Begin september 2025 merkten we dat er vocht vanuit onze septische put de kelder insijpelde. Om het probleem niet erger te maken lieten we via Ontstoppingsdienst Eddy een ruimingsdienst komen om de septische put te ledigen. Het bleek om een onderaannemer Sani Secours uit Ternat te gaan.
Hoewel we de put volledig wilden ledigen en dat ook zo hadden gecommuniceerd, kon Sani Secours maar 2m³ meenemen omwille van een gebrek aan plek in de vrachtwagen. Tijdens het leegmaken merkten we meteen op dat er amper volume uit de put was verdwenen. Toch beweerde Sani Secours dat ze 2 kubieke meter hadden weggetrokken. Omdat we het totale volume van de put niet exact kenden op dat moment, hebben we de discussie niet op de spits gedreven.
We schrokken wel van een hoge rekening van bijna 500 euro. Telefonisch was er 250 euro beloofd, maar ter plekke kwamen er allerlei extra kosten bij. 4 weken later merkten we op dat ons probleem niet opgelost was en dat er nieuw vocht de kelder in sijpelde. Vandaag lieten we de put door 't Ruimerke volledig legen. De put is in totaal maar 6m³ dus het leegmaken van 2m³ door Sani Secours hadden we duidelijk moeten kunnen zien. De prijs lag lager dan 2m³ bij Sani Secours. We beseffen nu dat Sani Secours amper vocht uit de put heeft leeggetrokken en daar toch 500 euro voor heeft aangerekend. We zijn opgelicht.
Enerzijds willen we dit alvast communiceren zodat andere mensen niet dezelfde fout als ons maken. Anderzijds willen we met Testaankoop bekijken of we een overeenkomst met Sani Secours kunnen bekomen om ons geld terug te krijgen.