Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. M.
23/01/2025

geen verwarming

Beste , Ik zit sinds 8 november 2024 zonder verwarming . Ik had een interventie op 22 november maar die technieker is niet geweest . Terug een nieuwe interventie aangevraagd en die was op 10 december . Er is op 30 november een andere technieker langsgekomen en die heeft het eerste probleem kunnen oplossen , na een week viel de ketel terug uit ( ERROR 30-3 )Die technieker kon mij dan niet meer helpen omdat het onderdelen zijn die enkel Daikin gebruikt . Ik vraag een nieuwe interventie aan en die komt op 2 januari wel maar hij heeft geen onderdelen mee omdat het postpunt waar hij de onderdelen moeten ophalen gesloten was . Er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden . 21 januari tussen 8.30u en 13u . Om 12.30u krijg ik telefoon dat het onderdeel dat hij nodig had niet geleverd is op het postpunt , een vergissing van datum . sindsdien wacht ik terug achter een nieuwe afspraak . Het is hier momenteel nog 5 graden in huis . Het enige dat ik wil is terug in een warm huis wonen .

Opgelost
S. C.
25/06/2024

Daikin LEKT Stylish FTXA 42 BT (houtkleur)

Geachte Ik heb 06/05/2021 twee Daikins laten plaatsen door Air Quality Group NV te duffel. Over de service die AirQuality biedt valt er niets te zeggen, deze is altijd heel goed. Echter is de 1 van de 2 airco’s sinds 04/2023 beginnen lekken, het gaat over model Daikin Stylish FTXA 42 BT (houtkleur). Dit heb ik gemeld 18/06/2023 (toen nog binnen garantie). Er zijn twee keer techniekers geweest. Echter hebben we gemerkt dat de configuratie hoe deze airco gemaakt is een probleem is vermits de afvoer achteraan is en de opening voorraan, dus condens kan nooit opgevangen worden door de afvoer. Het is onrechtvaardig om een airco te verkopen die regent wanneer je er onder zit. Er moet echt wat aangedaan worden. Air Quality kan niets doen. Dus verwacht van de fabrikant een oplossing. In bijlage video’s (hoop dat ze geupload kunnen worden)+mails en identificatie Daikin. Mvg Sahmeddine Chatar Ps - video is te groot - kan die niet uploaden

Afgesloten
E. B.
16/12/2023

krijg geen verslag van onherstelbaar

Beste,Na interventie van uw technieker werd vastgesteld dat onze warmtepomp stuk, is (slechts 5 jaar oud), maar dat ze wegens het ontbreken van wisselstukken, met name een buitenunit compatibel met de binnenunit, niet kan hersteld worden. Voor onze verzekering moet ik een verslag of attest van niet herstelbaar hebben om een tussenkomst te kunnen bekomen voor de installatie van een nieuwe warmtepomp. Wij hebben dit via mail aan u gevraagd en aan uw technieker, Johan Nuyts. Van u totaal geen antwoord, uw technieker wil pas zo'n attest opmaken als we bij hem een nieuwe installatie bestellen. Pure chantage dus. De factuur voor de interventie, werkuren en verplaatsingskosten heeft u intussen al wel opgestuurd. € 398,09 om vast te stellen dat de WP kapot is .

Opgelost
A. C.
10/11/2023

warmtepomp heeft nooit gewerkt

Beste,Wij hebben in januari 2021 3 warmtepompen gekocht bij Daikin. Een heeft er nooit gewerkt .Volgens de installateur , koeltechniek Busschaert was de printplaat stuk. Al die tijd belooft hij het op te lossen maar daar komt niks van. Hij neemt meestal de telefoon niet meer op , want hij kent ons nummer al. Ik heb nu uit wanhoop Daikin zelf gecontacteerd. Dit is hun antwoord. Uw installateur is een onafhankelijke onderneming die het merk Daikin verkoopt. Hij koopt deze apparatuur bij ons aan. Daikin Belgium is importeur van het merk Daikin.De verantwoordelijkheid over de installatie ligt volledig bij uw installateur. Indien hij beweert dat het Daikin materiaal een fabricagefout bevat, dient uw installateur met Daikin Belgium contact op te nemen zodat wij deze situatie kunnen rechtzetten.Wij hebben contact opgenomen met uw installateur voor meer informatie, maar nog geen informatie gekregen. De installateur komt zelfs het onderhoudscontract dat wij met hem hebben niet na. Ook daar is meermaals voor gebeld .

Opgelost
M. V.
29/01/2020

premie warmtepompboiler

Beste,In november 2019 hebben we een nieuwe warmtepompboiler DAIKIN laten plaatsen. ( EKHHP300A2V3 ERWQ02AV3 ). Deze behoren tot de duurste van de markt. Plaatsing en opstart door installateur verliep prima.Ik heb dan uiteraard een premieaanvraag gedaan bij FLUVIUS. Ik viel dan bijna van mijn stoel toen ik na een maand van FLUVIUS vernam dat het Europees productlabel minimum A+ moet zijn. Het geplaatste toestel heeft een A label...Ik viel me hier genomen door DAIKIN. Op de website Daikin be wordt vermeld dat er premies worden uitgekeerd bij plaatsing van DAIKIN boilers. Hier had moeten staan dat er boilers zijn van DAIKIN die helemaal niet voldoen aan wat Vlaanderen vraagt...Er is wel een link voorzien voor meer info naar premiesparen Vlaanderen. Hier wordt ook niet vermeld dat het minimum een A+ moeten zijn. Voor nog meer voorwaarden wordt dan naar FLUVIUS doorverwezen en daar kan men terugvinden dat het minimum een A+ moet zijn.Ik heb dit aangekaart bij Daikin per mail op 23 januari 2020 maar daar doen ze geen moeite om een antwoord te formuleren.Mijn goesting om de woning een stuk energiezuinig te maken is bekoeld. Het kan wel anders, ik heb mijn dak laten isoleren en die firma heeft alles netjes in orde gebracht. Waarom kan DAIKIN dat ook niet?

Afgesloten
A. C.
19/04/2018

Nutteloze probleem installatie

Bij de totaalrenovatie van onze woning in 2009 hebben wij op advies van onze architect een beroep gedaan op Klima/Roelandt Geert voor de installatie van airco in onze 3 slaapkamers.Van bij de installatie is het eigenlijk foutgelopen! Zo heeft zich toen oa de condens opgestapeld in de afvoer (niet naar behoren geplaatst) waardoor uiteindelijk kortsluiting is ontstaan en de printplaat op de buiten unit is doorgebrand. Veder heb ik bijna jaarlijks geprobeerd om hem laten langs te komen om de aanhoudende problemen mbt slecht koeling op te lossen. Uiteindelijk is hij slechts een 3-tal keer langs geweest. Gedurende al deze jaren was de airco eigenlijk niet bruikbaar zeker niet op de momenten dat we hem absoluut nodig hadden. Tijdens het laatste bezoek, zomer 2016, werd het koppenexpansieventiel vervangen. Wat uiteindelijk niets aan de situatie heeft gewijzigd! Telefonisch liet hij mij daarna weten dmv trial en error, dus zonder enige kennis ter zaken en/of garantie op welslagen en steeds op mijn kosten, onderdeel per onderdeel te willen vervangen. Het hoeft geen verder betoog dat ik voor deze methodiek heb bedankt en de installateur na 8 jaar aandhoudende problemen de deur heb gewezen!Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact opgenomen met Daikin, met de vraag hoe het verder moet met deze installatie. U heeft mij toen standaard doorgewezen naar andere Daikin installateurs. Uiteraard heeft niemand interesse in het opkuisen van de miserie van een ander om er achteraf mogelijk ook nog voor verantwoordelijk worden gesteld! En daar zit 'de klant' dan met z'n nutteloze installatie van 6 000€!Ondertussen heb ik de hulp kunnen inroepen van een onafhankelijke specialist met jarenlange airco kennis én ervaring. Samen met hem pak ik in eerste instantie het prutswerk mbt de condensafvoer aan. Bij gebrek aan correct ingevulde info op binnenzijde buitenunit mbt het aantal lopende meter leidingen, maken we een juiste berekening teneinde de exacte, benodigde hoeveelheid gas te berekenen. Op het eerst zicht lijkt deze hoeveelheid alvast veel te klein te zijn! Verder hebben we uiteindelijk ook vastgesteld dat de binnenunits ( 2 x FTXG25 + 1 x FTXG35) tov de buitenunit (3MXS68) volledig fout zijn gedimensioneerd! Gelieve dit niet te weerlegen met de argumentatie dat met de installateur is afgesproken een lichtere buiten unit te verkiezen 'omdat de 3 units in principe nooit samen worden gebruikt'. Het zijn tenslotte 3 slaapkamers die steeds op hetzelfde moment worden gebruikt en bijgevolg steeds op hetzelfde moment worden gekoeld. Dit zou nog mogelijk zijn mocht de 3de binnenunit in een leefkamer hangen en dan nog! Aangezien ons, zonder meerprijs, 'duurdere' metaalgrijze exemplaren werden geleverd ipv de witte modelen cfr de offerte, en nav onze huidige vaststellingen, durf ik te veronderstellen dat het toen om overstock modellen ging dit weliswaar niet correct gedimensioneerd zijn!Momenteel rest mijn enkel de mogelijkheid de binnnenunits te vervangen door exemplaren met de juiste dimensionering. Principieel ben ik niet bereid hiervoor te betalen en daarnaast ben ik alle vetrouwen in jullie merk kwijt én uiteindelijk is er ook geen enkele Daikan installateur die zich aan deze pruts installatie wenst te verbranden door er de verantwoordelijkheid voor te dragen. Andere oplossing is de volledige Daikin installatie buiten te gooien en te vervangen door een ander merk, waardoor mijn initiële investering van 6000€ ook naar de vuilbak wordt verwezen.Als distributeur had ik dab ook graag vernomen hoe dit gigantisch probleem door jullie kan/zal worden verholpen door vervanging dmv de juist gedimensioneerde binnenunits en de aanduiding van een installateur die wel nog bereid is aan de installatie te werken.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform