Meest recente klachten

G. S.
22/08/2025

Schade na plaatsing - geen reactie

Goedenavond, In april zijn er werken uitgevoerd door Windocare omdat de motor van onze rolluik defect was. Deze is vervangen en afgewerkt. Na de werken hadden we gemerkt dat er een nagel uit de muur steekt en deze door onze rolgordijn is gegaan. Gevolgschade: scheur in ons rolgordijn. Dit werd gemeld bij Windocare. Op verzoek moesten wij een offerte vragen bij een naaister en de producent van het rolgordijn. Deze documenten zijn in juni binnen gebracht bij Windocare. Na verschillende telefoontjes (krijg niemand aan de lijn) en heel veel reminder-mails krijgen wij geen reactie, noch een vergoeding voor ons rolgordijn.

Opgelost
E. K.
18/03/2024

Zeer gebrekkige en foute herstelling

Beste,wij hebben aan onze zeer grote ramen aan de tuinkant zonnescreens. Die zijn al enkele jaren stuk. De oorspronkelijke installateur (Baeten-Vanes) reageerde niet op onze zeer herhaaldelijke vraag tot herstel.Via google met zoektermen 'herstel' 'screens' kwamen we uit bij Windocare (https://windocare.be).Voor het maken van een offerte na een bezoek rekenen zij 109,50€. Wij gingen akkoord omdat we ondertussen radeloos waren.De offerte tot herstel (het vervangen van 2 onderdelen) was 1.121,22€. Wij gingen akkoord.Zij zouden een bedieningskastje en een wind/zonsensor vervangen.Tijdens de herstelling ervaarden we dat de techniekers 'weinig' ervaring hadden met dergelijke installatie.Na de herstelling konden we manueel de screens bedienen maar er waren 2 kabeltjes omgewisseld (omdat dat niet anders kon sic) zodat we 'boven' moesten gebruiken om de screens te laten zakken en 'beneden' om ze opnieuw op te rollen. Testen of de wind/zonsensor werkte, konden de techniekers toen niet.Enkele dagen later merkten we dat de windsensor (beveiliging tegen sterke wind) en zonsensor (automatisch zakken bij veel zonlicht) niets deden.Wij deelden die ervaring mee aan Windocare en dezelfde technieker kwam opnieuw langs. Opnieuw bleek dat hij niet echt wist wat te controleren. Op mijn vraag of de kabels voor op en neer niet anders moesten, kregen we opnieuw het antwoord dat het niet anders kon én dat het geen kwaad kon. Een telefoontje van de technieker met een 'expert' op kantoor leverde ook niets op. De technieker zei expliciet dat hij geen 'elektrieker' is en dus niet kon checken of de kabels en stroom oké waren. Dat zou door een externe electricien moeten gebeuren.Volgende fase: wij merken 3x dat 's morgens de screens naar beneden zijn, spontaan dus. We kunnen ze via de optie manueel bedienen terug oprollen. Maar we voelen ons niet veilig. Indien de screens afgerold zijn, riskeren we schade aan zowel screens als achtergevel en ramen.Een vraag hierover aan Windocare werd als volgt beantwoord: Ons voorstel naar U toe of er een mogelijkheid bestaat dat U door een electricien alles zou willen laten controleren aangaande stroomsterkte en of de bekabeling overal correct zit aangesloten !Hopelijk met een goed eindresultaat willen wij graag nog een interventie inplannen met een technieker met voldoende kennis !Windocare beschikt dus niet over een competente 'electricien' én wij zouden bijkomende kosten moeten maken vooraleer zij de herstelling verder zouden kunnen checken.Ik stuurde hierop per mail en per aangetekende brief een ingebrekestelling omdat wij niet akkoord gingen met hun antwoord en omdat wij de situatie met de screens als gevaarlijk ervaarden.Op die mail of brief kregen we geen reactie.Ondertussen wisten, dat zagen we op de offerte en factuur van Windocare, dat onze installatie van het merk Somfy was. Via de website van Somfy vonden we enkele installateurs in onze streek. Wij wilden immers zo snel mogelijk een herstel om beschadiging te voorkomen.De firma FDK uit Heist-op-den-Berg reageerde zeer snel. De techniekers kwamen 2 dagen later al langs. Zij stelden vast dat de keuze voor vervanging van de 2 componenten niet de best mogelijke was en ook dat het omwisselen van de 2 kabeltjes een ernstige fout was. Zij herstelden dat in een handomdraai. Een pluim voor FDK.De herstelling van FDK zal ons gefactureerd worden. Wij verwachten van Windocare dat zij die kosten aan ons terugbetalen. Die herstelling was immers maar noodzakelijk omdat de technieker van Windocare een belangrijke fout heeft gemaakt.

Opgelost
C. L.
30/01/2021

Ingebrekestelling

Op 17 september 2020 sloot ik met u een overeenkomst voor het herstellen van een kiepschuifraam, dit na een aanvraag op uw site dd. 20 augustus 2020. Helaas bent u de afspraak die ik met u heb gemaakt tot nu toe niet nagekomen.Uw interventie op 27 oktober 2020 was met de verkeerde materialen.De redelijke termijn om een herstelling uit te voeren, is nu wel ruimschoots overschreden.Op de vele telefoons die ik gedaan heb naar uw firma met de vraag om inlichtingen betreffende de werken, heb ik nooit antwoord gekregen, noch per telefoon, noch per mail, nochtans werd mij dit beloofd door de persoon (personen) die de telefoon beantwoord hebben en telkens mijn vraag en opmerkingen in het systeem genoteerd hebben.Na een mail van mij op 11 december 2020 hebt u mij diezelfde dag laten weten dat mijn dossier was blijven liggen (wat ik betwijfel vermits de vele telefoontjes die ik gepleegd heb (25/11 – 1/12 – 7/12 telkens zonder resultaat), en waarvan nota werd genomen door de telefonist en door gezonden naar de technische dienst. Ook ging u op 11 december 2020 een prijsaanvraag doen bij uw leverancier, prijsaanvraag die dan op 18 december 2020 veranderd werd in een bestelling waar ik de prijs niet van te weten ben gekomen.Ik heb u op 18 januari 2021 per mail gevraagd om uw verplichtingen na te komen tegen het einde van januari. Tot op heden is dit niet gebeurt. Tevens is er geen reactie gekomen van uwentwege op mijn telefonische oproep van maandag 25 januari 2020 op mijn vraag naar de stand van zaken. Er werd mij nochtans telefonisch beloofd dat u mij ging contacteren, ofwel per telefoon, ofwel per mail.Het betreft hier het schuifraam naar het terras van een klein appartement, waarvan ik dit raam sedert augustus 2020 niet meer durf open doen. Het is vandaag 30 januari 2021 !!!Bij deze brief wens ik de overeenkomst te ontbinden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform