Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Gift card vervallen
Gisteren heb ik tot mijn ontnuchtering moeten vaststellen dat mijn gift card 2 weken geleden vervallen is. Er stond nog 38,60 € op.Graag had ik hiervoor een verlenging of een nieuwe kaart ontvangen, al was het een beperkte geldigheid van 1 maand ofzo.Ik heb dit gemeld aan de balie (waar de gift cards opgemaakt worden) en de medewerkster verwees me door om een mail te sturen naar het Management, want zij kon daarover niet beslissen. Echter had zij nog dergelijke klachten ontvangen.Vanochtend mailde ik naar het adres dat ze me gaf, en vrij snel kreeg ik antwoord, dat Management me niet kan helpen: vervallen is spijtig, maar onomkeerbaar.Al is er wel een oplossing: Via de QR-code te scannen kan de laatste transactie gecontroleerd worden en een nieuwe kaart geactiveerd worden. De aankoopprijs van een 2e kaart kan zelfs in mindering van het restbedrag gebracht worden.Dit willen toestaan is enkel een kwestie van klantvriendelijkheid.
vervaldatum Giftcard
Goeie middag,deze middag bezocht ik het Waasland Shopping Center met 3 gift cards. De vervaldatum van de cards was 31/08/20.Ik ben me ervan bewust dat ik 2 dagen te laat ben en ging er eigenlijk van uit dat, gezien de sluiting van alle winkels gedurende meer dan 8 weken, de card zou verlengd worden. In alle andere horeca zaken of winkels die door de Corona maatregelen getroffen en gesloten zijn, werden bonnen/cadeaucheques zonder problemen verlengd (RaamFood Lokeren, Modehuis Madonna Lokeren, Roots Gent, Kamiel en Kaat Zele, ...).Groot was dan ook mijn verbazing toen ik te horen kreeg dat dit niet het geval was en dat enkel de cards die zouden vervallen in de periode maart tem juli zouden verlengd worden. Een gevoel van onrechtvaardigheid werd hierdoor opgeroepen bij me. Je koopt immers kaarten met een vervaldatum die telkens een jaar verder ligt. Op de website staat ook dat 'de gift cards een jaar geldig zijn'. In mijn geval zijn ze maar 10 maand geldig geweest, en dat vind ik niet correct. Ik begrijp ook niet waarom de grens getrokken is bij cards in juni terwijl de winkels in mei al open waren. Ik heb mijn ongenoegen geuit bij de baliemedewerker, die me op wees dat er expliciet vermeld staat dat na vervaldatum geen gebruik kan worden gemaakt van de kaarten. Verdere communicatie was niet mogelijk en er werd ook geen gevolg gegeven aan mijn vraag.In totaal gaat het bij mij (want ik veronderstel dat ik lang niet de enige ben) om een kleine 50€. Een verwaarloosbaar bedrag misschien, maar voor ons als gezin (ook professioneel getroffen door de Coronacrisis - maar dit zou niet ter zake mogen doen) is dat een serieus bedrag.Met dank voor uw begrip,Seppe Geerinck en Deborah De Bruyne
Problemen met giftcard
Beste, ik had een giftcard met 250 euro. Ik kocht er kleinigheden mee in verschillende winkels. Je krijgt dan een ticket waarop het resterende bedrag opstaat en de datum van aankoop. Ik vind dit zeer onduidelijk ( bv code109x56) betekent dat je nog dat bedrag hebt) dus elke keer vraag ik : hoeveel staat er nog op en hoe lang is dit nog geldig: in 3 winkels kreeg ik het antwoord. Bedrag x en nog 1 jaar geldig vanaf deze aankoop. Er stond nog ongeveer 90 euro en op 13 augustus ging ik nog eens vragen aan het onthaal hoeveel er nog opstond. Ze antwoordde 0 euro, want de kaart verviel op 31 juli . Het bedrag is geldig vanaf aankoop van de kaart.Ik vertel mijn ‘vragen en antwoorden ‘ in minstens 3 winkels. Niets aan te doen. Ik heb gemaild 3 x heen en weer , naar het mailadres van het shoppingcentrum. ( ik heb deze mails en antwoorden en kan deze doorsturen indien nodig) Ik kreeg als antwoord dat de verkoopsters nooit gezegd hebben dat het bedrag een jaar geldig is na elke aankoop, ik wil naar de winkels gaan maar ik zal de bewuste verkoopsters niet herkennen, en dat ik mijn geld kwijt ben .Dit kan toch niet? Wie heeft dan mijn overige 90 euro, dat bedrag was wel betaald aan shoppingcentrum.Is er dan geen consumentenbescherming?Ik stelde de vraag op 13 augustus, de kaart verviel op 31 augustus.Bij elke aankoop kan je binnen de 14 dagen of zelfs een maand, je aankoop ruilen of terugbrengen.Kan dat dan niet toegepast worden ? Ik ben akkoord dat er een klein bedrag administratieve kosten bijkomen, maar het hele bedrag inhouden vind ik pure diefstal? Bovendien denk ik dat, via Chris Peeters, de geldigheid van kaarten verlengd is van 1 naar 2 jaar, Ik hoop dat u een oplossing kan bekomen voor mij, ik voel me bestolenVriendelijke groeten en bedankt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten