Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
schade aan tafelblad, garantie afgewezen
Beste, wij bestelden een eettafel. deze werd 10 dagen terug geleverd. Er werden verschillende gebreken vastgesteld, o.m. een slechte wrijving en vernis en na 2 dagen zijn er verschillende barsten ontstaan. Wij dienden klacht in (met foto's), iemand van de technische dienst kwam ter plaatse. Hij bevestigde dat de dit niet in orde was en dat er waarschijnlijk om omruiling zou plaatsvinden. Vandaag kregen wij via mail een sec bericht dat dit allemaal normaal is voor een 'landelijke tafel' en dat dit niet onder garantie valt.
Probleem met kwaliteit
Beste.Op 28/07/2022 heb ik een salon aangekocht.Deze is na 9 maand al een het pluizen en rafelen..Nu zeggen jullie dat ik deze niet veel mag stofzuigen..Hoe kan je dan een zetel proper houden en alle pluizen verwijderen zonder te stofzuigen? Jullie voorstel om een firma te laten komen mits betaling van 250 euro is ronduit een schande.Ik heb 3 jaar moeten sparen voor een zetel van meer dan 1000 euro om dan na 9 maand te zien dat hij er al versleten uitziet. En ja.. ik zit iedere dag in mijn zetel..Daar dient hij voor.
Salon calia met extreme plooivorming . Nog geen jaar oud
Beste wij hebben een lederen salon merk calia, die extreme plooivorming vertoont. Salon is nog geen jaar oud. Hij zakt al door. Naar meubelen gaverzicht geweest, zijn in winkel blijkbaar op de hoogte van dit probleem bij het merk calia maar vinden geen oplossing. Zeer onvriendelijk gesprek gehad met dienst na verkoop. Konden niet tot een overeenkomst komen.
Kosteloos herstel of vervanging nieuwe zetel direct doorgezeten
BesteWe zijn een jaar na aankoop van een salon dat na enkele weken gebruik problemen vertoonde doordat de zetelzitting inzakt en bekleding volledig uitrekt. Dit met rugklachten na het zitten tot gevolg. Los van het feit dat een nieuwe zetel er na een paar weken al jaren gebruikt uit ziet.Ik mocht de voorbije maanden niet rekenen op een eerlijke klantvriendelijke service. U reageert niet op mails of klachtenformulieren, u kan me telefonisch geen duidelijke oplossing bieden. U wimpelt me steeds af met belachelijke uitleg en excuses en contacteert me nooit zelf terug ondanks uw mooie beloftes.De triestige poging na aanhoudend telefoneren tot herstel was absoluut niet ok.De zitting was niet hersteld, het probleem enkel gecamoufleerd voor het oog. Uw retourdienst weigerde de zetel weer mee te nemen ook al was direct duidelijk dat dit herstel niet afdoende was. U weigerde in te gaan op mijn voorstel om de zetel gewoon terug te nemen en mij een ander product te laten kiezen.Na bijna een jaar belooft u me dan in oktober telefonisch dat de zetel opnieuw retour kan gaan voor, voor mij kosteloos, herstel door de kussenvulling te vervangen door een kwaliteitsproduct en de zetel alsnog aanvaardbaar af te leveren. Uw geschreven rapport na dit telefonisch onderhoud vermeldt echter niet dat dit kosteloos zal zijn voor mij. Ik reageerde onmiddellijk op uw mail met de vraag dit conform de telefonische belofte ook zo op papier te bevestigen.Helaas 2 maanden later mocht ik opnieuw geen enkelereactie meer krijgen. Daarbij komt dat ik naast een salon ook een sideboard koct die beschadigde fronten had bij levering. Reeds maanden wordt me een herstel beloofd maar dit gebeurt niet daar u dit wil combineren met het salon. En gezien u daar ook geen stappen onderneemt blijf ik dus al maanden met 2 nieuwe beschadigde producten zitten. Ten einde raad wend ik me nu tot Testaankoop in de hoop toch nog tot een eerlijke oplossing te komen.Ik ben nog steeds bereikbaar voor gesprek en kwalitatieve en kosteloze oplossing op mijn voor u gekende contactgegevens. Joke
problemen met levering op 08.07.2021
Beste, bij de bestelling van de meubelen heb ik de verkoper er meermaals op gewezen dat de levering op het derde verdiep moet gebeuren en dat er geen mogelijkheid is om via de trap of de lift de meubels naar boven te brengen. Er moest een meubellift voorzien worden. De verkoper heeft dit verkeerd doorgegeven aan de planning zodat bij levering geen lift voorzien was. De monteurs hebben gebeld naar hun planning en uitleg gegeven, ik ben zelf aan de telefoon gekomen en nog eens uitgelegd dat er een meubellift moest zijn. Om de monteurs te helpen ben ik akkoord gegaan met het voorstel om de meubelen voor een tweetal dagen bij ons in de garage te plaatsen. De persoon van de planning heeft dan de verkoper gebeld en die zou ons dezelfde dag nog terugbellen om een oplossing te bieden. Dit is niet gebeurd en ik heb vandaag dan maar zelf gebeld. De verkoper en zijn meerdere hebben dan op een zeer onbeschofte manier gezegd dat de levering slechts op 16 juli zou plaats vinden en dat er een bedrag van 120 € moet betaald worden. Wij vragen dan ook dat de levering vandaag of ten laatste maandag 11 juli plaats vindt. Tevens vragen wij een tegemoetkoming in de prijs voor de door ons gemaakte kosten om de meubelen in de garage te plaatsen en voor de vertraging in de levering.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten