01/07/2017: aankoop elektrische fiets Oxford Brighton 7v 500w batterij bij dealer Molenbergstraat 49 te 2840 Rumst.De fiets wordt gebruikt voor dagelijkse verplaatsingen woon- werkverkeer en boodschappen.De fiets heeft ondertussen al de 4de onderhoudsbeurt gehad.De fiets wordt nooit met tuinslang noch hogedruk gereinigd en altijd binnen gestald (ook overdag). En is sinds aankoop 3x gewassen met sopje.Eigenlijk waren er van meet af aan al zaken die niet correct waren: 4/7/2017 versnellingen die niet goed lopen... 24/10/2017 wegdraaiend achterwiel in bochten (ondanks correcte bandenspanning), losse zadelpen, en het abnormaal snel slijten van de remblokjes.herstelling 23/05/18:* alu achterwiel vervangen op 11 maanden (zou deuk in gezeten hebben, spaken intact).* roulement achter vervangen op 11 maanden (klachten al begonnen op 24/10/2017 waardoor instabiliteit achterwiel optrad): roulement zat vol water en roest terwijl deze fiets nooit met spuit noch hogedruk wordt gereinigd en altijd binnen gestald staat.* cassette achter vervangen: ongelijke slijtage, mogelijk door instabiliteit achterwiel. Hierdoor werkten de versnellingen ook niet optimaal.* ketting vervangen: normale slijtage.* mogelijk dat remmen achter sneller gesleten zijn door instabiliteit achterwiel (slepen over remmen), ook velg kan hieronder te lijden hebben gehad. Momenteel is dit achteraan aan het 5de paar remblokjes sinds de aankoop van de fiets.Ik heb ook mogen vernemen van de Oxford dealer dat er heel veel klachten zijn met stukken die voortijdig slijten wegens van minderwaardige kwaliteit.Zelfs iemand die sinds 10/2017 zijn fiets heeft en die al 4.5 maanden in herstelling heeft gestaan bij Oxford.