Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 53
- Aantal klachten *
- 15
- Afgesloten klachten*
- 93%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Problemen bij het inchecken
Geachte mevrouw/heer, Op 30/06/2025 had ik samen met mijn reisgezelschap een vlucht geboekt bij uw maatschappij van Charleroi naar Skopje (vluchtnummer: W64718) voor de dag 21/08/2025. Helaas hebben wij zeer onaangename problemen ervaren die hebben geleid tot aanzienlijke extra kosten en gemiste service. Allereerst lukte het niet om online in te checken, ondanks herhaalde pogingen via de website en de app. Daarom waren wij op tijd aanwezig bij de luchthaven en stonden om 08:00 uur aan de incheckbalie. Tot onze verbazing deed de medewerkster daar alsof zij ons niet kon helpen en verwees ons door naar de ticketbalie. Daar werden wij echter opnieuw niet geholpen. De medewerkster aan de incheckbalie nam vervolgens haar mobiele telefoon erbij en stopte met communiceren. Pas om 08:15 uur – exact het moment waarop de incheck sloot – gaf zij aan dat wij niet meer konden inchecken. Hierdoor waren wij gedwongen om zelf een alternatieve oplossing te zoeken. Om alsnog onze reis te kunnen voortzetten hebben wij extra kosten moeten maken: • Een vervangende vlucht naar Tirana in plaats van Skopje; • Een busreis van Tirana naar Skopje. Wij vinden het onaanvaardbaar dat wij door nalatigheid en gebrek aan correcte assistentie van Wizz Air-medewerkers onze vlucht hebben gemist en aanzienlijke extra kosten hebben moeten maken. Daarom verzoeken wij u om: 1. Een volledige terugbetaling van de gemiste vlucht; 2. Compensatie voor de extra gemaakte kosten (vlucht naar Tirana en busticket naar Skopje, bewijsstukken kunnen wij aanleveren). Wij vertrouwen erop dat Wizz Air deze klacht serieus behandelt en wij binnen een redelijke termijn een passende oplossing ontvangen. Met vriendelijke groet, Jada Bogaerts Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs
terugbetaling geannuleerde vlucht
Op donderdag 12 september werd mijn Wizz Air vlucht met boekingsnummer RWTL8U geannuleerd wegens de staking in Charleroi. Ik kreeg melding om mijn vlucht via de app om te boeken, te laten terugbetalen of als krediet bij Wizz Air te bewaren. Bij het aanmelden bij de app vond ik echter nergens mijn vlucht terug. Ik spendeerde uren om in contact te komen met Wizz Air, maar zij maken het compleet onmogelijk. Ik heb niets van bovenstaande mogelijkheden zelf kunnen ingeven waardoor mijn geld als krediet opgeslagen werd. Ook dit krediet vind ik niet terug op mijn profiel. Ik wil dat mijn vlucht terugbetaald wordt maar slaag er dus niet in om dit aan te vragen.
Handbagage + stoelkeuze
Beste, voor een heen-en terugvlucht met Wizz Air zouden mijn neef en ik elk 30 euro moeten betalen. De betaling loopt via Visa en op de factuur zag ik dat er achteraf nog in totaal 59 euro aan stoelkosten werden aangerekend. Dit was enkel zichtbaar via de factuur. Daarnaast was plots handbagage niet meer incl. en moesten we 120 euro extra betalen (heenvlucht, ter plaatse) en terug nog eens 39,80 euro (omdat we dit nu tijdens de reis in orde hebben gemaakt). Op de factuur staat nu ook weer 139,80 euro. We dachten aan een goedkoop tripje van heen en terug voor 60 euro, maar op dit moment staat de teller van uitgaven 380 euro.
Problemen met terugbetaling van VG91KC
Beste, ik heb de vluchten van reservatie VG91KC tijdig geanullerd op 20 Feb. maar jullie hebben alleen 223 zl terugbetaals ipv 650 zl. Er was een technisch probleem met de annulering maar wizzair wilt geen meer geld betalen.
Vervroegde vluchturen
Beste, onze terugvlucht bij Wizz Air zondag 14 april 2024. we krijgen bericht dat de vlucht is vervroegd. van maar eventjes 17u naar 6u20... Dus dag kwijt, auto gehuurd voor niks de laatste dag, locatie gehuurd voor niks de laatste nacht en terugkeer naar luchthaven in de nacht.. Daarnaast hebben we de tickets betaald aan een prijs die past bij een zondagnamiddagvlucht maar niet bij een vlucht om 6u20 in de ochtend die enkel als gevolg heeft dat je kosten hebt om de nacht door te brengen om dan 's nachts op te staan en niks meer te hebben aan uw laatste dag..
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten