Terug

Problemen met inschrijving omwille van MTM-aanpassing

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. L.

Naar: DIV

20/06/2019

Beste,sinds eerste week juni is onze caravan geleverd. Er werd een preregistratie uitgevoerd op MTM 1700 kg, later werd dit door de dealer aangepast naar MTM 1450 kg (omwille van B-rijbewijs, eigen massa slepend voertuig en maximale sleep van slepend voertuig). Echter, toen de nummerplaat en het inschrijvingsbewijs op 12 juni binnenkwamen bij de dealer bleek er MTM 1700 kg op het inschrijvingsbewijs te staan. Navraag via verzekeraar leerde ons dat dit enkel kon aangepast worden via manuele aanvraag en dat hiervoor een wachttijd was. We hebben de caravan echter snel nodig. Dus zoeken we in welk DIV kantoor er snelst een afspraak mogelijk is. We vinden een afspraak in Eupen (101 km enkele rit) op 19/06/19. We gaan er naar toe met alle nodige documenten (hiervoor op en af gereden naar dealer) en vragen de aanpassing en vragen expliciet om de documenten rechtstreeks naar de dealer te sturen (ik schrijf zelf het adres op) en of morgen (20/06) de papieren zullen afgeleverd worden zodat op 21/06 de caravan kan gekeurd worden op de juiste MTM en we hem dit weekend hebben. Geen probleem. Deze morgen (20/06) krijg ik een track en trace van de post dat de postbode onderweg is naar mijn thuisadres... Ongelooflijk dat dit kan... Er zit niets anders op dan verlof te nemen zodat postbode zeker niet voor gesloten deur staat, want in dat geval kan ik pas morgen na 11u bij de post terecht om het op te halen... en geraken de papieren niet meer bij de dealer en dus de keuring niet meer in orde voor het weekend. Dit heeft me al veel tijd, geld en stress gekost... en ik kan nergens terecht met mijn probleem om oplossingen op korte termijn te voorzien. Als je een mail stuurt naar DIV krijg je geen antwoord... Bij de helpdesk van DIV verwijzen ze enkel naar procedures en DIV kantoren (reeds drie maal gebeld), als je een klachtenformulier instuurt (reeds twee maal gedaan) krijg je enkel de mededeling dat je klacht binnen de 45 dagen zal worden behandeld. Je wordt gewoon niet gehoord en aan je lot overgelaten. Ben zelf werkzaam op een administratie, maar ik weet zeker dat wij beter bereikbaar en klantvriendelijker zijn dan dit!

Berichten (1)

DIV

Naar: V. L.

12/07/2019

Veuillez s.v.p. conserver le numéro du ticket dans le sujet de votre réponse. Merci.Gelieve a.u.b. het ticketnummer in het onderwerp van uw antwoord te behouden. Bedankt.____________________GeachteWij zijn er ons van bewust dat onze diensten moeilijk bereikbaar zijn maar al onze medewerkers doen hun uiterste best om alle telefoons, afspraken, klachten, aanvragen, enz. te verwerken. Er zijn nu eenmaal veel aanvragen, enz.Wat betreft het leveringsadres op uw aanvraag, het is niet mogelijk om een kentekenbewijs naar een leveringsadres te versturen, dit kan enkel voor een kentekenplaat. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,I. WellensDIV GESCHILLENDisclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform