Terug

Wanpraktijken van DAS

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: DAS

20/01/2021

Via deze weg wil ik graag toekomstige klanten op de hoogte brengen van wanpraktijken bij DAS. Onze klacht gaat als volgt. Bij de aankoop van onze huidige woning zijn wij jammer genoeg door de vorige eigenaar opgelicht. Deze kwam een wettelijke vereiste niet na. Wij schakelde hiervoor een raadsman in. Aangezien de kosten oplopen voor een raadsman bekeken wij om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten. Wij kwamen uit bij D.A.S. Bovenstaande feiten werden in detail meegedeeld voorafgaand de afsluiting van de polis. Echter weerhield dit D.A.S niet om een polis af te sluiten. Een polis die mij verzekerd als eigenaar van onze huidige woning, en die zou instaan voor toekomstige geschillen of problemen aan de woning. Deze werd afgesloten op 18.06.2020. Jammer genoeg merkte wij midden oktober problemen aan onze verwarming. Het systeem is slecht geplaatst, niet volgens de fabrieksvoorschriften van de fabrikant enzovoort. Deze melding gaf ik aan bij D.A.S. Eerst werd dit 2x ongefundeerd geweigerd, waarna ik contact kreeg met een legal advisor. Hier ging het helemaal fout. Volgens de argumentatie van de legal advisor heb ik geen recht op hun rechtsbijstand. Voor haar zijn de problemen aan onze verwarming te voorzien, aangezien de vorige eigenaar heeft gelogen. Ja, u leest dit goed!Ik als verzekeringsnemer kwam al mijn verplichtingen na. Ik bracht hen voor het afsluiten van de polis op de hoogte van het bestaande geschil. Op geen enkel moment kreeg ik van D.A.S een vragenlijst of werd de polis geweigerd. Ik ging er ten goede trouw van uit dat wij dan ook gedekt waren voor toekomstige problemen aan ons huis, wat volgens D.A.S niet is. Alle toekomstige problemen aan ons huis kunnen wij volgens hen voorzien omdat de vorige eigenaar heeft gelogen. Ook al hebben deze geen enkel verband met elkaar. Uit alle stukken die ik doorstuurde naar D.A.S is duidelijk dat het probleem aan de verwarming plotseling is ontstaan. Aangezien dit hoogdringend is heeft mijn raadsman besloten onmiddellijk over te gaan tot dagvaarding alsook het eerste geschil daar in mee te nemen, want we zijn toch aan het procederen. Echter ontbreekt hier weer enige juridische kennis van D.A.S. Volgens D.A.S kan dit niet, volgens D.A.S zou mijn raadsman opnieuw ingebrekestellingen moeten sturen, een verborgen gebrek moet in zo'n kort mogelijke tijd voor de rechtbank verschijnen. De legal advisor vind blijkbaar van niet. Wij wilden niet overgaan tot dagvaarding in kader van het eerste geschil. Wij lieten dit gebrek oplossen, wij stuurde zelfs een factuur op naar D.A.S om dit duidelijk aan te tonen. D.A.S heeft mij voorgelogen en een polis laten afsluiten waarin er dekking is opgenomen, waarvoor ik volgens hun niet gedekt ben. In de toekomst ben ik dus ook niet gedekt voor volgende problemen, ook al zijn die onvoorzien en plotseling. D.A.S gebruikt het misdaad van de vorige eigenaar om geen dekking te verlenen. En dit voor een rechtsbijstand verzekering! Hallucinant!D.A.S komt ook de wetgeving van 4 april 2014 niet na, maar daar rept de legal advisor met geen woord over. D.A.S is een koude, kille maatschappij die expert zijn in het weigeren van schadegevallen. Een misdaad gebruiken om geen dekking te verlenen verafschuwt hen dus niet.

Berichten (1)

DAS

Naar: S. J.

29/01/2021

Geachte,Gelieve te noteren dat wij rechtstreeks op 21.01.2021 een ontvangstbevestiging hebben gestuurd aan onze verzekerde en dat wij, na een grondig onderzoek van het dossier door onze diensten, wij hem binnen de twee weken en uiterlijk binnen de maand een gemotiveerd antwoord zullen sturen. Wij zullen dus rechtstreeks met onze verzekerde corresponderen ten einde te voldoen aan de geldende en bindende regels voor gegevensbescherming. Met vriendelijke groeten,XXXXXXXXLegal and Compliance - Complaints ManagerAfwezig op dinsdag- en woensdagnamiddag en op vrijdagAbsente le mardi et le mercredi après-midi et le vendrediD.A.S.SOCIETE ANONYME BELGE D'ASSURANCES DE PROTECTION JURIDIQUEBELGISCHE RECHTSBIJSTANDSVERZEKERINGSMAATSCHAPPIJ N.V.SIEGE SOCIALMAATSCHAPPELIJKE ZETELBoulevard du Roi Albert II 7, Koning Albert II laan 7 - Bruxelles 1210 Brussel - Tel.: 02/645.51.11 - Fax 02/640.77.33R.P.R./R.P.M. Brussel/Bruxelles 0401.620.778 - Rekening /Compte KBC - IBAN BE50 4354 1204 0118 - SWIFT KREDBEBB Entreprise d'assurances agréée sous le numéro 0687, sous le contrôle de la Banque Nationale de Belgique,Bd de Berlaimont 14, 1000 Bruxelles pour la branche Protection Juridique.Verzekeringsonderneming toegelaten onder nr. 0687 onder de controle van de Nationale Bank van België, deBerlaimontlaan 14, 1000 Brussel voor de tak Rechtbijstand.Ce message peut contenir des informations confidentielles et/ou privilégiées. Si vous n'êtes pas un destinataire ou autrement autorisé à recevoir ce message, vous ne devez pas utiliser, copier, divulguer ou prendre des mesures fondées sur toute information contenue dans ce message. Si vous avez reçu ce message par erreur, veuillez en aviser immédiatement l'expéditeur et supprimer ce message. Dit bericht kan vertrouwelijke en/of bevoorrechte informatie bevatten. Als u geen geadresseerde bent of gemachtigd bent om dit bericht te ontvangen, mag u dit bericht niet gebruiken, kopiëren, openbaar maken of enige actie ondernemen op basis van enige informatie in het bericht. Als u dit bericht per vergissing hebt ontvangen, gelieve de afzender hiervan onmiddellijk op de hoogte te brengen en dit bericht te verwijderen.Bescherming van uw persoonsgegevens: raadpleeg onze privacyverklaring op www.das.be/nlrivacy (zie ook art. 14 van onze Algemene Voorwaarden).Protection de vos données personnelles: consultez notre politique sur www.das.be/frrivacy (voir également l'art. 14 de nos Conditions Générales). P Think before you print


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform