Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Oxford electische fiets met meerdere problemen
Beste Ik kocht op 12/05/2020 een electrische oxford sx 12 ijsblauw die na bepaalde tijd gebreken begon te hebben Gaat van lader overhit drie batterijen stuk vocht in display en stuk en de kilometers die ineens verdwenen van de fietscomputernu valt hij direct uut heb hem binnengedaan bij de fietswinkel is opgestuurd naar de fabriek begin juli en terug mogen halen op 16 augustus thuis getest en probleem is nog altijd aanwezig Terug weg gedaan naar fietswinkel nu afwachten op resultaat van fietswinkel of fabriekNa 3 jaar heb ik het gehad en is mijn geduld op Groetjes
roest op pedalen en voorvork
Beste,ik kocht een jaar geleden een nieuwe electrische fiets van Oxford bij de Sprong in Meerhout. factuur: 2200328framenummer fiets: 2010000100017sleutel: 909373 - accu: 038130743079lader: 038103107119Box 12.0 bosch intube 9V dame 50 mat zwartIk ben heel content van de fiets. behalve dat ik na nog geen jaar roest heb aan de pedalen en aan de voorvork ( elk aan beide kanten)Ik ben een dagelijkse fietser. ik heb dit reeds in de winkel van aankoop gemeld. Daar zegt men dat de vertegenwoordiger van oxford zich er niets van aantrekt. ze verwijderen de roest en een maand later is het weer van dat. De fiets staat s nacht altijd binnen, op het werk ook altijd overdekt. ik hou het bij dat hij proper blijft. Enkel elk spatje nat kan je niet gaan droogmaken op elk moment van de dag, dat is niet realistisch. ik vind het niet kunnen dat de fiets al binnen het jaar roest vertoont op verschillende plekken. ik verwacht van oxford een oplossing.De verkoopprijs 3012,76 euro is toch niet weinig. Oxford zou toch kwaliteitsvolle materialen mogen gebruiken tegen deze prijs. Ik belde reeds met Oxford maar daar krijg ik niemand aan de lijn.
Oxford E-bike bagagedrager gebroken op 4 plaatsen
Beste, Wij kochten nog geen 5 jaar geleden een Oxford elektrische fiets via UGent fietsenambassade (koop huur contract). Er waren van in het begin problemen (batterij viel veel uit),de herstellingen verliepen stroef. Ook de service bij de fietsenambassade liep niet vanzelfsprekend. Een tweetal maanden geleden brak plots de bagagedrager af op twee plekken. Op dit moment zat er gelukkig geen kindje op het kinderzitje achteraan de fiets. Wij belden de fietsenambassade en ze gaven aan dat dit een veelvoorkomend probleem is bij de Oxford e-bikes. Voor herstelling gingen ze opsturen naar Oxford zelf, maar ze konden ons niet vertellen hoe lang het zou duren en hoeveel het ons zou kosten. Een vervangfiets bij de fietsenambassade kregen we enkel bij betaling van 50 euro per maand aangezien we niet meer onder het koop huur contract vallen... we lapten de fiets zelf wat op tot de bagagedrager vandaag ook op twee andere plaatsen brak. Ik belde met Oxford in sint-Niklaas. De persoon aan de lijn probeerde me meteen af te wimpelen, hij zei we beter naar de fietsenmaker gingen. Uiteindelijk mocht ik enkele foto’s doorsturen. Hopelijk krijgen we hierop snel reactie. Het is echt erg gevaarlijk dat de bagagedrager zomaar breekt. Gelukkig zat er geen kindje op. Wij respecteren trouwens ook het maximumgewicht van 25kg. De drager is daar duidelijk niet voor gemaakt. Onze fiets is nog geen 5 jaar oud en nu overwegen we om een nieuw, beter te vertrouwen e-bike aan te komen. Klopt het dat de fiets nog in garantie is? Ik las hier dat er 5 jaar garantie zou zijn. Deze info kregen we van de fietsenambassade gent nooit mee. Ik hoop dat er snel met ons contact opgenomen om het probleem op te lossen.Mvg, Silke Defauw
Problemen met herstellen elektrische fiets, Oxford
BesteDonderdag 23/7 zag ik dat het bagagerek van mijn elektrische fiets, type Oxford Montana 500wh, champagnekleur langs beide kanten in tweeën gebroken was. Er was geen precieze aanleiding toe, ik vervoer er enkel mijn 3,5-jarige kleuter mee. Aangezien er op het bagagerek 25kg op gedrukt staat, kan dat de reden niet zijn.Vrijdag 24/7, heb ik die onmiddellijk bij mijn fietsenmaker, Fietsen Stijn, Heule binnengebracht. Hij kon me niet garanderen wanneer ik die fiets terug kon krijgen omdat dit onderdeel opnieuw gemaakt moest worden.We hebben verschillende keren naar de fietsenmaker gebeld maar die kon ons ook niets zeggen. Woensdag 2 september vertelde hij ons dat Oxford hem gezegd had dat de fiets in de spuiterij lag. Dat hij niets meer kon zeggen. Op 2 september heb ik een mail verstuurd naar ‘info@oxfordbikes.be maar daar kwam geen reactie op.Woensdag 9 september, we hadden in die week nog niets gehoord van onze fietsenmaker, heeft mijn man telefonisch contact met iemand van Oxford gehad. Die vertelde hem dat het probleem bij Shimano lag, het bedrijf dat het bagagerek levert. Maar die productielijn ligt nu stil… De persoon aan de lijn zei ook dat er normaal niet met particulieren gewerkt wordt maar alleen via fietsendealers. Maar als die ook van niets weet, begrijpt u toch dat het voor mij wel heel lastig is.De fiets die ik op 1/7/2019 aangekocht heb, kostte meer dan 2000 euro, voor mij een dure uitgave. Ik heb dat bewust gedaan omdat ik op zoek was naar een kwaliteitsvolle fiets. Een fiets die ik elke dag nodig heb, zeker de periode tussen 2019 en 2022. Een fiets die nu al net geen twee maand gebruikt wordt. Wie weet hoelang ik er nog op moet wachten.We zijn nu ondertussen bijna 8 weken ver en er is nog niets gebeurd. Er kunnen allerlei redenen aangehaald worden: verlofperiode en problemen van toelevering omwille van corona. Redenen die ik kan begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is dat de communicatie naar de klant toe, hetzij rechtstreeks, hetzij via de fietsenmaker, nihil is.Het bedrijf incasseert de winst en voor de rest is de klant niet belangrijk. Dat ik maanden moet wachten op een herstelde fiets, kan zijn. Maar er zou dan minstens een voorstel kunnen gedaan worden hoe ik mijn vervoersprobleem kan oplossen, zeker omdat er een garantie van 5 jaar is. Zeker omdat het een fout is waar ik zelf niet verantwoordelijk voor ben.Niemand die tot nu toe een oplossing voorstelt want het is niemands probleem, behalve het mijne. Want ik zit met een serieus vervoersprobleem.Ik vind dus dat testaankoop zeker op de hoogte mag zijn van wat hier gebeurt. Kwaliteit is één ding, klantenservice ook. Graag zou ik nu wel graag tot een oplossing komen of een compensatie krijgen voor al die weken dat die fiets daar staat te staan.
minderwaardige onderdelen door fabrikant gebruikt elektrische fiets (aankoopdatum fiets 01/07/2017)
01/07/2017: aankoop elektrische fiets Oxford Brighton 7v 500w batterij bij dealer Molenbergstraat 49 te 2840 Rumst.De fiets wordt gebruikt voor dagelijkse verplaatsingen woon- werkverkeer en boodschappen.De fiets heeft ondertussen al de 4de onderhoudsbeurt gehad.De fiets wordt nooit met tuinslang noch hogedruk gereinigd en altijd binnen gestald (ook overdag). En is sinds aankoop 3x gewassen met sopje.Eigenlijk waren er van meet af aan al zaken die niet correct waren: 4/7/2017 versnellingen die niet goed lopen... 24/10/2017 wegdraaiend achterwiel in bochten (ondanks correcte bandenspanning), losse zadelpen, en het abnormaal snel slijten van de remblokjes.herstelling 23/05/18:* alu achterwiel vervangen op 11 maanden (zou deuk in gezeten hebben, spaken intact).* roulement achter vervangen op 11 maanden (klachten al begonnen op 24/10/2017 waardoor instabiliteit achterwiel optrad): roulement zat vol water en roest terwijl deze fiets nooit met spuit noch hogedruk wordt gereinigd en altijd binnen gestald staat.* cassette achter vervangen: ongelijke slijtage, mogelijk door instabiliteit achterwiel. Hierdoor werkten de versnellingen ook niet optimaal.* ketting vervangen: normale slijtage.* mogelijk dat remmen achter sneller gesleten zijn door instabiliteit achterwiel (slepen over remmen), ook velg kan hieronder te lijden hebben gehad. Momenteel is dit achteraan aan het 5de paar remblokjes sinds de aankoop van de fiets.Ik heb ook mogen vernemen van de Oxford dealer dat er heel veel klachten zijn met stukken die voortijdig slijten wegens van minderwaardige kwaliteit.Zelfs iemand die sinds 10/2017 zijn fiets heeft en die al 4.5 maanden in herstelling heeft gestaan bij Oxford.
Probleem elektrische fiets
Er kan slechts 35 km met de fiets gereden worden op de laagste stand en versnelling op 4.De fiets is aangekocht in februari 2014 en heeft sindsdien al meer in de fabriek en bij de fietsenmaker gestaan dan er mee gereden is.Na reeds verschillende malen de fiets terug naar de fabriek gestuurd te hebben, waarbij de laatste maal, ook de batterij opnieuw vervangen is, blijft het probleem nog steeds hetzelfde.We zijn het beu nu en gaan nu verdere stappen ondernemen, via de pers en indien nodig de vrederechter, als er geen definitieve oplossing gevonden wordt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten