Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Fraude
Beste, Ik merkte op dat er sinds februari 2023 maandelijks een bedrag van 49 euro van mijn visakaart gaat. Ik heb heen aankoop gedaan. Het gaat dus duidelijk om fraude. Ik ging bij de politie en diende klacht in. Ik meen dat visahouders verzekerd zijn tegen fraude. Nu kreeg ik een brief dat er geen terugbetaling is van de verliezen die ik heb geleden. Dit terwijl ik zoals jullie vroegen aangifte deed. Ik wens echter beroep te doen op mijn verzekering als visa houder. Met vriendelijke groeten, Yamina
Schrapping CKP na kwijtschelding
Ronald Bruyninckx Molenveldstraat 11/002 3440 Zoutleeuw ronald.bruyninckx@gmail.com +32456026074 06-11-24 Fimaser U/Ref: 777517341101 Betreft: Verzoek tot schrapping van de CKP Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u deze brief om u te verzoeken om mijn naam te schrappen van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren (CKP) bij de Nationale Bank van België. Volgens de Belgische wetgeving geldt er een wachttijd van drie maanden na de kwijtschelding van mijn schulden, en aangezien mijn kwijtschelding op 04-06-2024 is gepubliceerd, verzoek ik u vriendelijk om de nodige stappen te ondernemen zodat ik uiterlijk op drie maanden na de kwijtschelding van de zwarte lijst wordt verwijderd. Dit is van groot belang voor mij, zodat ik weer kan deelnemen aan het economische verkeer en nieuwe kredietmogelijkheden kan verkennen. Ik vertrouw erop dat u dit verzoek zo snel mogelijk in behandeling neemt en zie uw bevestiging graag tegemoet. Met vriendelijke groet, Ronald Bruyninckx
Schrapping zwarte lijst NBB
Beste, U registreerde mij als wanbetaler bij de CKP in februari 2018 voor een bedrag van 63,62€. Een registratie bij de CKP kan enkel wanneer de drie termijnbedragen niet zijn betaald. Ik betaalde u in december 2017 en januari 2018 een bedrag dat hoger is dan het bedrag waarvoor u mij heeft geregistreerd bij de CKP. In december 2017 heb ik u 130€ betaald en in januari 2018 betaalde ik 81,86€. Omdat een registratie bij de CKP dus enkel kan wanneer er drie termijnbedragen niet betaald zijn en dit niet het geval is meen ik dat de registratie die u heeft uitgevoerd onrechtmatig is. Daarom vraag ik schrapping van deze onrechtmatige registratie. Het is bovendien ook zo dat ik u 88€ heb betaald in april 2018, twee maanden nadat u mij registreerde als wanbetaler voor 63,62€. U heeft dit nooit aangegeven bij de CKP. U heeft dus twee fouten gemaakt, ten eerste ben ik geregistreerd bij de CKP hoewel ik u in de maanden ervoor betaalde. Ten tweede heeft u de betaling erna nooit gemeld bij de CKP. Een rechtstreeks gevolg van uw fout – de onrechtmatige registratie bij de CKP – is dat ik 15.000€ zal verliezen. Ik heb deze als voorschot betaald voor een woning. Omdat ik onrechtmatig geregistreerd ben bij de CKP kan ik geen lening bekomen en verlies ik deze 15.000€ als u uw fout niet rechtzet. De enige kans om dit goed te maken is dus een verwijdering van de melding in de CKP. Graag meld ik er ook bij dat ik u sinds 2018 tot op heden ben blijven betalen, in totaal betaalde ik in die periode 1204,79€.Omdat we een afbetalingsplan hadden afgesproken. Ik heb geen enkel overzicht van de uitgave van de Visa card omdat deze geblokkeerd is door u sinds 2018. Daarom vraag ik een verwijdering van de lijst van wanbetalers bij de NBB.Alvast bedankt voor uw begrip.
Opzeggen Carrefour Visa kaart
Hallo,Blijkbaar is het heel moeilijk of zelfs onmogelijk een Carrefour Visa kaart op te zeggen.Ik heb dat meerdere malen geprobeerd bij de Carrefour zelf en daar vertelde men mij dat ik Fimaser moest aanschrijven om de kaart stop te zetten.Heb ik dus gedaan maar daar komt helemaal (behalve een automatische email dat het bericht goed ontvangen is) geen antwoord op, ook niet na een reminder.Mvg,Ben De Greve
problemen met carrefour fimaser
ik heb in het verleden een carrefour finance kaart gehad maar ik had er problemen me ik heb op een bepaalde dag 09/04/2015 mijn schulden dat ik had in 1 maal terugbetaald ik was blij dat ik er van af was heb ook mijn kaart afgezegd lijk het moest zijn ik heb de bewijzen ervan ook na een denk na lange tijd krijg ik een brief dat ik 3000 schulden had ik ben dan naar de carrefour geweest en gaan zeggen das onmogelijk ik heb zelf mijn kaart gekraakt omdat ik er niks meer wou van hebben hebben ze me gezegd in winkel mogelijk fraude was ik heb een meneer van de vissa zelf aan de tel gehad en die zei dat ik me geen zorgen moest maken ze alles wat en hoe en waar er met die kaart is gebeurd ze allemaal konden zien op uitreksels dat ik normaal en goed vind ik heb er jaren niks meer van gehoord ik was ervan af tot nu heb ik nog altijd geen uitreksels ontvangen ze hebben wel loonbeslag gedaan waarom willen ze me die uitreksels van na mijn stopzetting van de kaart niet sturen ik wil zien wat er met de kaart gebeurd is
Extra kosten
Ik wil mensen waarschuwen voor de praktijken van fimaser zoals mensen mij hadden gewaarschuwd maar voor mij is het te laat veel te hoge intresten daar begint het al maar het ergste vind ik dat er 95+136 was af gegaan in 1 maand dit vond ik wat veel op een bedrag van 1500 normaal gaat er tussen de 80 en de 130 af wat ik eigenlijk al veel vind had nog stands tijd tot 10/2022 om alles terug te betalen maar ze geven u de tijd niet heb toen 136 euro terug geist en toen begon het direct 9 euro extra kosten en kaart geblokkeerd een brief gestuurd dat er direct 145 euro moest gestort worden dit heb ik direct gedaan maar met die 9 euro op zo'n korte tijd ga ik niet akkoord en ze konde dat geld afhalen dat op de kaart stond en dit hebben ze wel gedaan maar eerst 9 euro aan gerekend natuurlijk oké 9 euro armer maar dacht dat het hierna opgelost was niet dus mijn kaart werkt niet meer want dacht zo betalingen te doen dat ik toch nog iets van mijn 145 kon recupereren en erna rustig afbetalen maar ze geven u gewoon de tijd niet 1 maand later gezorgd dat er genoeg op de rekening stond om dit zo rap mogelijk aftebetalen en van hun praktijken af te zijnMaar blijkbaar zonder mij op de hoogte te stellen hebbenZe beslist dat ik elke maand moet overschrijven nu ze hebben toch al terug 9 euro aan gerekend dus zal ik pas begin volgende maand overschrijven ze hebben toch al 2 keer 9 euro aan gerekend heb gezien dat ze al 26 euro van mijn kaart gehouden hebben 9+9+? Op zo een korte tijd en zonder eerst een oplossing te zoeken ben geen wan betaler en dat weten zei ook na meer dan 5 jaarik heb nog visa kaarten maar deze is nummer 1 in het bestelen van zijn klanten veel te hoge intresten maar dit wist ik ben bij hun al meer dan 5 jaar klant maar mij zijn ze kwijt door die 2 keer 9 euro aan te rekenen dat ze mijn kaart maar geblokkeerd houden heb het een maand met minder moeten doen door hun maar nu betaal ik gewoon alles af zonder dat ik nog kosten maak zo dat ik snel en voor 10/2022 van deze praktijken vanaf ben oplossing zou zijn door die extra kosten terug te geven en dat ik verder mag afbetalen zo niet betaal ik ook gewoon af maar dan zou ik graag mensen willen waarschuwen zoals ze mij gewaarschuwd hadden ga niet met hun in zee op het einde ben je veel meer kwijt dan je een visa kaart zou aanschaffen bij een andere bank laat carrefour voor wat het is een goede winkel maar laat hun kaarten er buiten het is geen goede zaak via mail antwoorden ze alleen als je moet betalen als je vraagt hoe het met u kaart zit omdat hij nog geblokkeerd is geen antwoord konde ze mij even goed zeggen dat ik vanaf nu moet overschrijven maar dan konde ze natuurlijk niet nog is 9 euro aan rekenen dit zegt al genoeg voor mij
Verwijderen Attest NBBB
Beste, De Kredietopening bij Fimaser is al maanden volledig terug betaald, alles is dan ook aangetekend opgezegd maar dit verdwijnt maar niet van mijn attest NBB.
maandaflossing visa
Beste, ik heb nog een openstaande schuld op m'n gold visa van 862.33€. Deze maand hebben jullie beslist om de aflossing terug te brengen tot 56,76€, waarvan nu 54€ onkosten zijn en ik dus nog geen 3€ afgelost heb!!!Aan dit tempo ben ik over 25jaar nog aan het afbetalen!Ik vind dit een misdadige praktijk!!!Verder is er blijkbaar GEEN manier op jullie homebanking om de aflossing aan te passen.Ik weet dat ik zelf tussentijdse stortingen kan doen, maar als ik dit dus niet doe/niet in het oog houd, zetten jullie mij -en waarschijnlijk nog vele andere onoplettende klanten- vele jaren in't zak om maar zoveel mogelijk interesten te kunnen opstrijken?Ik vind dit niet kunnen!!!T
weigering Visa kaart Carrefour
Geachte,Op 25 mei 2020 kreeg ik twee documentenwaaruit blijkt dat de aanvraag is goedgekeurd. Want u meldt:1. Dat de rekeninguittreksels op elektronische wijze zullen worden opgestuurd2. U een identificatienummer opgeeft waarmee ik kan inloggen bij Homebanning en mijn geld beschikbaar is vanaf die datum (met papieren kaart die ik moet bewaren).Ik heb uw brief dd 19 juni 2020 waarin u meedeelt dat u geen gunstig gevolg aan mijn aanvraag kan geven goed ontvangen.Op 19 juni krijg ik dan een brief waarin de aanvraag alsnog niet wordt goedgekeurd.Ik heb dan de juridische dienst van Test Aankoop gevraagd dit dossier op te volgen en heb o.a. ook de economische inspectie op de hoogte gesteld.Ik hoop tenminste dat jullie dit dossier grondig wille bekijken en alsnog een goedkeuring geven aan dit dossier. Mvg, Camiel van. neyghem
Vermelding wanbetaling bij Nationale Bank
Beste,Wij zijn sedert meer dan 10 jaar klant bij Fimaser,wij hadden via de visa van Carrefour een krediet van 3000 euro, wij hebben dit laten optrekken naar 10000 euro voor verbouwingswerken,altijd alles correct terugbetaald .Doordat de intresten redelijk hoog waren hebben wij dan gevraagd om een lening te doen, ze zeiden dat het mogelijk was tot een Max van 40000euro wat wij dan ook op 2/12/2014 getekend en akkoord verklaard hebben.De lening is gesplitst in 2 delen de 10000euro op de kaart (zonder periode met terugbetalingen tussen de 300 a 400 euro/maand)en 30000euro die in een lening zit voor 84 maandelijkse terugbetalingen met verzekering van 478,20euro/maand.Wij hebben altijd correct en op tijd terugbetaald, geen probleem .Wij betalen dus sedert 2014 maandelijks rond de 900euro af aan FIMASER!Nu is in 2017 mijn man door een verkeerd gelopen operatie invalide geworden .Eind vorig jaar hadden wij de tegenslag dat onze wagen aan vervanging toe was,ik wou niet nog een lening dus ben ik beginnen tellen om alles van kredieten bijeen te zetten om tot een betere en goedkopere oplossing te komen.We zijn dus in zee gegaan met Europabank en zij hebben alle openstaande kredieten overgenomen, een nieuwe wagen en een nieuw dak voor onze woning geleend met hypotheek op onze woning via de notaris.Op 31/12/2019 stuur ik een aangetekend schrijven om mij zo vlug mogelijk een afrekening te willen overmaken van de openstaande schulden en wat de totale afkoopsom zou zijn op datum van 15/1/2020Ik heb dus zoals vermeld in het contract van Fimaser op 2/1/2020 nogmaals aangetekend geschreven dat wij onze kredieten in een keer zouden willen terugbetalen en dit op 15/1/2020 en dat dit via de notaris zal gebeuren en of het mogelijk is om een correcte afrekening tot op die datum ,ik heb dus op 13/1/2020 twee brieven ontvangen dat ze mijn schrijven ontvangen hebben en dat het openstaand saldo voor de kaart van 10,000 euro 9782,06 euro bedraagt en voor de lening van 30000 euro 10417,10 euro met een achterstand van 486,88 euro ondertussen had ik ook telefonisch gevraagd wat ik nog moest terugbetalen en toen was het 9831,90 euro zijn 10417,20 euro er is dan een verschil van 100euro!Ik vraag in een mail op 14/1/2020 om een detail te krijgen hiervan maar ik krijg enkel antwoord dat de 2 afrekeningen die doorgegeven zijn correct zijn en dat de betaling van januari onbetaald is teruggekomen.op 17/1/2020 krijg ik een afrekening van de kaart dat ik op -9972,40 euro sta en dat op 1/2/2020 ik 380,62 euro moet betalen, ik bel en men zegt dat de betaling van de notaris nog niet is binnengekomen, op 17/2/2020 krijg ik terug een afrekening met de betaling van de notaris zijnde 9782,06 euro zoals in de brief van 13/1/2020 gevraagd is en dat ik nog 26,58 euro moet betalen minimum aflossing terwijl ik de kaart ook al opgezegd heb en deze reeds vernietigd is en dat ik op -144,90 euro sta,op 14/1/2020 stuur ik nogmaals een aangetekend schrijven voor stopzetting van de kaart!op 17/1/2020 stuur ik een mail dat alle openstaande schulden betaald zijn zoals gevraagd in de brieven en ze hebben ook de 478,20 euro afgehaald die niet betaald was van januari 2020 terwijl ik dacht dat alles hierin zat!Ik vraag dan ook per kerende mijn geld terug te storten en ze storten het terug.op 21/1/2020 krijg ik een brief met de vermelding dat ik 9930,22 euro verschuldigd ben en dat het geld voor de 25 ste op de rekening moet staan?Op 29/1/2020 stuur ik een rappel om te zeggen dat alle kredieten en kaart moeten stopgezet worden met de reeds gestuurde brieven in bijlage en dat alles op 15/1/2020 terugbetaald is geweest.op 4/2/2020 krijg ik een brief dat er een bedrag van 190,28 euro is in mijn voordeelop 7/2/2020 krijg ik terug een brief dat ik 190,34 euro moet betalen op 10/3/2020 krijg ik terug een brief dat ik 35,26 euro moet betalen voor kapitaal, kredietkosten ,verwijlintresten,herinneringskosten,....op 16/3/2020 stuur ik een mail, dat ik al verschillende keren, geschreven,gebeld en gemaild heb om de dossiers correct af te sluiten dat wij al die jaren op een correcte manier alles betaald hebben .Dat wij alles terugbetaald hebben en dat wij zelfs nog een tegoed hebben aangezien we ons kapitaal 24 maand vervoegd hebben terugbetaald.Ik vraag ook waarom ik nog afrekeningen krijg van visa kaart in februari,maart en april als deze al sedert 15/1/2020 terugbetaald en opgezegd is?ik vraag nogmaals een correcte afrekening van alles!op 26/3/2020 schrijf ik een mail om te vragen om ons dossier correct af te sluiten waarom er steeds bijkomende kosten worden aangerekend?op 27/3/2020 krijg ik antwoord dat het door hen gecommuniceerde bedrag voor de lening geldig was voor zo ver de aflossing van januari 2020 betaald werd, ja ze werd betaald maar jullie hebben ze teruggestoten dat het nog betaald moet wordende 8,68 euro worden uitzonderlijk geannuleerd en voor de kaart hetzelfde maar aangezien de storting is binnengekomen de dag van de afsluiting zijn ze bereid als commercieel geste de lasten te laten vallenop 2/4/2020 krijg ik terug een brief dat ik een achterstand heb van 478,20 euro, op 3/4/2020 schrijf ik een mail dat ik bereid ben deze te betalen maar dat ik ook nog recht heb op een teruggave van 2 jaar vervroegd betaald krediet of het mogelijk is om een juiste berekening en een correcte afhandeling van mijn dossier.op 13/4/2020 krijg ik 2 brieven dat ondanks verschillende herinneringen wij een achterstand van betaling vertonen en dat zij ons melden bij de Nationale BankIk heb op 16/4/2020 terug gemaild dat ik nogmaals mail bovenop al de voorgaande ,terwijl wij al die jaren correct betaald hebben en nooit enige achterstand hebben en wij al meerdere malen een correcte afrekening gevraagd hebben, zij deze praktijken toepassen, ik heb dan ook gevraagd voor een rechtzetten en ik heb dan ook nog 478,20 euro gestort zoals zij vroegen.Ik hoop dat jullie mij verder advies willen en kunnen geven.Mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten