Beste,wij hebben aan onze zeer grote ramen aan de tuinkant zonnescreens. Die zijn al enkele jaren stuk. De oorspronkelijke installateur (Baeten-Vanes) reageerde niet op onze zeer herhaaldelijke vraag tot herstel.Via google met zoektermen 'herstel' 'screens' kwamen we uit bij Windocare (https://windocare.be).Voor het maken van een offerte na een bezoek rekenen zij 109,50€. Wij gingen akkoord omdat we ondertussen radeloos waren.De offerte tot herstel (het vervangen van 2 onderdelen) was 1.121,22€. Wij gingen akkoord.Zij zouden een bedieningskastje en een wind/zonsensor vervangen.Tijdens de herstelling ervaarden we dat de techniekers 'weinig' ervaring hadden met dergelijke installatie.Na de herstelling konden we manueel de screens bedienen maar er waren 2 kabeltjes omgewisseld (omdat dat niet anders kon sic) zodat we 'boven' moesten gebruiken om de screens te laten zakken en 'beneden' om ze opnieuw op te rollen. Testen of de wind/zonsensor werkte, konden de techniekers toen niet.Enkele dagen later merkten we dat de windsensor (beveiliging tegen sterke wind) en zonsensor (automatisch zakken bij veel zonlicht) niets deden.Wij deelden die ervaring mee aan Windocare en dezelfde technieker kwam opnieuw langs. Opnieuw bleek dat hij niet echt wist wat te controleren. Op mijn vraag of de kabels voor op en neer niet anders moesten, kregen we opnieuw het antwoord dat het niet anders kon én dat het geen kwaad kon. Een telefoontje van de technieker met een 'expert' op kantoor leverde ook niets op. De technieker zei expliciet dat hij geen 'elektrieker' is en dus niet kon checken of de kabels en stroom oké waren. Dat zou door een externe electricien moeten gebeuren.Volgende fase: wij merken 3x dat 's morgens de screens naar beneden zijn, spontaan dus. We kunnen ze via de optie manueel bedienen terug oprollen. Maar we voelen ons niet veilig. Indien de screens afgerold zijn, riskeren we schade aan zowel screens als achtergevel en ramen.Een vraag hierover aan Windocare werd als volgt beantwoord: Ons voorstel naar U toe of er een mogelijkheid bestaat dat U door een electricien alles zou willen laten controleren aangaande stroomsterkte en of de bekabeling overal correct zit aangesloten !Hopelijk met een goed eindresultaat willen wij graag nog een interventie inplannen met een technieker met voldoende kennis !Windocare beschikt dus niet over een competente 'electricien' én wij zouden bijkomende kosten moeten maken vooraleer zij de herstelling verder zouden kunnen checken.Ik stuurde hierop per mail en per aangetekende brief een ingebrekestelling omdat wij niet akkoord gingen met hun antwoord en omdat wij de situatie met de screens als gevaarlijk ervaarden.Op die mail of brief kregen we geen reactie.Ondertussen wisten, dat zagen we op de offerte en factuur van Windocare, dat onze installatie van het merk Somfy was. Via de website van Somfy vonden we enkele installateurs in onze streek. Wij wilden immers zo snel mogelijk een herstel om beschadiging te voorkomen.De firma FDK uit Heist-op-den-Berg reageerde zeer snel. De techniekers kwamen 2 dagen later al langs. Zij stelden vast dat de keuze voor vervanging van de 2 componenten niet de best mogelijke was en ook dat het omwisselen van de 2 kabeltjes een ernstige fout was. Zij herstelden dat in een handomdraai. Een pluim voor FDK.De herstelling van FDK zal ons gefactureerd worden. Wij verwachten van Windocare dat zij die kosten aan ons terugbetalen. Die herstelling was immers maar noodzakelijk omdat de technieker van Windocare een belangrijke fout heeft gemaakt.