Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
schade aan tafelblad, garantie afgewezen
Beste, wij bestelden een eettafel. deze werd 10 dagen terug geleverd. Er werden verschillende gebreken vastgesteld, o.m. een slechte wrijving en vernis en na 2 dagen zijn er verschillende barsten ontstaan. Wij dienden klacht in (met foto's), iemand van de technische dienst kwam ter plaatse. Hij bevestigde dat de dit niet in orde was en dat er waarschijnlijk om omruiling zou plaatsvinden. Vandaag kregen wij via mail een sec bericht dat dit allemaal normaal is voor een 'landelijke tafel' en dat dit niet onder garantie valt.
Probleem met kwaliteit
Beste.Op 28/07/2022 heb ik een salon aangekocht.Deze is na 9 maand al een het pluizen en rafelen..Nu zeggen jullie dat ik deze niet veel mag stofzuigen..Hoe kan je dan een zetel proper houden en alle pluizen verwijderen zonder te stofzuigen? Jullie voorstel om een firma te laten komen mits betaling van 250 euro is ronduit een schande.Ik heb 3 jaar moeten sparen voor een zetel van meer dan 1000 euro om dan na 9 maand te zien dat hij er al versleten uitziet. En ja.. ik zit iedere dag in mijn zetel..Daar dient hij voor.
Salon calia met extreme plooivorming . Nog geen jaar oud
Beste wij hebben een lederen salon merk calia, die extreme plooivorming vertoont. Salon is nog geen jaar oud. Hij zakt al door. Naar meubelen gaverzicht geweest, zijn in winkel blijkbaar op de hoogte van dit probleem bij het merk calia maar vinden geen oplossing. Zeer onvriendelijk gesprek gehad met dienst na verkoop. Konden niet tot een overeenkomst komen.
Kosteloos herstel of vervanging nieuwe zetel direct doorgezeten
BesteWe zijn een jaar na aankoop van een salon dat na enkele weken gebruik problemen vertoonde doordat de zetelzitting inzakt en bekleding volledig uitrekt. Dit met rugklachten na het zitten tot gevolg. Los van het feit dat een nieuwe zetel er na een paar weken al jaren gebruikt uit ziet.Ik mocht de voorbije maanden niet rekenen op een eerlijke klantvriendelijke service. U reageert niet op mails of klachtenformulieren, u kan me telefonisch geen duidelijke oplossing bieden. U wimpelt me steeds af met belachelijke uitleg en excuses en contacteert me nooit zelf terug ondanks uw mooie beloftes.De triestige poging na aanhoudend telefoneren tot herstel was absoluut niet ok.De zitting was niet hersteld, het probleem enkel gecamoufleerd voor het oog. Uw retourdienst weigerde de zetel weer mee te nemen ook al was direct duidelijk dat dit herstel niet afdoende was. U weigerde in te gaan op mijn voorstel om de zetel gewoon terug te nemen en mij een ander product te laten kiezen.Na bijna een jaar belooft u me dan in oktober telefonisch dat de zetel opnieuw retour kan gaan voor, voor mij kosteloos, herstel door de kussenvulling te vervangen door een kwaliteitsproduct en de zetel alsnog aanvaardbaar af te leveren. Uw geschreven rapport na dit telefonisch onderhoud vermeldt echter niet dat dit kosteloos zal zijn voor mij. Ik reageerde onmiddellijk op uw mail met de vraag dit conform de telefonische belofte ook zo op papier te bevestigen.Helaas 2 maanden later mocht ik opnieuw geen enkelereactie meer krijgen. Daarbij komt dat ik naast een salon ook een sideboard koct die beschadigde fronten had bij levering. Reeds maanden wordt me een herstel beloofd maar dit gebeurt niet daar u dit wil combineren met het salon. En gezien u daar ook geen stappen onderneemt blijf ik dus al maanden met 2 nieuwe beschadigde producten zitten. Ten einde raad wend ik me nu tot Testaankoop in de hoop toch nog tot een eerlijke oplossing te komen.Ik ben nog steeds bereikbaar voor gesprek en kwalitatieve en kosteloze oplossing op mijn voor u gekende contactgegevens. Joke
problemen met levering op 08.07.2021
Beste, bij de bestelling van de meubelen heb ik de verkoper er meermaals op gewezen dat de levering op het derde verdiep moet gebeuren en dat er geen mogelijkheid is om via de trap of de lift de meubels naar boven te brengen. Er moest een meubellift voorzien worden. De verkoper heeft dit verkeerd doorgegeven aan de planning zodat bij levering geen lift voorzien was. De monteurs hebben gebeld naar hun planning en uitleg gegeven, ik ben zelf aan de telefoon gekomen en nog eens uitgelegd dat er een meubellift moest zijn. Om de monteurs te helpen ben ik akkoord gegaan met het voorstel om de meubelen voor een tweetal dagen bij ons in de garage te plaatsen. De persoon van de planning heeft dan de verkoper gebeld en die zou ons dezelfde dag nog terugbellen om een oplossing te bieden. Dit is niet gebeurd en ik heb vandaag dan maar zelf gebeld. De verkoper en zijn meerdere hebben dan op een zeer onbeschofte manier gezegd dat de levering slechts op 16 juli zou plaats vinden en dat er een bedrag van 120 € moet betaald worden. Wij vragen dan ook dat de levering vandaag of ten laatste maandag 11 juli plaats vindt. Tevens vragen wij een tegemoetkoming in de prijs voor de door ons gemaakte kosten om de meubelen in de garage te plaatsen en voor de vertraging in de levering.
Afpellende zetel
BesteOp 24/11/15 kochten wij bij Meubelen gaverzicht - Okay een nieuw salon. Nu een kleine 4 jaar later begint onze zetel volledig af te pellen, wat wij als een niet normale slijtage door dagelijks gebruik aanschouwen. Bij onze aankoop werd uitdrukkellijk gevraagd naar een onderhoudsvriendelijk materiaal, daar wij voorheen steeds stof gewend waren werd ons nu een kunstlederen salon aangeraden die kwalitatief zou zijn en onderhoudsvriendelijk, niets blijkt echter minder waar blijkt nu nadien. Uiteindelijk werd het hoeksalon ottomane in bongo zilvergrijs ons toen verkocht voor een prijs van 1627eur.In oktober 2019 namen wij een eerste maal per mail contact op met de fabrikant Recor het probleem werd beschreven en foto's werden doorgestuurd. Na enkele malen onze mail onbeantwoord te laten werd ons uiteindelijk gevraagd de aankoopfactuur van de zetel door te sturen. Na dit te hebben gedaan, vernamen we terug niks meer van de fabrikant, na uiteindelijk enkele herinneringsmails te hebben verstuurd werden we doorverwezen naar de winkel van aankoop zijnde Gaverzicht - Okay meubelen te Deerlijk, wellicht voelde men de bui al hangen.Uiteindelijk ben ik zelf in Deerlijk langsgeweest bij de service dienst . Daar kreeg ik voor de eerste maal te horen dat dit een gekend fenomeen bleek te zijn. Verontwaardigd was ik voor een eerste maal, wetende dat de winkel nu nog steeds volstaat met dergelijke salons, men blijft dus een product verkopen waar men reeds jaren bij 100% zekerheid van weet dat dit kwalitatief niet deugt en er problemen zullen opduiken, puur winstbejag als je het mij vraagt en de problemen nemen ze erbij.Uiteindelijk werd ter plaatse een klacht opgemaakt ten aanzien van de fabrikant Recor en werd mij gevraagd nog foto's door te sturen wat ik ook deed.Hierbij werd door mij ook gevraagd om een onderhoud te verkrijgen met een vertegenwoordiger van de fabrikant of de verkoper zijnde gaverzicht om het probleem bij ons ter plaatse te komen bekijken.Hier had blijkbaar niemand oren naar want men wou hier niet op ingaan, sterker nog een maand na indienen van de klacht werden wij opgebeld door de service dienst van Gaverzicht ik citeer wat ons via telefoon werd verteld : wij hebben reeds jaren weet van de problemen met dit product en velen zouden ons reeds zijn voorgegaan met dezelfde klachten : dit product kan namelijk niet tegen zonlicht, kan niet afgewassen worden, er mag niet in gezweet worden, ... en weet ik veel wat nog allemaal werd verteld hierover alles wat niet deugt en niet voldoet aan de eisen van een kwalitatief salon dus , kortom het komt er eigenlijk op neer dat je er best niet in zit want dan nog kan de kwaliteit van dit product niet gewaarbord worden, onderhoudstips of onderhoudsboekje bij aankoop kregen we niet, dit was de makkelijkst te onderhouden salon ever werd ons toch gezegd bij aankoop.En hadden wij bij aankoop niet naar een onderhoudsvriendelijke zetel gevraagd misschien?Een labo onderzoek kon aangevraagd worden , maar dan op onze kosten en dit zou ons pak geld kosten.De fabrikant wenst hierin niet tussen te komen maar Gaverzicht wenst ons een tegemoetkoming te doen in de vorm van een cadeaubon ter waarde van 250eur om bij hen te besteden.Hierbij dienen we een document te onderteken dat wij akkoord gaan met de cadeaubon en verdere gelijkaardige klachten niet meer aanvaard zullen worden en het dossier mag afgesloten worden.U begrijpt wellicht dat wij hier niet mee akkoord kunnen gaan.Men heeft reeds jaren weet van het probleem, slaan hier wellicht hoge winsten uit en calculeren dit dan mee dat men over x-aantal jaren wellicht nog een tegemoetkoming dient te doen van 250eur die men dan nog eens in dezelfde winkel dient op te doen, uiteindelijk kost hen dit niks.Het vertrouwen en de geloofwaardigheid is bij ons dan ook volledig zoek.Wij willen dat men hier zijn verantwoordelijkheid in opneemt.Ten alle tijden willen wij hiermee ook vermijden dat mensen hetzelfde product nog zouden aankopen en voor dezelfde voldongen feiten komen te staan.Toevallig na te hebben gezocht op de site van test-aankoop kwam ik identiek dezelfde klacht tegen van een gezin die dezelfde salon had gekocht van dezelfde fabrikant Recor en dit bij Okay meubelen in Sint-Gillis Waas, deze klacht dateert van 25 jun 2016 test aankoop referntie102303749 hun salon was toen ook 4 jaar oud en vertoonde dezelfde verschijnselen.En deze mensen wisten het op hun beurt dan weer van andere mensen die hetzelfde tegenkwamen. Het probleem is dus reeds vele jaren gekend en toch staan deze salons nog vrolijk te koop en worden deze door verkopers volwaardig aangeprezen als kwalitatief en onderhoudsvriendelijk aan klanten. Daarom wensen wij een tussenkomt die de kosten voor de aankoop van een nieuw salon die wij dienen aan te schaffen voor een groot deel tegemoetkomt.
Zetel na 4 jaar naar container
Wij hebben al aan heel lange weg van klachten afgelegd ivm een zetel, aangekocht in januari 2015 bij Okay meubelen. Het flinterdunne plastic kwam maanden geleden, na vertonen van kleine scheurtjes, gewoon los van de 'vulling' op de rugleuning. Bleek onze zetel van 1.300 euro gewoon een plastic-schuimzetel te zijn met een millimeter-dun laagje gekleurd plastic erover dat zonder reden begon te scheuren en loslaten, je kan het letterlijk afpellen zoals verbrande huid. Eindeloze telefoons later en een inmenging van Testaankoop wouden ze ons de restwaarde terugbetalen, zijnde 540 euro, want de zetel was op dat moment 'wettelijk' al in zijn 4de jaar (hij was toen 3 jaar en 1 maand in ons bezit)! Ze weigerden de Protexx behandeling (service tegen vlekken en vor vezelbescherming) terug te betalen, die 5jaar garantie beloofde. Ondanks mijn inspanningen hen te wijzen op deze garantie en de letterlijke tekst hierin die beweert dat deze schade dus niet door ons kon veroorzaakt worden. Ik hield lang vol maar had uiteindelijk een hoge telefoonrekening door de vele telefoons met de klantendienst en had ruzie met de werkelijk onbeschofte man die ons dossier behandelde (Wat verwacht u dan, mevrouw, rekening houdend met de prijs, welke kwaliteit had u dan verwacht?). We kregen enkele hallucinante antwoorden die ons de schuld gaven zoals 'gebruik van te warm water' en 'ervaring leert dat eens dit proces start er niks meer kan gedaan worden'... Ervaring? Dus dit probleem stelde zich al eerder? We gaven wekenlang weerwoord maar uiteindelijk gaven we op en tekenden dat we geen verdere aanspraak konden doen op tegemoetkomingen bij ontvangst van onze tegoedbon van 540 euro. Ondertussen scheurt ook het zitvlak van de zetel en met de komst van ons dochtertje is de zetel compleet onbruikbaar geworden en zal er nog een zware kost volgen om hem naar het containerpark te brengen en een nieuwe zetel te kopen. Ook vreemd: in de garantiekaart staat dat de zetel met een witte vod moet worden schoongemaakt. Dit deed ik en telkens kreeg ik bruine vegen op de vod. Dit nu nog steeds. De muur waartegen de zetel stond is ook bruin. Hoe kan dit na een Protexx bahandeling? Ik heb foto's en filmpjes van de vreselijke staat waarin dit ding, dat amper een zetel kan genoemd worden, zich bevind. Al maak ik geen aanspraak meer op compensatie, ik wil dat dit geweten is.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten