Beste,Met dit schrijven wens ik melding te maken van een klacht met betrekking tot de aankoop van gepersonaliseerde gehoorbescherming (“muziekdoppen”) bij Laperre. De keuze voor deze leverancier werd beïnvloed door de politiek van terugbetaling mijn mutualiteit, Partena. Deze waren ter beschikking op 04/04/2019 in Laperre’s winkel te Tiensestraat, Leuven. Echter, daar de dichtingstest geen voldoening gaf, zouden de doppen aangepast worden. Na afhaling van ze veronderstelde “aangepaste” oordoppen, enkele weken later, echter, bij het proberen, heb ik onmiddellijk vastgesteld dat deze pijn veroorzaakten bij het dragen, dermate dat ik ze niet langer dan 10 minuten kan inhouden. De diepte en dikte van het intern deel van de doppen knellen en liggen samen met de grootte aan het filterdeel aan de oorzaak hiervan. Deswegend, werd me een remake aangeboden en heb ik de doppen in de winkel gelaten op 29/04/2019. De remake ben ik vervolgens gaan afhalen op 15/05/2019. Helaas moest ik vaststellen dat mijn initiële klachten niet zijn verholpen met de nieuwe doppen waarna ik nogmaals ben langsgegaan in de winkel op 16/05/2019 teneinde een oplossing te vinden aangezien ik de doppen door bovenvermelde redenen niet kan gebruiken.Een tweede remake leek niet de aangewezen oplossing gezien Laperre tijdens de eerste maal geen kleinere oordop kon bewerkstelligen, wat duidelijk het objectief hiervan zou moeten geweest zijn. Desgevallend werd ik aangestuurd tot het schrijven van een e-mail naar de winkelverantwoordelijke om een terugname en -betaling te vragen, wat mogelijk zou moeten zijn, overeenstemmend met de garantie van 1 maand, inachtnemend de verschillende bovenvermelde interactie- en leveringstijden van de doppen.Deze laatste aanvraag heb ik gedaan op 20/05/2019, waarna ik op 23/05/2019 bericht kreeg dat ik de volgende week een antwoord mocht verwachten. Na een eerste herinnering die ik heb verstuurd op 05/06/2019, heb ik uiteindelijk een tweede moeten verzenden om finaal op 14/06/2019 een reactie te ontvangen met de vermelding dat de regional sales manager niet kan ingaan op de vraag ter terugbetaling daar de garantie enkel productiefouten dekt. Echter, gezien de doppen abnormaal knellen, valt de productie ervan onder deze garantie daar deze een perfect fit zouden moeten zijn indien de maatname correct zou zijn gebeurd. Desgevallend, en bovendien versterkt door de uitermate onklantvriendelijke en zeer langzame hulpvaardigheid van Laperre, en nogmaals, overeenstemmend met de garantie van 1 maand, inachtnemend de verschillende bovenvermelde interactie- en leveringstijden van de doppen wens ik mijn klacht betreffende weigering tot terugname en terugbetaling ook via deze weg uit te drukken.Met vriendelijke groeten