Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. S.
18/06/2025
DAS

Weigering reactie

Onderwerp: Verzoek tot dringende tussenkomst – Dossier 3 / 1752521 / 30 BBR Geachte heer/mevrouw, In bijlage vindt u mijn formele brief met betrekking tot de aanhoudende problemen en stilstand in het dossier met referentie 3 / 1752521 / 30 BBR. Ik verzoek u om een inhoudelijke en onderbouwde reactie binnen de 10 werkdagen, zoals uiteengezet in het document. Gelieve de ontvangst van deze e-mail en bijlage te bevestigen. Met beleefde groet, Johan Schandevyl

Afgesloten
A. P.
4/06/2025
DAS

Reageren TOTAAL NIET, zelfs niet op AANGETEKENDE BRIEVEN

Sedert JAREN klant bij hen, ik betaal dus al jaren aan hen, echter hebben ze de voorbije jaren tot drie maal toe hun diensten aan me geweigered wanneer ik hen nodig had, en wanneer ik dan mijn opzeg aanvraag moet ik volgens hen nog een jaar langer bij hen blijven (aangevraagd op 11/12/2024). Op een email destijds hebben zij NOOIT zelfs maar gereageerd, maar wanneer mijn verzekeringsagent dezelfde email stuurt krijgt die wel direct antwoord! Dan beginnen ze sinds enkele weken aanmaningen te sturen en extra kosten te rekenen terwijl ik op 21/05/2025 DUIDELIJK per AANGETEKENDE BRIEF hen heb gevraagd om een volledige afrekeningsfactuur tot het einde van de opzeg. Maar zelfs daarop reageren ze helemaal niet, ze NEGEREN ME GEWOON VOLLEDIG en blijven aanmaningen en extra kosten sturen. Dat is het meest ONprofessionele gedrag wat ik ooit van een verzekeringsbedrijf heb gezien. Hoe achterbaks kan je zijn??? Dat is duidelijk bewust he! Ik EIS van hen onmiddellijk de TOTALE AFREKENING tot het einde van de opzegperiode (11/12/2025), en dat ze stoppen met aanmaningen en extra kosten te rekenen. Wel jarenlang mijn geld GRETIG aannemen maar wanneer ik wil vertrekken blokkeren ze DAT ZELFS op elke mogelijke manier! Dat is een regelrechte schande! En ja ik ben VRESELIJK WOEDEND op hen na alles. Dat heb ik ook ZEER duidelijk gemaakt in die aangetekende brief.

Afgesloten
M. O.
5/02/2025
DAS

Factuur aanpassen

Beste, Ik had de volgende aangevraagd, en zal nogmaals doen via Testaankoop: 1- Correctie van de uurprijs, waarbij het aantal prestaties wordt berekend op 150 euro per uur in plaats van de overeengekomen prijs van 125 euro. Correctie heeft NOOIT plaatsgevonden, noch bij de Ombudsman, noch bij DAS. 2- Een gedetaieerde eindfactuur waar alle bedragen die ik betaald heb opstaan. En dit is ook NOOIT gebeurd, noch met de ombudsman, noch met DAS. Ik heb de volgende bedragen al betaald : 302,50 + 302,50 + 897,84 = 1502,84 euro 1502,84 - creditnota (correctie van uurtarief die nog moet worden uitgevoerd) = het juiste totaalbedrag. Dit totaalbedrag moet op een definitieve eindfactuur staan. Bedankt voor een snelle regeling.

Afgesloten
K. D.
26/06/2023
DAS

Problemen stopzetten contract

Naar aanleiding van een prijsverhoging van DAS kon ik mijn contract binnen de 3 maand opzeggen. Dit heb ik gedaan via sepastop.eu op 21/05. Vandaag belt mijn makelaar me echter dat ik nog een factuur openstaan heb bij DAS en dat de opzeg pas geregistreerd staat voor volgend jaar. Na een uiterst onbehulpzame dame aan de telefoon te hebben gehad, wist ze me te zeggen dat ik mijn opzeg opnieuw moest doen met de duidelijke vermelding dat mijn opzeg als reden prijsstijging had.Dit staat echter nergens op de brief vermeld, tevens heb ik ook nooit een bevestigingsbrief van mijn opzeg verkregen. Ik was me dus nooit bewust van de opzeggingstermijn in 2024. Deze praktijken zijn eigen aan malafide ondernemingen die hun klanten niet willen laten gaan en alle achterdeuren gebruiken om toch maar geld te verkrijgen.

Opgelost
A. V.
24/05/2021
DAS

fiscale vrijstelling rechtsbijstand

In juli 2002 sloot ik een conflictenpolisALL RISK af. Op mijn polis staat als bemiddelaar vermeld 009381/3 FINANT Justitiestraat 28 2018 Antwerpen.Enkele dagen geleden contacteerde ik DAS met de vraag om mij het fiscaal attest voor deze polis te bezorgen, de premie mag immers vanaf dit jaar in mindering worden gebracht. Dit bleek onmogelijk want de polis moest omgevormd worden in een fiscale polis en daarvoor was het nu te laat. Bovendien bleek mijn polis een polis zonder makelaar( dus zonder communicatie naar de klant? ) te zijn. Ik wil graag een oplossing voor het misgelopen fiscaal voordeel van dit jaar en duidelijke communicatie over de de te volgen procedure om de polis fiscaal aftrekbaar te maken in de toekomst.

Opgelost
S. J.
20/01/2021
DAS

Wanpraktijken van DAS

Via deze weg wil ik graag toekomstige klanten op de hoogte brengen van wanpraktijken bij DAS. Onze klacht gaat als volgt. Bij de aankoop van onze huidige woning zijn wij jammer genoeg door de vorige eigenaar opgelicht. Deze kwam een wettelijke vereiste niet na. Wij schakelde hiervoor een raadsman in. Aangezien de kosten oplopen voor een raadsman bekeken wij om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten. Wij kwamen uit bij D.A.S. Bovenstaande feiten werden in detail meegedeeld voorafgaand de afsluiting van de polis. Echter weerhield dit D.A.S niet om een polis af te sluiten. Een polis die mij verzekerd als eigenaar van onze huidige woning, en die zou instaan voor toekomstige geschillen of problemen aan de woning. Deze werd afgesloten op 18.06.2020. Jammer genoeg merkte wij midden oktober problemen aan onze verwarming. Het systeem is slecht geplaatst, niet volgens de fabrieksvoorschriften van de fabrikant enzovoort. Deze melding gaf ik aan bij D.A.S. Eerst werd dit 2x ongefundeerd geweigerd, waarna ik contact kreeg met een legal advisor. Hier ging het helemaal fout. Volgens de argumentatie van de legal advisor heb ik geen recht op hun rechtsbijstand. Voor haar zijn de problemen aan onze verwarming te voorzien, aangezien de vorige eigenaar heeft gelogen. Ja, u leest dit goed!Ik als verzekeringsnemer kwam al mijn verplichtingen na. Ik bracht hen voor het afsluiten van de polis op de hoogte van het bestaande geschil. Op geen enkel moment kreeg ik van D.A.S een vragenlijst of werd de polis geweigerd. Ik ging er ten goede trouw van uit dat wij dan ook gedekt waren voor toekomstige problemen aan ons huis, wat volgens D.A.S niet is. Alle toekomstige problemen aan ons huis kunnen wij volgens hen voorzien omdat de vorige eigenaar heeft gelogen. Ook al hebben deze geen enkel verband met elkaar. Uit alle stukken die ik doorstuurde naar D.A.S is duidelijk dat het probleem aan de verwarming plotseling is ontstaan. Aangezien dit hoogdringend is heeft mijn raadsman besloten onmiddellijk over te gaan tot dagvaarding alsook het eerste geschil daar in mee te nemen, want we zijn toch aan het procederen. Echter ontbreekt hier weer enige juridische kennis van D.A.S. Volgens D.A.S kan dit niet, volgens D.A.S zou mijn raadsman opnieuw ingebrekestellingen moeten sturen, een verborgen gebrek moet in zo'n kort mogelijke tijd voor de rechtbank verschijnen. De legal advisor vind blijkbaar van niet. Wij wilden niet overgaan tot dagvaarding in kader van het eerste geschil. Wij lieten dit gebrek oplossen, wij stuurde zelfs een factuur op naar D.A.S om dit duidelijk aan te tonen. D.A.S heeft mij voorgelogen en een polis laten afsluiten waarin er dekking is opgenomen, waarvoor ik volgens hun niet gedekt ben. In de toekomst ben ik dus ook niet gedekt voor volgende problemen, ook al zijn die onvoorzien en plotseling. D.A.S gebruikt het misdaad van de vorige eigenaar om geen dekking te verlenen. En dit voor een rechtsbijstand verzekering! Hallucinant!D.A.S komt ook de wetgeving van 4 april 2014 niet na, maar daar rept de legal advisor met geen woord over. D.A.S is een koude, kille maatschappij die expert zijn in het weigeren van schadegevallen. Een misdaad gebruiken om geen dekking te verlenen verafschuwt hen dus niet.

Opgelost
A. C.
23/05/2018
DAS

Oneervolle praktijk

DAS liegt in haar communicatie met partijen. DAS schrijft dat de betrokkene 'schuldig bevonden is door de rechter' en 800 EUR moet overschijven. De rechter heeft het dossier echter geseponeerd. Het is dan ook geen ernstig dossier: jonge heethoofd die zijn eigen bril stuk maakt, dit thuis niet durft vertellen en iemand uitkiest om een klacht tegen in te dienen wegens slagen en verwondingen in de hoop 800 EUR te krijgen. Daarenboven keerde DAS zo goed als elke zin uit het PV van de politie, dat in het nadeel van het jonge heethoofd opgesteld werd, om in haar communicatie. Deze praktijk is bedrog, in de hoop dat niet iedereen een dossier kan lezen en uit schrik over gaat tot betaling.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform