Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
0 respons op communicatie
- 21/06 een BestWay zwembad in promotie zien staan, zowel op socials reclame als op hun website. 400x200x100 inclusief trapje én zandfilter. Meteen besteld en betaald. - 22/06 de factuur ontvangen met wederom 'met zandfilters en er vanuit gegaan dat het wel in orde zou komen Daarna bleef het enkele dagen stil en ik kreeg al een vermoeden dat het omwille van die 'zandfilter' ging zijn. Inmiddels was de omschrijving van de SKU op de website gewijzigd in 'patroonfilter'. - 25/06 's ochtends om 7u20 een mail ontvangen dat ze een fout gemaakt hadden op hun website en dat het met patroonfilter was. Ze vroegen of ik de bestelling wou annuleren, dan kreeg ik mijn geld terug, of gewoon wou laten doorgaan met patroonfilter. Ik heb binnen enkele minuten gereageerd met de melding dat ik het alsnog wou ontvangen en vraag wanneer het dan op transport kan. Geen gehoor. - 27/06 nog geen reactie mogen ontvangen op mijn mail en gevraagd of er een update was. Geen gehoor - 27/06 gebeld ergens tussen 16u en 17u. Voicemail - 30/06 via de chat een bericht gestuurd waar wel reactie op kwam. Als we de referentienummer door gaven konden niks vinden. We werden doorverwezen naar hun algemeen adres... Net de reden waarom we het via de chat proberen. Inmiddels zijn we dus al anderhalve week verder, in een beginnende hittegolf met 2 kinderen die anderhalve week geleden een nieuw zwembad beloofd is. Je krijgt gewoon 0,0 reactie. Het verbaast me niks dat er geen Google reviews te vinden zijn, geen Trustpilot recensies,.. Als je dan in de comments van hun Facebook berichten gaat kijken zie je allemaal mensen die dezelfde problemen melden via die weg... Verkeerde producten, niet antwoorden op vragen, bestellingen die weken achter blijven,... Ik snap dat het druk kan zijn in deze periode, maar je gaat me niet zeggen dat er geen reactie kan komen in 1 week tijd wanneer je eigen reply 3 minuten na hun mail gestuurd is...
Verkeerd produkt
Geachte mevrouw/heer, Op 16/6/2025 kocht ik een een pomp voor zwembad in uw winkel te Kuurne en betaalde ik er €122,85 voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die de verkoper mij gaf. Ik vroeg een zwembadpomp voor €99. De verkoper toonde mij een pomp en vroeg of het deze was. Ik heb ja gezegd omdat hij mij deze aanwees. De verkoper heeft op mijn vraag de doos geopend en de pomp uitgehaald. Op dat ogenblik moest hij gezien hebben dat het de verkeerde was, maar hij zei niks. Hij liet me aansluitstukken zoeken. De pomp werkt niet goed en heb dan gezien in de papieren dat deze pomp die ik kocht enkel voor spa is en niet buiten mag. Ik ben teruggeweest naar de winkel. De verkoper zegt dat het mijn fout is omdat ie vroeg of het deze pomp was. Ik wist niet dat de pomp die hij aanwees ene voor spa is. Ook heeft hij gezegd dat ik de winkel moest verlaten Als de verkoper mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 2 dagen de pomp te mogen omruilen voor een goede pomp of mijn geld terug te krijgen Met vriendelijke groet, Bijlagen: Verkoopsbewijs
Weigering terugname in de winkel
Geachte mevrouw/heer, Op 28/6/2024 heb ik in uw winkel in Merksem een autorobot stofzuiger Intex automatisch 28001|58948 gekocht, waarbij ik het bedrag van €89 heb betaald. Wij hebben deze getest en blijkt dat de stofzuiger maar druk geeft aan 1 kant, moet afwisselend aan 2 kanten zijn. Ik heb u hiervoor gecontacteerd maar u verwijst me door naar Intex, terwijl er op de bon staat 'ruilen binnen de 14 dagen met kasticket' ec... Wij zouden graag een goedwerkend product krijgen, niet dat we nog 2 maanden moeten wachten tot we deze kunnen gebruiken. Wij kunnen er niet aandoen dat deze stuk is geleverd. Op heden blijft het ook stil aan de andere kant van de mail. Ook geven ze geen geld terug nadat ze zelf iets teveel hebben aangerekend, krijg je een tegoedbon, ook voorgehad bij de vorige aankoop. Mvg Nathalie.
Geen enkele response van klantendienst bij hulpvraag en instalatieprobleem
Beste, ik bestelde op 24 mei een aantal items waaronder de frequentieregelaar Aquaforte Vario iSaver 1100. Daarvoor contacteerde ik u w helpdesk voor compatibiliteit met mijn zwembadpomp. Deze is een veel gebruikt en populair merk (gegevens werden u in een mail verstrekt) en er werd bevestigd dat instalatie en compatibiliteit geen probleem zou zijn. Na levering kon ik adhv de handleiding niet aansluiten op mijn pomp en daarvoor heb ik meerdere mails naar u gestuurd zonder enig antwoord echter. Ik ben na opzoekwerk via internet er achter gekomen dat de door u geleverde frequentieregelaar NIET geschikt is voor een driefasig aansluiting (mijn pomp waarvan ik u de specs voorheen duidelijk doorgaf, op het label stata de driefasige aansluiting vermeld!). Ik heb teruggemaild en hulp gevraagd, ik heb naar uw klantendienst gebeld via het nummer vermeld op uw website maar daar krijg ik na een tijd wachten een automatisch antwoordapparaat dat het nummer niet in gebruik is. Ik stuurde mails naar info@zwembad.eu op 1, 6, 12, 21, 23 juni allen zonder antwoord, noch oplossing ik zit hier met een door u geleverd toestel waar ik niets mee kan doen! Kan er iemand reageren en mij een werkende oplossing voorstellen aub? We zitten intussen 1,5 maand verder....
Foutief advies medewerker - geen rechtzetting mogelijk
wij gaan naar de winkel in Balen voor een stofzuiger om ons zwembad proper te krijgen. Waarom gaan wij naar de fysieke winkel, waar het ons duurder is dan online? Omdat we er zelf helemaal niets vanaf weten en graag een beetje extra betalen voor het professioneel advies van deze medewerkers. Bovenstaande klopte dus niet helemaal. We geven aan de winkelmedewerker aan dat we op zoek zijn naar een stofzuiger, geven de hoeveelheid water, grootte zwembad en staat van het zwembad mee. Er wordt zelfs nog vermeld dat we niet willen besparen op een stofzuiger en alle opties die mogelijk zijn willen overwegen.Er wordt ons een stofzuiger meegegeven waarvan de winkelmedewerker mij garandeerde dat hij 100% voldoet aan onze vereiste en zeker sterk genoeg is voor ons zwembad. We hebben dit nog 2x expliciet gevraagd. Natuurlijk vertrouwen wij op het advies van de medewerkers. Ahja, zij weten het normaal toch beter als ons? Eenmaal thuis willen we deze stofzuiger gebruiken en komen we meteen tot de conclusie dat deze helemaal niet zwaar en sterk genoeg is om onze grootte van zwembad proper te krijgen. En niet een klein beetje, maar gewoon rampzalig. Wij kregen nog geen vierkante meter proper met deze stofzuiger. Deze was dus absoluut niet geschikt voor ons zwembad. Zo gezegd zo gedaan, iedereen maakt wel eens fouten dus we begeven ons terug naar de winkel in de goedgelovigheid dat ze dit wel oplossen. In de winkel krijgen we dan doodleuk van een andere collega te horen wie heeft jullie dit geadviseerd? Deze is absoluut niet geschikt voor jullie zwembad waarop wij zeggen: uw collega daar. Neenee zegt de medewerker je moet een andere stofzuiger hebben want deze is inderdaad niet sterk genoeg. Wanneer wij vragen om dus de eerste stofzuiger om te ruilen en een ander model mee te geven, antwoordt de medewerker dat dit niet kan omdat we hem al gebruikt hebben??? Natuurlijk hebben wij hem getest en 1x gebruikt, anders konden we niet weten dat hij niet sterk genoeg was voor ons zwembad.... Hier zit al geen logica in. We kopen toch een nieuw model??Had de winkelmedewerker dus gewoon correct advies gegeven, dan had deze situatie nooit plaatsgevonden. Doch vonden zij niet dat ze ons ergens tegemoet moesten komen of een toegifte moesten doen. Uiteindelijk een nieuwe stofzuiger gekocht omdat ons zwembad echt wel proper moest, ZONDER enige geste van de winkel. Voor mij is dit een principe kwestie en gewoon klantenservice. Ik mail naar de thuisbasis van zwembad.eu en had gehoopt dat ze me daar wel verder gingen helpen, zij stellen na bovenstaand verhaal voor dat ik een nieuwe stofzuiger aankoop met korting, DAN HEB IK AL 3 STOFZUIGERS??? Ik geef aan dat we al een nieuwe gekocht hadden, en ik zeker geen behoefte heb aan nog een extra stofzuiger (nummer 3) zoals vermeld in de mail en vraag om de terugbetaling van de eerste stofzuiger, die we dan ook willen inleveren wat voor mij de correcte oplossing is. Stellen ze voor dat ik een commerciële geste krijg als ik nog eens iets nieuw aankoop daar, zonder verdere details. Na een paar heen en weer mails spreken zij collega 2 van de winkel weer tegen door te zeggen dat deze stofzuiger wel geschikt zou zijn, terwijl dit absoluut niet is. Ik ga er absoluut niet met akkoord afgescheept te worden en dit zal ook duidelijk worden in de reclame die ik maak als dit niet wordt rechtgezet. Wij gooien niet zomaar geld in de vuilbak door een fout die bij jullie gemaakt wordt. Het minste dat je kan doen is dit rechtzetten. Geef ons dan de uitleg dat deze persoon nog in opleiding is en foutief advies heeft gegeven en de fout wordt rechtgezet. Maar de fout gewoon ontlopen lijkt mij uiterst onprofessioneel. Ik begrijp het niet? Is het zo moeilijk om de eerste stofzuiger terug te nemen en ons geld terug te geven? Wij hebben deze namelijk gekocht doordat jullie medewerker geen kennis heeft van zaken en ons de foute stofzuiger verkocht heeft. Dan doe je moeilijk omdat hij gebruikt is, wat mij zeer logisch lijkt als we jullie vertrouwen het correcte advies te geven? Puntje bij paaltje is mijn enige conclusie: jullie advies is niet te vertrouwen. Fouten kunnen gebeuren en iedereen moet leren, maar dan zet je wel je fouten recht. Ik hoop dat hier eindelijk iets met gedaan wordt en de eerste onnuttige stofzuiger teruggenomen en of terugbetaald wordt. Lijkt me zeker geen moeilijke zaak?? Bedankt!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten