Terug

Afpellende zetel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Interieur Avenue Gaverzicht

08/01/2020

BesteOp 24/11/15 kochten wij bij Meubelen gaverzicht - Okay een nieuw salon. Nu een kleine 4 jaar later begint onze zetel volledig af te pellen, wat wij als een niet normale slijtage door dagelijks gebruik aanschouwen. Bij onze aankoop werd uitdrukkellijk gevraagd naar een onderhoudsvriendelijk materiaal, daar wij voorheen steeds stof gewend waren werd ons nu een kunstlederen salon aangeraden die kwalitatief zou zijn en onderhoudsvriendelijk, niets blijkt echter minder waar blijkt nu nadien. Uiteindelijk werd het hoeksalon ottomane in bongo zilvergrijs ons toen verkocht voor een prijs van 1627eur.In oktober 2019 namen wij een eerste maal per mail contact op met de fabrikant Recor het probleem werd beschreven en foto's werden doorgestuurd. Na enkele malen onze mail onbeantwoord te laten werd ons uiteindelijk gevraagd de aankoopfactuur van de zetel door te sturen. Na dit te hebben gedaan, vernamen we terug niks meer van de fabrikant, na uiteindelijk enkele herinneringsmails te hebben verstuurd werden we doorverwezen naar de winkel van aankoop zijnde Gaverzicht - Okay meubelen te Deerlijk, wellicht voelde men de bui al hangen.Uiteindelijk ben ik zelf in Deerlijk langsgeweest bij de service dienst . Daar kreeg ik voor de eerste maal te horen dat dit een gekend fenomeen bleek te zijn. Verontwaardigd was ik voor een eerste maal, wetende dat de winkel nu nog steeds volstaat met dergelijke salons, men blijft dus een product verkopen waar men reeds jaren bij 100% zekerheid van weet dat dit kwalitatief niet deugt en er problemen zullen opduiken, puur winstbejag als je het mij vraagt en de problemen nemen ze erbij.Uiteindelijk werd ter plaatse een klacht opgemaakt ten aanzien van de fabrikant Recor en werd mij gevraagd nog foto's door te sturen wat ik ook deed.Hierbij werd door mij ook gevraagd om een onderhoud te verkrijgen met een vertegenwoordiger van de fabrikant of de verkoper zijnde gaverzicht om het probleem bij ons ter plaatse te komen bekijken.Hier had blijkbaar niemand oren naar want men wou hier niet op ingaan, sterker nog een maand na indienen van de klacht werden wij opgebeld door de service dienst van Gaverzicht ik citeer wat ons via telefoon werd verteld : wij hebben reeds jaren weet van de problemen met dit product en velen zouden ons reeds zijn voorgegaan met dezelfde klachten : dit product kan namelijk niet tegen zonlicht, kan niet afgewassen worden, er mag niet in gezweet worden, ... en weet ik veel wat nog allemaal werd verteld hierover alles wat niet deugt en niet voldoet aan de eisen van een kwalitatief salon dus , kortom het komt er eigenlijk op neer dat je er best niet in zit want dan nog kan de kwaliteit van dit product niet gewaarbord worden, onderhoudstips of onderhoudsboekje bij aankoop kregen we niet, dit was de makkelijkst te onderhouden salon ever werd ons toch gezegd bij aankoop.En hadden wij bij aankoop niet naar een onderhoudsvriendelijke zetel gevraagd misschien?Een labo onderzoek kon aangevraagd worden , maar dan op onze kosten en dit zou ons pak geld kosten.De fabrikant wenst hierin niet tussen te komen maar Gaverzicht wenst ons een tegemoetkoming te doen in de vorm van een cadeaubon ter waarde van 250eur om bij hen te besteden.Hierbij dienen we een document te onderteken dat wij akkoord gaan met de cadeaubon en verdere gelijkaardige klachten niet meer aanvaard zullen worden en het dossier mag afgesloten worden.U begrijpt wellicht dat wij hier niet mee akkoord kunnen gaan.Men heeft reeds jaren weet van het probleem, slaan hier wellicht hoge winsten uit en calculeren dit dan mee dat men over x-aantal jaren wellicht nog een tegemoetkoming dient te doen van 250eur die men dan nog eens in dezelfde winkel dient op te doen, uiteindelijk kost hen dit niks.Het vertrouwen en de geloofwaardigheid is bij ons dan ook volledig zoek.Wij willen dat men hier zijn verantwoordelijkheid in opneemt.Ten alle tijden willen wij hiermee ook vermijden dat mensen hetzelfde product nog zouden aankopen en voor dezelfde voldongen feiten komen te staan.Toevallig na te hebben gezocht op de site van test-aankoop kwam ik identiek dezelfde klacht tegen van een gezin die dezelfde salon had gekocht van dezelfde fabrikant Recor en dit bij Okay meubelen in Sint-Gillis Waas, deze klacht dateert van 25 jun 2016 test aankoop referntie102303749 hun salon was toen ook 4 jaar oud en vertoonde dezelfde verschijnselen.En deze mensen wisten het op hun beurt dan weer van andere mensen die hetzelfde tegenkwamen. Het probleem is dus reeds vele jaren gekend en toch staan deze salons nog vrolijk te koop en worden deze door verkopers volwaardig aangeprezen als kwalitatief en onderhoudsvriendelijk aan klanten. Daarom wensen wij een tussenkomt die de kosten voor de aankoop van een nieuw salon die wij dienen aan te schaffen voor een groot deel tegemoetkomt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform