Terug

warmtepomp heeft nooit gewerkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

10/11/2023

Beste,Wij hebben in januari 2021 3 warmtepompen gekocht bij Daikin. Een heeft er nooit gewerkt .Volgens de installateur , koeltechniek Busschaert was de printplaat stuk. Al die tijd belooft hij het op te lossen maar daar komt niks van. Hij neemt meestal de telefoon niet meer op , want hij kent ons nummer al. Ik heb nu uit wanhoop Daikin zelf gecontacteerd. Dit is hun antwoord. Uw installateur is een onafhankelijke onderneming die het merk Daikin verkoopt. Hij koopt deze apparatuur bij ons aan. Daikin Belgium is importeur van het merk Daikin.De verantwoordelijkheid over de installatie ligt volledig bij uw installateur. Indien hij beweert dat het Daikin materiaal een fabricagefout bevat, dient uw installateur met Daikin Belgium contact op te nemen zodat wij deze situatie kunnen rechtzetten.Wij hebben contact opgenomen met uw installateur voor meer informatie, maar nog geen informatie gekregen. De installateur komt zelfs het onderhoudscontract dat wij met hem hebben niet na. Ook daar is meermaals voor gebeld .

Berichten (5)

DAIKIN EUROPE

Naar: A. C.

13/11/2023

Beste,Dit werd verzonden naar uw klant:Beste,Wij danken u voor mail. Daikin is echter importeur van de apparatuur die bij u genstalleerd is. Daikin installeert zelf niet. De installateur is verantwoordelijkheid voor zijn installatie. Hij zal ook de nodigde stappen ondernemen om dit op te lossen. Wij hebben niet het recht om ons te mengen in zijn dagelijkse bedrijfsvoering.Wij hebben contact opgenomen met uw installateur en hebben de volgende informatie ontvangen.Deze werf heeft 2 jaar stilgelegen door een faillissement van een aannemer. De woning is nog steeds niet afgewerkt bij deze klant. Wij zijn ons bewust van dit probleem. Deze toestellen hebben 1 jaar zonder problemen gewerkt. De klant zit niet in de kou of warmte! Dit probleem is reeds doorgegeven. Wij wachten nog op de onderdelen.Tevens zijn wij steeds bereikbaar tijdens de kantooruren en hebben wij ook een 24/24 uur wachienst. Wanneer men op zondag belt voor een afspraak is onze planningsdienst niet open en kan men ook geen afspraak verkrijgen. We hebben in het verleden wel al 2 maal langs geweest omdat de installatie toen ook niet werkte. Maar het probleem was dat de filters vol met vuil waren van de verbouwingswerkenEen bijkomend probleem: Ze wonen in Brussel en zijn enkel in het weekend en s avonds te komen. Bedankt voor de feedback en we nemen deze week met de klant nog eens contact op en proberen dit professioneel op te lossen.Uit dit bericht kunnen we opmaken dat uw installateur er inderdaad alles aan doet om u ondanks de omstandigheden te helpen.We zijn ervan overtuigd dat hij het nodige zal doen om de situatie op te lossen.Hoogachtend,Daikin Team Mvg,Daikin Team In overeenstemming met de AVG zullen Daikin Europe N.V. en/of haar dochterondernemingen (Daikin Airconditioning Belgium), in hun hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijken, de door u verstrekte persoonsgegevens verwerken om aan uw verzoek te voldoen. Hiertoe kunnen uw persoonsgegevens worden gedeeld met partners van Daikin Europe Group voor het beantwoorden van uw verzoek of het plannen van een interventie bij u, indien nodig.Houd er rekening mee dat u mogelijk een enqute (via e-mail) ontvangt om te weten of u tevreden bent over de manier waarop uw verzoek om hulp is afgehandeld.Raadpleeg voor meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens het gegevensbeschermingsbeleid van de Daikin Europe Group (beschikbaar op onze bedrijfswebsite).Conformment au RGPD, Daikin Europe N.V. et/ou ses filiales (Daikin Airconditioning Belgium), en sa/leur qualit de contrleurs, traiteront les donnes personnelles que vous avez fournies dans le but de rpondre votre demande. A cet effet, vos donnes personnelles pourront tre partages avec les partenaires du Groupe Daikin Europe pour rpondre votre demande ou programmer une intervention chez vous, le cas chant. Veuillez noter que vous pourriez recevoir un sondage (par e-mail) pour connatre votre satisfaction quant la manire dont votre demande dassistance a t traite.Pour toute information complmentaire concernant le traitement de vos donnes personnelles, veuillez consulter la politique de protection des donnes du groupe Daikin Europe (disponible sur notre site Internet institutionnel).

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

13/11/2023

Ten eerste was het faillissement bij de afbraak dus dat heeft er niks mee te maken en die airco heeft nooit gewerkt, dus zeker geen jaar. Het gaf van dag een een foutmelding en sloeg altijd uit. Of wij daar nu al wonen of niet doet toch niet ter zake? Het punt is dat iets nieuw moet werken. Een woning moet in de winter verwarmt worden. En dat wij in Brussel wonen doet ook niet ter zake. Wij kunnen daar altijd zijn als het moet tijdens de week en de installateur heeft sleutel. Trouwens mijn tante heeft ook een sleutel en woont een paar straten verder. Als ik hem bel tijdens de week neemt hij niet op af belooft terug te bellen, wat nooit gebeurd. Dus jullie installateur doet helemaal niks en houdt ons aan het lijntje.Wij hebben ook een onderhoudscontract bij hem maar het jaar is uit en hij laat niet weten wanneer hij dat gaat komen doen. Ook daar is al vaker voor gebeld en dan komt het antwoord het is druk. Ik heb trouwens nooit op een zondag gebeld. Dit kan je toch niet meer serieus nemen na al die tijd? Ik zou dan ook willen dat het toestel zo snel mogelijk werkt naar behoren en dat die uitvluchten stoppen.

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

13/11/2023

de eerste mail na vele telefoons is gestuurd in 8/21 om het te komen oplossen en zo zijn er nog veel geweest

A. C.

Naar: DAIKIN EUROPE

30/11/2023

komt hier nog een oplossing voor? Jullie Installateur L.B. ging toch contact op nemen?

DAIKIN EUROPE

Naar: A. C.

04/12/2023

Beste,Wij hebben uw vraag doorgeven aan de firma Busschaert.Bij deze laten wij ook weten dat wij nog steeds klaar staan om u te helpen. Hieronder vindt u opnieuw de link naar ons interventie-formulier.s:www.daikin.be/nl_bearticulier/diensten/technische-ondersteuning.Meer kunnen wij helaas niet doen.Mvg,Daikin Team In overeenstemming met de AVG zullen Daikin Europe N.V. en/of haar dochterondernemingen (Daikin Airconditioning Belgium), in hun hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijken, de door u verstrekte persoonsgegevens verwerken om aan uw verzoek te voldoen. Hiertoe kunnen uw persoonsgegevens worden gedeeld met partners van Daikin Europe Group voor het beantwoorden van uw verzoek of het plannen van een interventie bij u, indien nodig.Houd er rekening mee dat u mogelijk een enqute (via e-mail) ontvangt om te weten of u tevreden bent over de manier waarop uw verzoek om hulp is afgehandeld.Raadpleeg voor meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens het gegevensbeschermingsbeleid van de Daikin Europe Group (beschikbaar op onze bedrijfswebsite).Conformment au RGPD, Daikin Europe N.V. et/ou ses filiales (Daikin Airconditioning Belgium), en sa/leur qualit de contrleurs, traiteront les donnes personnelles que vous avez fournies dans le but de rpondre votre demande. A cet effet, vos donnes personnelles pourront tre partages avec les partenaires du Groupe Daikin Europe pour rpondre votre demande ou programmer une intervention chez vous, le cas chant. Veuillez noter que vous pourriez recevoir un sondage (par e-mail) pour connatre votre satisfaction quant la manire dont votre demande dassistance a t traite.Pour toute information complmentaire concernant le traitement de vos donnes personnelles, veuillez consulter la politique de protection des donnes du groupe Daikin Europe (disponible sur notre site Internet institutionnel).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform