik hoop dat de zaak hiermee opgelost is, want ik ben niet van plan om dit te betalen (via een bancontact link). Het zou gaan over wekelijkse lottotrekkingen waaraan ik meedoe? Ik doe nooit mee aan wekelijkse lottotrekkingen ..... Dus dit is echt een poging tot oplichting volgens mij.. Wat kan ik hier tegen doen om dergelijke praktijken te stoppen?

Opgelost
N. O.
23/01/2024

Facturen

Hallo , Een tijd geleden liep ik op een bewuste ochtend naar school en werd gebeld door een dame ( Klantenservice Ipuzzel) er werd mij gevraagd als ik mee wou doen aan puzzelen voor 19,95 per maand en na 5 maanden een Tablet ! Ik ging op Stage in Augustus en kwam terug toen de drama begon, Ik kreeg een factuur dat ik een maand had overgeslagen waarvan ik ze heb contact en ondertussen kon ik het niet meer bij houden met alle brieven van Ipuzzel. Tot ik mij ben gaan verzetten omdat ik het niet logisch vindt dat je een klant voor 19,95 € naar de Incasso stuurt en komen er dus dossiers kosten bij van 95€ waaaw wat een Hell ! Vervolgens heb ik dus gevraagd als ik het contract kan overkopen en ik kreeg van hun zelfde Incassobureau weer een bericht dat ik dus 2 keer 95€ moet betalen omdat er nu 2 dossiers liggen van de zelfde klant ! TRIVVION IS NAAR MIJN MENING DE MOEDER BEDRIJF VAN Ipuzzel ! Ik neem nooit meer in mijn leven een telefoontje op van ieder welke dan ook dit kruipt onder mijn huid ! Ze communiceren super slecht en onprofessioneel !! Ik vraag hier voor Advies en Hulp aan TEST-AANKOOP.BE ! Ik wil hier aan ontbonden worden ook al gaat dit een advocaat kosten ! Ik heb tot meerdere keren geprobeerd Ipuzzel op te bellen en zonder succes! TRIVVION vraagt mij nu 3 keer 95,50 aan hen te betalen voor elk Dossier dat van de klant aan hen wordt aangeboden komt er dus 95,50€ erbij. De Adressen van Ipuzzel die kloppen totaal niet zoals ze op hun brieven aangeven totaal een raar geval. Ik doe hier ook een politie aangifte voor.

Opgelost
P. V.
13/12/2023

Ongewenst abonnement voor puzzelboek en bijkomende aanmaningen

Beste, Ik werd telefonisch benaderd voor een gratis puzzelboek via iPuzzel. Er werd mij een telefoonbandje opgestuurd waar ik 'ja' zou antwoorden op een dergelijk abonnement aan €20/puzzelboek gedurende een jaar. Ik heb geen interesse in een puzzelboek, laat staan een abonnement van een jaar aan €20 per puzzelboek. Deze conversatie heeft nooit plaatsgevonden. Wél heb ik 'ja' gezegd op eenmalig 1 GRATIS puzzelboek aan mijn adres. Ik zie meerdere reacties online over gemanipuleerde opnamebandjes met de partij iPuzzel over een akkoord voor een jaarabonnement. Ik heb al meerdere keren contact opgenomen dat ik dit abonnement niet wil, maar telefonisch zijn ze niet bereikbaar en via mail krijg ik sporadisch een standaard mail. De tegemoetkoming die ze wouden doen is i.p.v. een jaarabonnement er een 6 maanden abonnement van maken. Ook staat er op de factuur in kleine lettertjes Binnen de 15 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op jet sluiten van de overeenkomst heeft de consument het recht om aan de onderneming mee te delen dat hij/zij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en/of opgave van een motief. Als ik hier gebruik van maak en effectief mail naar iPuzzel dat ik afzie van de aankoop, laten ze mij weten dat dit niet mogelijk is. Ik word overstelpt met brieven om €20 tot €95 per puzzelboekje te betalen. Deze wil ik niet betalen aangezien ik nooit akkoord ben gegaan met een dergelijk abonnement. Hierna krijg ik brieven van het incassobureau Trivion dat ik bovenop de prijs van het boekje €75,50 Forfaitair schadebeding moet betalen. Ik betaal deze niet en wens een stopzetting van deze aanmaningen en brieven.

Opgelost
D. V.
6/09/2023

levering IPuzzel zonder toezegging

Sinds enkele weken ontvangen wij thuis een iPuzzel boekje, terwijl niemand in mijn gezin weet van waar dit komt. Ik krijg ondertussen ook aanmaningen om de factuur te betalen. Ik heb iPuzzel drie mails gestuurd op het mailadres vermeld in hun schrijven, zonder enig antwoord. Ik heb getracht om IPuzzel telefonisch te bereiken binnen de voor hen opgestelde openingsuren, zonder resultaat.IPuzzel spreekt nu van juridische procedures en incassobureaus.Ik heb reeds een klacht ingediend via test-aankoop maar ontvang nog steeds correspondentie thuis.

Afgesloten
D. V.
24/08/2023

levering IPuzzel zonder toezegging

Beste, sinds enkele weken ontvang ik thuis een iPuzzel boekje met betalingsverzoek op naam van mijn zoon Jens. Hij werd telefonisch gecontacteerd door iPuzzel maar zegt me dat hij niet heeft toegezegd. In ieder geval werd er nergens iets ondertekend. Ik heb een mail gestuurd naar IPuzzel zonder resultaat, ik heb getracht hen telefonisch te bereiken, eveneens zonder resultaat.Mail iPuzzel: klantenservice@iPuzzel.beTf iPuzzel: 03/8085830

Afgesloten
Y. A.
1/08/2023

aangesmeerd jaarabonnement

Beste, ik werd in maart door jullie gebeld met het voorstel een vrijblijvend puzzelboek te ontvangen. ik herhaalde meermaals dat ik dit vrijblijvend zou aanvaarden, echter na enkele maanden blijven de boekjes, rekeningen en ook aanmaningen via incasso komen. bij contactname stuurden jullie mij het opgenomen deel van het gesprek, waar ik duidelijk aangaf enkel vrijblijvend akkoord te geven.bij deze wil ik dus herhalen dat ik niet voor dit abonnement gekozen heb en mij dus niet verplicht voel te betalen...

Afgesloten
S. B.
16/06/2023

Bedrog

Beste, onlangs belde jullie dat ik met iets head meegedaan, ik zou een gratis boek krijgen en daarna kan ik zelf kiezen als ik een abonnement wil of niet. Vervolgens krijg ik het boek en achteraf een betaling voor het boekje! Schandalig!! Achteraf wil je bellen zijn ze bereikbaar vanaf 10u bel je om 10.05 automatisch bericht wegens omstandigheden zijn we bereikbaar omringd 12u. Dit is puur bedrog! Je kan het stopzetting online doen d.m.v aangetekende brief voor slechts 9,99€ dit is absurd!

Afgesloten
R. D.
10/12/2020

Ipuzzel

Beste, mijn mama (70 plusser) kreeg in sept ongevraagd een puzzelboekje toegestuurd samen met een brief die refereerde aan een telefonisch gesprek waarin ze zou toegestemd hebben met een abonnement op de puzzels. Mijn mama kan zich dit niet herinneren en zou zeker niet bewust akkoord gaan hiermee aangezien ze helemaal niet van puzzels houdt. Ik heb meteen een mail gestuurd naar de klantenservice om dit te melden en te vragen geen puzzels te sturen. Sindsdien wordt ze overstelpt met aanmaningsbrieven en brieven van een incassobureau. U zal begrijpen dat ze dit niet fijn vindt en wil dat het stopt. Ze wil vanzelfsprekend ook geen kosten maken om de ongewenste puzzels terug te bezorgen. U bent natuurlijk altijd welkom ze te komen halen.

Opgelost
P. D.
28/08/2019

Opzeggen en betalen ipuzzle

Beste, een tijd terug telefoon gekregen voor Ipuzzle.Deze heb ik te laat opgezegd en nu vast tot juni 2020. Daar wil ik niet op ingaan. Alle boeken werden ongeopend teruggestuurd. Nu een betaling gekregen van een incassobureau. Bedrag van 6,95 is opeens 82,47 euro.Die weiger ik echter te betalen.Ik wil gewoon af van dat abonnement en de betalingen.Het geld kan ik voor iets anders gebruiken.Ondertussen een aangetekend schrijven gestuurd.Hopelijk komt er een einde aan dit verhaal. Mvg Patricia

Afgesloten
N. M.
2/05/2018

Ik word hier overstelpt met telefoontjes en brieven van incasso-bureau Trivion

Ik krag enkele maanden geleden een telefoon die mij kostte wat het kost wou overhalen om een Ipuzzel-boek te laten bezorgen. En dat terwijl ik totaal geen interesse had,maar na lang aandringen wou ik er vanaf en de verkoop(s)ter aan de lijn beloofde mij trouw dat er absoluut geen bijkomende kosten zouden worden gemaakt. Ondertussen krijg ik hier facturen binnen van meer dan 80 euro en brieven van incasso-bureau's. Later had ik dit incasso-bureau opgezocht op google en blijkt dat ze helemaal niet vreemd zijn aan wanpraktijken en om mensen lastig te vallen om geld te komen innen. Ik heb er al snel men buik van vol van dit soort van tele-verkooptoestanden,en dat terwijl ik het zelf eigenlijk helemaal niet wou. Maar de verkoopster beloofde mij heilig dat er geen kosten aan verbonden waren en later lees ik als ik dit dan toch zou betalen ik gelijk een jaar-abonnement aan men been had. Later kreeg ik zelf nog ongevraagd een 2de puzzelboek toegestuurd en toen heb ik een mail gestuurd dat ik liever zou hebben dat ze mij met rust moeten laten of ik anders klacht neerlag. Vandaag krag ik terug een hele dikke envelope die ik nog niet heb opengedaan maar dan was voor mij ook meteen de maat vol. Ik vind dat dit soort manipulatie-telefoontjes direct en onmiddelijk moet aangepakt worden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform