Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Woekerbedrag bij de uiteindelijke afrekening
Goedemiddag, Ik had vandaag contact opgenomen wegens een verstopte wc. Toen ze ter plaatse kwamen werd er met mij een tarief besproken van €60 reiskosten + €180 voor werkuren van de 2 mannen + €180 voor gebruik machine. Dit hadden ze zo ook op papier gezet en ze zeiden dat het totaal me rond de €500 zou gaan kosten. Toen ze bijna klaar waren gingen we naar de papieren terug om af te rekenen en kwam er plots een kost bij van €85\liter van 1 of ander spul dat ze hadden gebruikt -bleek 8liter gebruikt te zijn dan + ging de kost voor de machine ook ×5 zonder uitleg waarom. Totale factuur was plots 1749euro ipv 500euro. Ik kreeg ook de eis onmiddelijk te betalen. Volgens hun zou ik ook 3 jaar garantie hebben, maar kreeg hier nergens een bewijs van. Ik was ook als vrouw alleen, zij met 2 mannen en hun eisen, dus voelde me geintimideerd om dit woekerbedrag te betalen. Kan deze kost teruggevorderd worden tot het afgesproken bedrag?
Woekerprijzen en niet nakomen afspraak
Dit bedrijf heeft vele namen. Ze opereren onder de namen: Snel Service, Eddy - Snel Service, S&S, De geregistreerde bedrijfsnaam is 'Sani secours' en zou zich op Roesemslos 23 Ternat bevinden. Het bedrijf doet zich online Vlaams voor, maar ik werd verrast toen twee Franstalige technici langskwamen. Ze hebben een kwartier naar mijn boiler gekeken en me daar 320 euro voor aangerekend. Ze zeiden dat mijn boiler volledig vervangen moest worden en dat de 320 euro van de reparatiekosten zou worden afgetrokken als ik hen dat werk zou laten doen. Ik zou hiervoor nog een offerte krijgen, maar die offerte heb ik nooit meer ontvangen.
Exuberante factuur voor niet opgeloste herstelling
Op 4/4 ondervonden wij, met het laten leeglopen van het bad, dat het water in keuken en berging omhoog kwam. Ik zocht een Ontstoppingsdienst in de buurt, kwam bij Ontstoppingsdienst snelle Eddy uit. Ik bel (16:30) en ze konden de dag zelf nog langstkomen. Omdat het water bijna niet wegliep vond ik dat wel noodzakelijk. Om 19:30 stonden ze hier met twee voor de deur. In eerste instantie wouden ze mij wijsmaken dat het een lek/verzakking was van de leidingen. Dat leek me onwaarschijnlijk (nieuwbouw en vermoed dat we dat gemerkt hadden aan een volle kelder). Zijn ze in de kruipkelder gegaan voor te controleren. Inderdaad geen lek. Na een duidelijk verhaal van wanneer we hinder hadden (vooral na het bad/veel wasmachines), dus op het einde van de DWA leiding in huis. De conclusie was dat ze onder hoge druk een reiniging diende te doen van buiten naar binnen. En een reiniging van binnen uit. Zo doende. Werken uitgevoerd (1,5uur max!), alles leek in orde voor hun. 1229,60 euro armer. Dag erna weer problemen. Ik neem contact op. Na telefonisch wat discussie moest ik dinsdag contact opnemen. Op 7/4 neem ik terug contact op , belt een technieker mij op dat we sowieso een verzakking zouden hebben. Na aandringen gevraagd dat ze terug kwamen. Zijn ze hier terug gekomen, en hebben ze wat ontstopper in de afvoeren gekapt. Dag later weer problemen, heb ik een ander bedrijf gecontacteerd. Deze hebben 3uur nodig gehad voor het probleem op te lossen. Maar bleven kijken tot het opgelost was. Hier maar een 400 euro betaald, inclusief een camera inspectie. Dit is al een realistischer bedrag. Opgelicht voor 1200 euro die ik waarschijnlijk niet meer terug ga zien. Melding gedaan bij de FOD ook. Ik meld dit omdat ik hoop toch iets te recupereren en omdat ik andere mensen wil behoeden voor dit bedrijf. Bel a.u.b. een kleine loodgieter in de buurt en zoek niet via internet.
Fraude bedrijf
Betreft: Betwisting van factuurnummer 20185898 van 24/12/2024 Geachte mevrouw/heer, Op 24/12/2024 heeft mijn baas van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 2565,20. Dat moet echter een vergissing zijn: de gevraagde prijs is buitensporig voor het ruimen van een septische put - verstopping. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Hij heeft de factuur, namelijk € 2565,20€ reeds betaald, maar wenst dat dit wordt nagekeken, want is volgens ons fraude. Het correct bedrijf S&S Snelle Service en SANI SECOURS zijn volgens ons 2 verschillende bedrijven. Een correct iemand en wellicht een frauduleus bedrijf. Graag verder onderzoeken. Met vriendelijke groet,
Exuberante kosten
Sani-Secours heeft in augustus een ontstopping uitgevoerd aan de afwasbak; het ging over een appartement op het 2e verdiep. Na 2u werk met een hogedrukreiniger en wat oplosmiddel bleek stroomde het water terug beter weg. Er moest onmiddellijk een kost betaald worden van 1.376,94 EUR; voor 2 u werk door 1 persoon! Factuur in bijlage. 3 maanden later bel ik Sani Secours opnieuw want probleem stelt zich terug; water loopt weer helemaal niet weg. Sani Secours weigert dit onder garantie te doen of enige kost op zich te nemen. We bellen een andere firma (Aquamella) en die verhelpen de verstopping definitief en rekenen voor 3u werk met 2 personen (!) 480 EUR aan. (zie bijlage) Dat lijkt ons een billijk bedrag, want 6 manuren gepresteerd en vooral: probleem definitief opgelost. We wensen dan ook klacht in te dienen voor de exuberante kost van 1.376,94 EUR die door SaniSecours was aangerekend. Ik merk dat Test-Aankoop al veel andere klachten ontvangen heeft over de exuberante bedragen die aangerekend worden door Sani Secours.
Woekerprijzen
Wegens geen warm water in onze woning wilden we een loodgieter laten komen om dit te verhelpen. Die is de volgende dag gekomen, en had het in een kwartier gemaakt. De prijs slaat echter alles: 417 euro voor dit kwartier werk. De prijs was niet op voorhand meegedeeld, en mijn vriend, die thuis was, stond dus voor een voldongen feit. Nadien moest hij de factuur tekenen, wat hij onder druk toen gedaan heeft. Die was volledig in het Frans. In de kleine lettertjes staat nu dat hij wel op voorhand een prijs heeft gekregen. Dit is dus pure oplichterij. Er waren geen dure machines nodig voor het probleem: die 417 euro zou dus louter 59 euro excl. btw voorrijkosten en verder werkuren zijn. Gemakkelijk ‘verdiend’ natuurlijk, maar eigenlijk crimineel.
woekerprijs
Mijn huurster, Paulien Muselaers, prille twintiger, doet beroep op Sani-Service mbt een lek in de keuken . Sani-Service komt ter plekke met 2 personen. er wordt een werk uitgevoerd onder de gootsteen. ze zijn 2 uur aanwezig. Ze vragen contante betaling van 1 605 eur , wat ze doet (ik heb haar ondertussen terugbetaald). hun factuur vermeldt geen werkuren....maar zoals u in bijlage zal zijn een fantasierijke, hallucinante, omschrijving vd werken. Het ging, denken wij, om de aansluiting vd vaatwasmachine die afgesprongen is. het benodigde stuk wordt aan 215 eur gerekend. Ik protesteerde onmiddellijk de factuur, per mail en, gezien geen reactie, per aangetekende brief. hierbij kopie van dat alles. Het gaat hier onbetwist om woekerprijzen, oplichting en misbruik. Ik zie dat ik niet de eerste ben met een klacht ivm deze firma bij uw instantie. Ik ben bereid ver te gaan tov dit onrecht. Noteer dat ik ook reeds de economische inspectie heb aangeschreven.
Ontstopping en ledigen beerput
Op 9 september belde ik het 0800 nummer van Eddy ontstoppingsdienst (0800 86 138) voor het ledigen en het ontstoppen van beerput. Ik kreeg bezoek van Sani-Secours uit Ternat. Ze voerden de werken uit maar kreeg een torenhoge factuur van €1.118,30 die onmiddellijk moest betaald worden. De beerput was wel leeg maar de ontstopping bleef. Het water in de twee toiletten komt naar omhoog bij het spoelen. Ik probeerde te bellen naar Sani-secours maar kreeg geen antwoord op de 2 nummers. Ik stuurde een mail om de ontstopping te hernemen, echter zonder antwoord. Vandaag belde ik naar Ontstoppingsdienst Eddy die ondertussen een ander nummer hebben 0800 97 688. Daar zeiden ze dat ze samenwerkten met diverse firma's en dat er binnen de 5 dagen antwoord op de mail zou komen. Het voelt frauduleus aan en zou graag een onderzoek over deze zaak krijgen. Hopelijk kan Testaankoop me op het juiste spoor zetten.
Hoge factuur direct te betalen
Beste, Op woensdagmorgend 07/08 contacteerde mijn vader "ontstoppingsdienst Eddy" na opzoeking via internet naar “ontstoppingsdienst in buurt Aalst”. Dit voor een reeds aanslepend probleem met afvoer in keuken en dus geen spoedopdracht!! Hij belde via een 0800 nr en kwam bij iemand terecht aan telefoon die gebrekkig Nederlands sprak en niet zo vriendelijk was ook. Ze zouden iemand sturen die dag zelf, en iets na 16u zijn er 2 mannen in bruine camionette toegekomen. Nadat mijn vader het probleem uitlegde ivm het water dat niet meer vlot werd afgevoerd in de keuken zeiden ze meteen dat het probleem in de vetput zou liggen wat uiteindelijk ook wel zo was. Ze moesten wel het deksel in de tuin uitgraven om eraan te knn en alles werd correct gereinigd binnen +/- 1,5u. Groot was de verbazing toen de rekening werd gemaakt en dat er 2491€ (!!!) direct moest worden betaald. Bovendien is factuur volledig franstalig, wat bij mijn weten toch ook niet volledig wettelijk is. Mijn vader heeft via Bancontact betaald. Maar dit hoog bedrag is toch compleet van de pot gerukt?? Ze lullen er zich uit door te zeggen dat ze bij mijn ouders nu het werk van 10jaar hebben gedaan. Wat knn we hiertegen doen aub? Geld zullen we niet meer terugzien, maar dergelijk praktijken zijn toch pure oplichterij? Ik las ondertss al meerder klachten tegen dit bedrijf. En als je dergelijke dienst opzoekt in de buurt kom je blijkbaar via meerdere neven bedrijven / sites toch bij dit oplichtersbedrijf in Ternat uit. Graag verdere info / feedback aub? Vriendelijke dank. mvg, W.E
Woe´kerprijzen loodgieterij
Firma gebeld voor lekdetectie, lossen zogezegd probleem op maar lek niet gedicht. Zogezegd 15 maanden garantie maar komen niet opdagen. Of 900euro bij betalen. 795 euro betaald voor zogezegd lekdetectie, hoge druk, camera en kleurvloeistof.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten