Terug

Nutteloze probleem installatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

19/04/2018

Bij de totaalrenovatie van onze woning in 2009 hebben wij op advies van onze architect een beroep gedaan op Klima/Roelandt Geert voor de installatie van airco in onze 3 slaapkamers.Van bij de installatie is het eigenlijk foutgelopen! Zo heeft zich toen oa de condens opgestapeld in de afvoer (niet naar behoren geplaatst) waardoor uiteindelijk kortsluiting is ontstaan en de printplaat op de buiten unit is doorgebrand. Veder heb ik bijna jaarlijks geprobeerd om hem laten langs te komen om de aanhoudende problemen mbt slecht koeling op te lossen. Uiteindelijk is hij slechts een 3-tal keer langs geweest. Gedurende al deze jaren was de airco eigenlijk niet bruikbaar zeker niet op de momenten dat we hem absoluut nodig hadden. Tijdens het laatste bezoek, zomer 2016, werd het koppenexpansieventiel vervangen. Wat uiteindelijk niets aan de situatie heeft gewijzigd! Telefonisch liet hij mij daarna weten dmv trial en error, dus zonder enige kennis ter zaken en/of garantie op welslagen en steeds op mijn kosten, onderdeel per onderdeel te willen vervangen. Het hoeft geen verder betoog dat ik voor deze methodiek heb bedankt en de installateur na 8 jaar aandhoudende problemen de deur heb gewezen!Naar aanleiding hiervan heb ik telefonisch contact opgenomen met Daikin, met de vraag hoe het verder moet met deze installatie. U heeft mij toen standaard doorgewezen naar andere Daikin installateurs. Uiteraard heeft niemand interesse in het opkuisen van de miserie van een ander om er achteraf mogelijk ook nog voor verantwoordelijk worden gesteld! En daar zit 'de klant' dan met z'n nutteloze installatie van 6 000€!Ondertussen heb ik de hulp kunnen inroepen van een onafhankelijke specialist met jarenlange airco kennis én ervaring. Samen met hem pak ik in eerste instantie het prutswerk mbt de condensafvoer aan. Bij gebrek aan correct ingevulde info op binnenzijde buitenunit mbt het aantal lopende meter leidingen, maken we een juiste berekening teneinde de exacte, benodigde hoeveelheid gas te berekenen. Op het eerst zicht lijkt deze hoeveelheid alvast veel te klein te zijn! Verder hebben we uiteindelijk ook vastgesteld dat de binnenunits ( 2 x FTXG25 + 1 x FTXG35) tov de buitenunit (3MXS68) volledig fout zijn gedimensioneerd! Gelieve dit niet te weerlegen met de argumentatie dat met de installateur is afgesproken een lichtere buiten unit te verkiezen 'omdat de 3 units in principe nooit samen worden gebruikt'. Het zijn tenslotte 3 slaapkamers die steeds op hetzelfde moment worden gebruikt en bijgevolg steeds op hetzelfde moment worden gekoeld. Dit zou nog mogelijk zijn mocht de 3de binnenunit in een leefkamer hangen en dan nog! Aangezien ons, zonder meerprijs, 'duurdere' metaalgrijze exemplaren werden geleverd ipv de witte modelen cfr de offerte, en nav onze huidige vaststellingen, durf ik te veronderstellen dat het toen om overstock modellen ging dit weliswaar niet correct gedimensioneerd zijn!Momenteel rest mijn enkel de mogelijkheid de binnnenunits te vervangen door exemplaren met de juiste dimensionering. Principieel ben ik niet bereid hiervoor te betalen en daarnaast ben ik alle vetrouwen in jullie merk kwijt én uiteindelijk is er ook geen enkele Daikan installateur die zich aan deze pruts installatie wenst te verbranden door er de verantwoordelijkheid voor te dragen. Andere oplossing is de volledige Daikin installatie buiten te gooien en te vervangen door een ander merk, waardoor mijn initiële investering van 6000€ ook naar de vuilbak wordt verwezen.Als distributeur had ik dab ook graag vernomen hoe dit gigantisch probleem door jullie kan/zal worden verholpen door vervanging dmv de juist gedimensioneerde binnenunits en de aanduiding van een installateur die wel nog bereid is aan de installatie te werken.

Berichten (2)

DAIKIN EUROPE

Naar: A. C.

20/04/2018

Beste,Ik heb uw schrijven van vanmorgen goed ontvangen.Ik ontving hetzelfde schrijven gisterenavond ook van Mr. Vinck.We ondernemen de nodige stappen om de klacht te onderzoeken en we houden de eindklant verder op de hoogte.Met vriendelijke groeten/ Bien à vous/ Kind regards,An Beynaerts____________________________DAIKIN BELUX NVNational Internal Sales ManagerM: 32 (0)474 55 88 26 E:an.beynaerts@daikin.be Daikin Europe N.V. - Naamloze Vennootschap - Zandvoordestraat 300 - 8400 Oostende - Belgium - BTW BE 0412.120.336 - RPR OostendeTel: (32)59/55 81 11 - Fax: (32)59/55 88 99 - Web:s:www.daikin.eu

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

22/05/2018

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform