Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ontdekte fout van 6 jaar
Beste,Op 7 oktober werd er een fout op de keuring vastgesteld die al 6 jaar oud is. Hiervoor moest ik mijn auto opnieuw laten inschrijven voor een nieuw kentekenbewijs te ontvangen. Deze heb ik vandaag in ontvangst genomen maar wederom €26 heb moeten betalen door een fout bij de div waardoor de papieren niet gecontroleerd werden 6 jaar geleden
Van loonbeslag naar deurwaarder
Al eerder hier geplaatst dat k loonbeslag had door div op een auto die in september 2016 door politie in beslag is genomen en waarvan ik nooit meer nummerplaat heb gezien. Na t lezen van mijn klacht antwoorde div dat ze auto per die datum gingen schrappen als k attest inbeslagname naar ze stuurde, dus super blij maar krijg papieren terug dat ze t nu overgemaakt hebben aan een deurwaarder
Loonbeslag op inbeslag genomen auto
Op 21-09-2016 werd mijn auto in beslag genomen door politie. Nooit niets meer van gehoord of gezien. Door loop van jaren veel verhuisd en veel prive problemen heb ook 4 mnd in gevangenis gezeten, eind 2019 loonbeslag van deze auto meteen bezwaar ingediend met attest in beslagname, dacht dat t geregeld was, papieren toen doorgestuurd naar ocmw waar k toennin schuldbeheer zat. Nu weer loonbeslag voor 3000 euro terwijl ik zo hard gewerkt heb om schulden allemaal af te betalen behalve deze aan div. Das 5 jaar dat k moet betalen voor auto die niet in mijn bezit is, das een slag in mijn gezicht. Bezwaar is te laat zegt div dus gewoon betalen
Niet ontvangen brief div
Beste, Reeds 4 weken geleden ontving het div onze aanvraag op naam van mijn vriend. Vorige week maandag kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon via vi a en deze persoon verzekerde me dat de brief opweg was met wat er fout was aan de auto. Tot op vandaag nog steeds niks, echte schande! Wij zitten echt met de handen in het haar!
DIV zijn mijn papieren kwijt
BesteIk heb net een brommer gekocht. Via mijn verzekering heb ik alles in orde gebracht. Deze aanvraag is verzonden via mij verzekering naar DIV, voor aanvraag nummerplaat. Deze moet dag nadien geleverd worden. Na 4 weken niets ontvangen. DIV reageert niet op telefoons (oneindige wachtrij, al 4 weken lang), reageert niet op mails....Ik kan géén nieuwe aanvraag doen tot DIV. Verzekeringakte is maar 1 keer geldig. Dus ik kan absoluut niets doen. Mijn verzekeraar zegt dat DIV Gent waarschijnlijk mijn papieren kwijt zijn.Nu heb ik een voertuig waarmee ik niet mee kan rijden tenzij DIV Gent mijn papieren zoekt en mij verder kan helpen.
Onbehulpzaamheid
Beste, Op 02/02/2020 had ik bij de DIV Alken om 9u55 een afpraak voor de inschrijving van een nummerplaat. Ik wou mijn speedpedelec inschrijven. Ik vond nergens duidelijk info over welke opeenvolgende stappen ik precies moest ondernemen om mijn speedpedelec in te schrijven. Op het telefoonnummer dat ik gevonden had, kon ik niemand bereiken. Via de (vrij onduidelijke) site had ik dan maar een afspraak gemaakt in de veronderstelling dat ze mij aan het loket zouden verderhelpen. Eenmaal aangekomen aan het loket werd ik al snel afgewimpeld omdat ik de afspraak 'verkeerd geboekt' had. Ik heb namelijk een geïmporteerde fiets en ik had een afspraak gemaakt voor een niet geïmporteerde fiets. De persoon aan dat loket was vrij, had tijd en kon mij gerust in enkele minuutjes verderhelpen. In plaats daarvan weigerder zij mij te helpen en zei dat ik maar een nieuwe afspraak moest maken (volgende week). Gevolg, ik ben heel de voormiddag onderweg geweest voor niets. Ik heb mijn papieren daar achtergelaten in de hoop dat de dames achter het loket op een moment goesting en tijd krijgen om mijn papieren de te behandelen.
foutieve gegevens op aanslagbiljet verkeersbelasting/inverkeerstelling
Beste, wij hebben in augustus een nieuwe auto gekocht / laten inschrijven en hebben nu een factuur ontvangen voor de inverkeerstelling/verkeersbelasting. Op alle onze documenten (aanvraag nummerplaat alsook EG Certificaat van Porsche) staat een CO2 emissie van 212g/km, echter heeft de dienst DIV 228g/km doorgegeven aan de vlaamse belastingsdienst wat een verschil maakt van €2.000. Zowel de online simulator, porsche belgië en de bewijsstukken tonen aan dat dit foutief is.
Problemen met inschrijving omwille van MTM-aanpassing
Beste,sinds eerste week juni is onze caravan geleverd. Er werd een preregistratie uitgevoerd op MTM 1700 kg, later werd dit door de dealer aangepast naar MTM 1450 kg (omwille van B-rijbewijs, eigen massa slepend voertuig en maximale sleep van slepend voertuig). Echter, toen de nummerplaat en het inschrijvingsbewijs op 12 juni binnenkwamen bij de dealer bleek er MTM 1700 kg op het inschrijvingsbewijs te staan. Navraag via verzekeraar leerde ons dat dit enkel kon aangepast worden via manuele aanvraag en dat hiervoor een wachttijd was. We hebben de caravan echter snel nodig. Dus zoeken we in welk DIV kantoor er snelst een afspraak mogelijk is. We vinden een afspraak in Eupen (101 km enkele rit) op 19/06/19. We gaan er naar toe met alle nodige documenten (hiervoor op en af gereden naar dealer) en vragen de aanpassing en vragen expliciet om de documenten rechtstreeks naar de dealer te sturen (ik schrijf zelf het adres op) en of morgen (20/06) de papieren zullen afgeleverd worden zodat op 21/06 de caravan kan gekeurd worden op de juiste MTM en we hem dit weekend hebben. Geen probleem. Deze morgen (20/06) krijg ik een track en trace van de post dat de postbode onderweg is naar mijn thuisadres... Ongelooflijk dat dit kan... Er zit niets anders op dan verlof te nemen zodat postbode zeker niet voor gesloten deur staat, want in dat geval kan ik pas morgen na 11u bij de post terecht om het op te halen... en geraken de papieren niet meer bij de dealer en dus de keuring niet meer in orde voor het weekend. Dit heeft me al veel tijd, geld en stress gekost... en ik kan nergens terecht met mijn probleem om oplossingen op korte termijn te voorzien. Als je een mail stuurt naar DIV krijg je geen antwoord... Bij de helpdesk van DIV verwijzen ze enkel naar procedures en DIV kantoren (reeds drie maal gebeld), als je een klachtenformulier instuurt (reeds twee maal gedaan) krijg je enkel de mededeling dat je klacht binnen de 45 dagen zal worden behandeld. Je wordt gewoon niet gehoord en aan je lot overgelaten. Ben zelf werkzaam op een administratie, maar ik weet zeker dat wij beter bereikbaar en klantvriendelijker zijn dan dit!
Dringende vraag - telefoon na 72min nog steeds geen antwoord
Beste , Ik werk bij een bankkantoor. Onze klant heeft een doc van DIV teruggestuurd gekregen, waar we dringend voor moeten handelen. De enige manier om uitleg te krijgen op een snelle manier is hiervoor bellen. Alhoewel dat 'snelle' mss ook moet aangepast worden. Na 72min aan de lijn te hangen hebben we nog steeds niemand aan de lijn gehad! Ik kan onze klant gewoon niet verder helpen. Heb reeds een klacht hieromtrent verstuurd naar DIV maar zelfs op die mail hebben we na maanden nog steeds geen antwoord! Wij zijn ten einde raad , hoe kunnen wij een goede service aanbieden als DIV geen goede service blijkt te kunnen geven??
aanvraag nummerplaat
Eind Juni papieren controle inschrijving oldtimer binnengebracht bij DVV verzekering Leuven, twee weken later papieren terug gekregen, er was iets niet goed ingevuld, formaat plaat naar het schijnt. Papieren volgens DVV toen terug verzonden en volgens DIV geen toegekregen. We zijn nu maanden verder en ik heb nog steeds geen nummerplaat voor mijn oldtimer.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten