Terug

Problemen met herstellen elektrische fiets, Oxford

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. L.

Naar: OXFORD BIKES

14/09/2020

BesteDonderdag 23/7 zag ik dat het bagagerek van mijn elektrische fiets, type Oxford Montana 500wh, champagnekleur langs beide kanten in tweeën gebroken was. Er was geen precieze aanleiding toe, ik vervoer er enkel mijn 3,5-jarige kleuter mee. Aangezien er op het bagagerek 25kg op gedrukt staat, kan dat de reden niet zijn.Vrijdag 24/7, heb ik die onmiddellijk bij mijn fietsenmaker, Fietsen Stijn, Heule binnengebracht. Hij kon me niet garanderen wanneer ik die fiets terug kon krijgen omdat dit onderdeel opnieuw gemaakt moest worden.We hebben verschillende keren naar de fietsenmaker gebeld maar die kon ons ook niets zeggen. Woensdag 2 september vertelde hij ons dat Oxford hem gezegd had dat de fiets in de spuiterij lag. Dat hij niets meer kon zeggen. Op 2 september heb ik een mail verstuurd naar ‘info@oxfordbikes.be maar daar kwam geen reactie op.Woensdag 9 september, we hadden in die week nog niets gehoord van onze fietsenmaker, heeft mijn man telefonisch contact met iemand van Oxford gehad. Die vertelde hem dat het probleem bij Shimano lag, het bedrijf dat het bagagerek levert. Maar die productielijn ligt nu stil… De persoon aan de lijn zei ook dat er normaal niet met particulieren gewerkt wordt maar alleen via fietsendealers. Maar als die ook van niets weet, begrijpt u toch dat het voor mij wel heel lastig is.De fiets die ik op 1/7/2019 aangekocht heb, kostte meer dan 2000 euro, voor mij een dure uitgave. Ik heb dat bewust gedaan omdat ik op zoek was naar een kwaliteitsvolle fiets. Een fiets die ik elke dag nodig heb, zeker de periode tussen 2019 en 2022. Een fiets die nu al net geen twee maand gebruikt wordt. Wie weet hoelang ik er nog op moet wachten.We zijn nu ondertussen bijna 8 weken ver en er is nog niets gebeurd. Er kunnen allerlei redenen aangehaald worden: verlofperiode en problemen van toelevering omwille van corona. Redenen die ik kan begrijpen. Maar wat ik niet begrijp is dat de communicatie naar de klant toe, hetzij rechtstreeks, hetzij via de fietsenmaker, nihil is.Het bedrijf incasseert de winst en voor de rest is de klant niet belangrijk. Dat ik maanden moet wachten op een herstelde fiets, kan zijn. Maar er zou dan minstens een voorstel kunnen gedaan worden hoe ik mijn vervoersprobleem kan oplossen, zeker omdat er een garantie van 5 jaar is. Zeker omdat het een fout is waar ik zelf niet verantwoordelijk voor ben.Niemand die tot nu toe een oplossing voorstelt want het is niemands probleem, behalve het mijne. Want ik zit met een serieus vervoersprobleem.Ik vind dus dat testaankoop zeker op de hoogte mag zijn van wat hier gebeurt. Kwaliteit is één ding, klantenservice ook. Graag zou ik nu wel graag tot een oplossing komen of een compensatie krijgen voor al die weken dat die fiets daar staat te staan.

Berichten (3)

OXFORD BIKES

Naar: H. L.

17/09/2020

Beste,Mogen wij u vragen contact op te nemen met de verdeler en bij hem een bruikleenfiets aan te vragen?Uw verdeler kan bij ons een bruikleenfiets bekomen gedurende de duurtijd van de herstelling.Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest.Vriendelijke groeten,Fietsen Oxford Van Den Berghe NVinfo@oxfordbikes.be

H. L.

Naar: OXFORD BIKES

16/10/2020

DATA NOT AVAILABLE

OXFORD BIKES

Naar: H. L.

07/12/2020

Beste,Wij hebben bij de vorige melding via Test Aankoop de klant een bruikleenfiets aangeboden die ze via haar verdeler kon verkrijgen tijdens de duur van de herstelling.Wij verwachten de pakdrager die nodig is voor deze herstellingen bij ons op de zaak midden december.Wegens stocktelling en eindejaarssluiting kunnen wij deze lakken en monteren begin januari en zal de fiets terug worden aangeleverd bij de verdeler Fietsen Stijn in Heule.Vriendelijke groeten,Fietsen Oxford Van Den Berghe NVinfo@oxfordbikes.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform