Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
24/08/2024

custom VAT

Geachte DHL, Op 16/08/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 113.99. Dat moet echter een vergissing zijn: de VAT at import op de factuur bedraagt 96.44 euro. Terwijl volgens de wet de berekening van de btw 89,06 euro zou moeten zijn. Want het aankoopbedrag is 356.40 GBP. Volgens Artikel 27, § 1, van het Btw-Wetboek dient de wisselkoers gebruikt te worden die op de voorlaatste woensdag van elke maand bekend wordt gemaakt door de ECB. Indien we de ECB wisselkoers van de voorlaatste woensdag van de maand juli gebruiken (1.19085896657 =1/0.83973) dan komt de te betalen BTW uit op 89,06 euro en niet 96,44 euro. (356.40 GBP x 1.19 x 0.21) Daarnaast is het zo dat hier reeds 61.85 GBP aan btw op betaald is (zie aankoopfactuur) Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik de factuur niet en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. ik heb tot op heden van efssbruquery@dhl.com , efssbrudd@dhl.com en customerservice.be@dhl.com geen antwoord gekregen. Via de DHL chat word ik doorverwezen naar de leverancier, terwijl de factuur van DHL is. Met vriendelijke groet, J.V.

Afgesloten
E. V.
16/08/2024

verkeerd leveren van goederen

Bestelling gedaan, DHL zou leveren, doet dat ook maar op een verkeerd adres, met een handtekening die niet van mij is en product wordt als geleverd geregistreerd. Op het desbetreffende moment zat ik voor TV te wachten op levering. Bestelling Bij MS schippers ( 5kg poeder tegen wespen), met ordernummer 2370521 van klant 3190678. Voor een bedrag 86.88 euro. Leverancier is ook verwittigd. Niet eerste keer bij DHL, zij zeggen ( hun antwoord computer) moet ik bij de buren gaan luisteren waar mijn pak is. THEEUUU, deed ik vroeger maar ga de straat niet altijd aflopen voor fout die niet bij ligt!!!!! Heb wel een idee waar het probleem zit maar mag dat niet openbaar zeggen he... Graag hulp. MvG Erik

Opgelost
K. H.
5/08/2024

Dhl weigerd pakket te leveren

Geachte mevrouw/heer, op 8//7/2024 zou ik een pakket ontvangen, de t&t online veranderd niet, ik moet hier (bijna) dagelijks voor inbellen, elke keer word er een excuses gebruikt, de chauffeur vind het adres niet, de chauffeur heeft het niet geladen, de chauffeur heeft het adres niet bereikt, de transportband in het sorteer centrum is stuk, morgen word het zeker geleverden, vandaag is het geladen en word tussen 10 en 18u geleverde, weer niets weer inbellen, corresepodentie via mail levert ook niets verder op. meachel van de klanten dienst is dan ook niet in voor mij hierin verder te helpen, de daarvoor aan gemaalde vrouwelijke collega zou een dossier hebben opgestart blijkbaar en de chauffeur zou zijn te zijn aangesproken. wij zitten bijna een maand later na zending! Vrijdag krijg ik te horen deze vandaag heel zeker zou aankomen! Bel ik vandaag weer in krijg ik te horen ze deze vrijdag retour hebben h´gezonden de zogezegde manager wil geen gepaste oplossing zoeken. Eerste mail 11juli 9.40 van dhl 2demail 12jullie 3de mail 15julie 4de mail 22julie 5de mail 23juli 6de mail 24juli 6de mail 25juli 8ste mail 26 juli Hierna krijg ik geen reactie meer. Telefoon gesprekken vanaf 22juli tot vandaag 5augustes de klanten dienst wenst niet te helpen. Telefoon screens aanwezig

Afgesloten
M. B.
31/07/2024

Leveringsprobleem

Beste, ik verwacht een pakket vanuit Nederland verzonden door MA Steenwijk via DHL. TRACKINGSNUMMER JVGLOTC0069717846 Dit pakje staat sinds 15 juli klaar voor verzending naar sorteercentrum. Na contact opgenomen te hebben met DHL (090020009) moet ik zelf de verzender contacteren om een onderzoek te laten starten. Alles behalve klantvriendelijk. Als dus de verzender niets doet, ben ik mijn geld/pakje kwijt. Dus schakel ik nu uw hulp in. Alvast bedankt. mvg Martine Budts martinebudts62@hotmail.com

Afgesloten
R. R.
28/06/2024

Levering probleem

Geachte mevrouw/heer, Op27/06/2024,Zou pakket met tracking# JVGL06213730000427934473 geleverd worden nu zie ik dat ik blijkbaar niet thuis was om 12:55H terwijl Post NL enkele seconden later mij toch thuis vond. Ik heb dus even de track en trace van DHL opgezocht en inderdaad er staat "Ontvanger afwezig, volgende bezorgdag klaar voor ophalen bij sorteercentrum" nu krijg ik van Bpost een melding "Nog even geduld… je pakje wordt nog verwerkt" terwijl mijn pakket reeds op het postpunt moest zijn, maar vandaag is het nog steeds op ronde. Als het niet kan afgeleverd worden op hat adres vermeld, stuur het dan terug naar de verzender!! Waarom denk je dat ik het thuis laat afleveren? omdat ik hulpbehoevend ben en mij heel moeilijk kan verplaatsen en dan nog alleen onder begeleiding. Ik hoop op een positief antwoord van jullie, terwijl ik bijna 20 jaar voor de concurrentie gewerkt heb op de IT dept. Ik weet niet wat de overeenkomst is met Bpost maar dat loopt altijd fout af vroeger had ik iemand die het nog kon ophalen, maar nu niet meer.

Afgesloten
S. V.
24/03/2024

Onterecht pakket in wacht.

Beste,Op 22/03/2024 zou ik mijn bestelling ontvangen via dhl. Betreft fruit/snoep. De verkoopster heeft bij het versturen van mijn bestelling nog aangegeven dat er ijs in zit.22/03 heb ik gans de dag gewacht om dan ‘s avonds te zien dat mijn pakketje in wacht werd gezet wegens “gevaarlijke goederen”.Dit moest sowieso 22/03 geleverd worden aangezien het anders niet meer eetbaar is.Dit is nu al de 3e keer dat deze bestelling niet word geleverd.Eerst bij postnl 2x en nu bij dhl.In Nederland word dit gewoon geleverd en in België doet ze weeral moeilijk moeilijk terwijl zit gewoon over voeding gaat!Wie gaat dit bekostigen, aangezien het nu niet meer eetbaar zal zijn en sowieso voor de vuilblak is?!

Opgelost
R. M.
8/02/2024

Zeer slechte service van DHL

DHL zou de bezorging van een bestelling uitvoeren. Hiervoor kreeg ik een Track&Trace code waarmee ik de zending kon volgen. Bij de eerste aanbieding heeft DHL genoteerd dat we met vakantie waren (terwijl we gewoon thuis waren) en dat het pakket de volgende dag opnieuw zou aangeboden worden. Bij de tweede aanbieding heeft DHL genoteerd dat adres onbekend of onjuist was ( adres is wel juist) en dat ze de verzender om instructies zouden vragen. Bij de derde aanbieding staat er in de TRack&Trace afgeleverd, maar we hebben niets ontvangen.Nooit hebben wij bij andere pakjesdiensten als bpost en postnl problemen gehad. Waarom kan DHL niet dezelfde goede service geven?

Afgesloten
A. S.
17/01/2024

Levering totaal verkeerd gelopen

Beste,Ik heb bij decathlon een hometrainer besteld op 6 januari, toen stond er vermeld dat deze geleverd ging worden op woensdag of donderdag.Dinsdag 9 januari kreeg ik 's ochtends een mailtje dat ze die zelfde dag gingen leveren. Doordat dit zo laat werd doorgegeven was er dus niemand aanwezig thuis.Ik zag dat bij een mislukte levering de dag erna opnieuw een poging ging ondernomen worden dus heb ik direct contact met jullie opgenomen met de vraag om donderdag te leveren want woensdag was er ook niemand thuis.Op deze vraag heb ik nooit antwoord gekregen.Nadien nog verschillende keren contact opgenomen met decathlon en dhl om te horen hoe of waar we het uiteindelijk konden ophalen en hier is het helemaal foutgelopen.Volgens DHL konden we dit afhalen in het sorteercentrum waar het na 7 dagen terug gestuurd werd naar de verzender.Decathlon zei echter dat we daar niet mochten komen en hadden een nieuwe levering aangevraagd voor zaterdag 20 januari en deze was bevestigd door jullie.Vandaag zie ik op de track en trace dat het pakket toch terug gestuurd is naar de afzender zonder enig bericht.

Afgesloten
M. D.
12/01/2024

Geen informatie ivm leveringstijd of afhaling in sorteercentrum

Beste Ik bestelde een product via bol.com. Dit zou uiterlijk dinsdag 9/01 worden geleverd. Uiteindelijk zou dit donderdag 11/01 worden geleverd. Er werd zogezegd aanbeld, maar ik heb niemand horen aanbellen en nu heb ik blijkbaar de levering gemist. Ik kreeg nooit e-mails om mij hier over te informeren. Gisterenavond kreeg ik een melding dat het pakket de volgende werkdag kan afgehaald worden bij het sorteer punt. Ondertussen zijn we vrijdag en weet ik niet waar mijn pakket is en waar ik het moet afhalen. Ik verwacht vandaag info ivm de details voor afhaling. Want ik heb dit product dit weekend nodig. Afwachtende van een informatief Antwoord.MvgMathilde Demey

Afgesloten
E. H.
2/01/2024

Niet afgeleverd, wel gemarkeerd als bezorgd

Beste, jullie koerier heeft 1 pakket afgeleverd op 29/12/2023 en een 2e pakket ook op afgeleverd gezet terwijl hij er maar 1 mee had. Het is onmogelijk om contact op te nemen met DHL express, niet via mail, whatsApp, facebook messenger en ook niet via het betalend 0900 nummer. Vooral dit laatste vind ik niet kunnen, jullie koerier steelt een pakket van mij en dan ik jullie nog niet eens bereiken. Ik heb via de verkoper al een klacht ingediend, alsook bij de politie.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform