Terug

minderwaardige onderdelen door fabrikant gebruikt elektrische fiets (aankoopdatum fiets 01/07/2017)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: OXFORD BIKES

24/05/2018

01/07/2017: aankoop elektrische fiets Oxford Brighton 7v 500w batterij bij dealer Molenbergstraat 49 te 2840 Rumst.De fiets wordt gebruikt voor dagelijkse verplaatsingen woon- werkverkeer en boodschappen.De fiets heeft ondertussen al de 4de onderhoudsbeurt gehad.De fiets wordt nooit met tuinslang noch hogedruk gereinigd en altijd binnen gestald (ook overdag). En is sinds aankoop 3x gewassen met sopje.Eigenlijk waren er van meet af aan al zaken die niet correct waren: 4/7/2017 versnellingen die niet goed lopen... 24/10/2017 wegdraaiend achterwiel in bochten (ondanks correcte bandenspanning), losse zadelpen, en het abnormaal snel slijten van de remblokjes.herstelling 23/05/18:* alu achterwiel vervangen op 11 maanden (zou deuk in gezeten hebben, spaken intact).* roulement achter vervangen op 11 maanden (klachten al begonnen op 24/10/2017 waardoor instabiliteit achterwiel optrad): roulement zat vol water en roest terwijl deze fiets nooit met spuit noch hogedruk wordt gereinigd en altijd binnen gestald staat.* cassette achter vervangen: ongelijke slijtage, mogelijk door instabiliteit achterwiel. Hierdoor werkten de versnellingen ook niet optimaal.* ketting vervangen: normale slijtage.* mogelijk dat remmen achter sneller gesleten zijn door instabiliteit achterwiel (slepen over remmen), ook velg kan hieronder te lijden hebben gehad. Momenteel is dit achteraan aan het 5de paar remblokjes sinds de aankoop van de fiets.Ik heb ook mogen vernemen van de Oxford dealer dat er heel veel klachten zijn met stukken die voortijdig slijten wegens van minderwaardige kwaliteit.Zelfs iemand die sinds 10/2017 zijn fiets heeft en die al 4.5 maanden in herstelling heeft gestaan bij Oxford.

Berichten (6)

OXFORD BIKES

Naar: C. C.

28/05/2018

Beste,We hebben de historiek van deze fiets er even bijgehaald.Deze fiets is tot op heden hier bij ons op de firma nooit binnen geweest omwille van klachten.Heeft uw fietsenmaker hiervoor contact opgenomen met ons of zijn vertegenwoordiger?Vriendelijke groeten,Fietsen Oxford Van Den Berghe NVinfo@oxfordbikes.be

C. C.

Naar: OXFORD BIKES

28/05/2018

Beste, Deze fiets is steeds via de dealer hersteld/onderhouden. Hij heeft mijn achterwiel afgelopen week meegegeven met de persoon die de nieuwe onderdelen levert. Neem desnoods contact op met de dealer zelf Fietsen Tom, Molenbergstraat 49, 2840 Rumst gsm: 0475.91.44.70. Mvg, Craut Conny

OXFORD BIKES

Naar: C. C.

07/06/2018

BesteHartelijk dank voor uw bericht.Wij hebben uw klacht intern besproken en kunnen niet tussenkomen wegens volgende redenen:1) De deuk in de velg kan enkel zijn veroorzaakt door het raken van een put in de weg of stoeprand.2) Voor de slijtage van de remblokken kunnen wij enkel de eerste set remblokken beoordelen. De levensduur van de remblokken wordt bepaald door de remblokken die uw dealer monteerde.3) Ongelijke slijtage van de tandwielen kan veroorzaakt worden door het veelvuldig rijden in eenzelfde versnelling.dank voor uw begrip.

C. C.

Naar: OXFORD BIKES

07/06/2018

Beste, daar gaat de klacht ook helemaal niet om. U blijkt vakkundig het roulement te ontwijken dat sinds 24/10/2017 al defect bleek te zijn. Het achterwiel draaide sinds toen weg bij elke bocht. Het achterwiel werd uiteindelijk pas vervangen nav het vol water en roest zijn van het roulement. Lees mijn eerste repliek nog eens door aub? Dat is net waar het om gaat. Alvast bedankt voor uw antwoord. PS: de eerste remmen werden al na 1500km vervangen.

OXFORD BIKES

Naar: C. C.

07/06/2018

Beste,Nogmaals, dit zijn gebreken waar wij hier niets van af weten.De fiets is hier bij ons NOOIT binnen geweest voor enig mankement noch is er een klacht over geweest tot op vandaag.Ons lijkt het evident als er zoiets voorkomt met een nieuwe fiets men ons toch zou contacteren?We hebben zo duizenden fietsen rondrijden en de gebreken waarvan u spreekt zijn ons onbekend.Het feit dat de dealer zegt dat we met minderwaardige onderdelen werken lijkt ons ook heel vreemd waarom zou hij dan ons merk verkopen?Vriendelijke groeten,Fietsen Oxford Van Den Berghe NVinfo@oxfordbikes.be

C. C.

Naar: OXFORD BIKES

07/06/2018

Beste, ik heb telefonisch contact met jullie opgenomen, daar werd gezegd dat ik naar de dealer moest gaan. Wat kan een consument daar tegen inbrengen? Natuurlijk dat de dealer mijn fiets gerepareerd heeft, ik heb hem dan ook quasi dagelijks nodig. U laat m.a.w. de consument in de steek en stuurt me van het kastje naar de muur. Dat weten we dan ook weeral. Ik heb wel 2 fietsen van jullie merk aangekocht in de veronderstelling dat van Belgische makelij beter en zekerder was....


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform