Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
custom VAT
Geachte DHL, Op 16/08/2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 113.99. Dat moet echter een vergissing zijn: de VAT at import op de factuur bedraagt 96.44 euro. Terwijl volgens de wet de berekening van de btw 89,06 euro zou moeten zijn. Want het aankoopbedrag is 356.40 GBP. Volgens Artikel 27, § 1, van het Btw-Wetboek dient de wisselkoers gebruikt te worden die op de voorlaatste woensdag van elke maand bekend wordt gemaakt door de ECB. Indien we de ECB wisselkoers van de voorlaatste woensdag van de maand juli gebruiken (1.19085896657 =1/0.83973) dan komt de te betalen BTW uit op 89,06 euro en niet 96,44 euro. (356.40 GBP x 1.19 x 0.21) Daarnaast is het zo dat hier reeds 61.85 GBP aan btw op betaald is (zie aankoopfactuur) Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik de factuur niet en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. ik heb tot op heden van efssbruquery@dhl.com , efssbrudd@dhl.com en customerservice.be@dhl.com geen antwoord gekregen. Via de DHL chat word ik doorverwezen naar de leverancier, terwijl de factuur van DHL is. Met vriendelijke groet, J.V.
verkeerd leveren van goederen
Bestelling gedaan, DHL zou leveren, doet dat ook maar op een verkeerd adres, met een handtekening die niet van mij is en product wordt als geleverd geregistreerd. Op het desbetreffende moment zat ik voor TV te wachten op levering. Bestelling Bij MS schippers ( 5kg poeder tegen wespen), met ordernummer 2370521 van klant 3190678. Voor een bedrag 86.88 euro. Leverancier is ook verwittigd. Niet eerste keer bij DHL, zij zeggen ( hun antwoord computer) moet ik bij de buren gaan luisteren waar mijn pak is. THEEUUU, deed ik vroeger maar ga de straat niet altijd aflopen voor fout die niet bij ligt!!!!! Heb wel een idee waar het probleem zit maar mag dat niet openbaar zeggen he... Graag hulp. MvG Erik
Dhl weigerd pakket te leveren
Geachte mevrouw/heer, op 8//7/2024 zou ik een pakket ontvangen, de t&t online veranderd niet, ik moet hier (bijna) dagelijks voor inbellen, elke keer word er een excuses gebruikt, de chauffeur vind het adres niet, de chauffeur heeft het niet geladen, de chauffeur heeft het adres niet bereikt, de transportband in het sorteer centrum is stuk, morgen word het zeker geleverden, vandaag is het geladen en word tussen 10 en 18u geleverde, weer niets weer inbellen, corresepodentie via mail levert ook niets verder op. meachel van de klanten dienst is dan ook niet in voor mij hierin verder te helpen, de daarvoor aan gemaalde vrouwelijke collega zou een dossier hebben opgestart blijkbaar en de chauffeur zou zijn te zijn aangesproken. wij zitten bijna een maand later na zending! Vrijdag krijg ik te horen deze vandaag heel zeker zou aankomen! Bel ik vandaag weer in krijg ik te horen ze deze vrijdag retour hebben h´gezonden de zogezegde manager wil geen gepaste oplossing zoeken. Eerste mail 11juli 9.40 van dhl 2demail 12jullie 3de mail 15julie 4de mail 22julie 5de mail 23juli 6de mail 24juli 6de mail 25juli 8ste mail 26 juli Hierna krijg ik geen reactie meer. Telefoon gesprekken vanaf 22juli tot vandaag 5augustes de klanten dienst wenst niet te helpen. Telefoon screens aanwezig
Leveringsprobleem
Beste, ik verwacht een pakket vanuit Nederland verzonden door MA Steenwijk via DHL. TRACKINGSNUMMER JVGLOTC0069717846 Dit pakje staat sinds 15 juli klaar voor verzending naar sorteercentrum. Na contact opgenomen te hebben met DHL (090020009) moet ik zelf de verzender contacteren om een onderzoek te laten starten. Alles behalve klantvriendelijk. Als dus de verzender niets doet, ben ik mijn geld/pakje kwijt. Dus schakel ik nu uw hulp in. Alvast bedankt. mvg Martine Budts martinebudts62@hotmail.com
Levering probleem
Geachte mevrouw/heer, Op27/06/2024,Zou pakket met tracking# JVGL06213730000427934473 geleverd worden nu zie ik dat ik blijkbaar niet thuis was om 12:55H terwijl Post NL enkele seconden later mij toch thuis vond. Ik heb dus even de track en trace van DHL opgezocht en inderdaad er staat "Ontvanger afwezig, volgende bezorgdag klaar voor ophalen bij sorteercentrum" nu krijg ik van Bpost een melding "Nog even geduld… je pakje wordt nog verwerkt" terwijl mijn pakket reeds op het postpunt moest zijn, maar vandaag is het nog steeds op ronde. Als het niet kan afgeleverd worden op hat adres vermeld, stuur het dan terug naar de verzender!! Waarom denk je dat ik het thuis laat afleveren? omdat ik hulpbehoevend ben en mij heel moeilijk kan verplaatsen en dan nog alleen onder begeleiding. Ik hoop op een positief antwoord van jullie, terwijl ik bijna 20 jaar voor de concurrentie gewerkt heb op de IT dept. Ik weet niet wat de overeenkomst is met Bpost maar dat loopt altijd fout af vroeger had ik iemand die het nog kon ophalen, maar nu niet meer.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten