Terug

Zetel na 4 jaar naar container

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: Interieur Avenue Gaverzicht

01/03/2019

Wij hebben al aan heel lange weg van klachten afgelegd ivm een zetel, aangekocht in januari 2015 bij Okay meubelen. Het flinterdunne plastic kwam maanden geleden, na vertonen van kleine scheurtjes, gewoon los van de 'vulling' op de rugleuning. Bleek onze zetel van 1.300 euro gewoon een plastic-schuimzetel te zijn met een millimeter-dun laagje gekleurd plastic erover dat zonder reden begon te scheuren en loslaten, je kan het letterlijk afpellen zoals verbrande huid. Eindeloze telefoons later en een inmenging van Testaankoop wouden ze ons de restwaarde terugbetalen, zijnde 540 euro, want de zetel was op dat moment 'wettelijk' al in zijn 4de jaar (hij was toen 3 jaar en 1 maand in ons bezit)! Ze weigerden de Protexx behandeling (service tegen vlekken en vor vezelbescherming) terug te betalen, die 5jaar garantie beloofde. Ondanks mijn inspanningen hen te wijzen op deze garantie en de letterlijke tekst hierin die beweert dat deze schade dus niet door ons kon veroorzaakt worden. Ik hield lang vol maar had uiteindelijk een hoge telefoonrekening door de vele telefoons met de klantendienst en had ruzie met de werkelijk onbeschofte man die ons dossier behandelde (Wat verwacht u dan, mevrouw, rekening houdend met de prijs, welke kwaliteit had u dan verwacht?). We kregen enkele hallucinante antwoorden die ons de schuld gaven zoals 'gebruik van te warm water' en 'ervaring leert dat eens dit proces start er niks meer kan gedaan worden'... Ervaring? Dus dit probleem stelde zich al eerder? We gaven wekenlang weerwoord maar uiteindelijk gaven we op en tekenden dat we geen verdere aanspraak konden doen op tegemoetkomingen bij ontvangst van onze tegoedbon van 540 euro. Ondertussen scheurt ook het zitvlak van de zetel en met de komst van ons dochtertje is de zetel compleet onbruikbaar geworden en zal er nog een zware kost volgen om hem naar het containerpark te brengen en een nieuwe zetel te kopen. Ook vreemd: in de garantiekaart staat dat de zetel met een witte vod moet worden schoongemaakt. Dit deed ik en telkens kreeg ik bruine vegen op de vod. Dit nu nog steeds. De muur waartegen de zetel stond is ook bruin. Hoe kan dit na een Protexx bahandeling? Ik heb foto's en filmpjes van de vreselijke staat waarin dit ding, dat amper een zetel kan genoemd worden, zich bevind. Al maak ik geen aanspraak meer op compensatie, ik wil dat dit geweten is.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform