Beste, ik had een giftcard met 250 euro. Ik kocht er kleinigheden mee in verschillende winkels. Je krijgt dan een ticket waarop het resterende bedrag opstaat en de datum van aankoop. Ik vind dit zeer onduidelijk ( bv code109x56) betekent dat je nog dat bedrag hebt) dus elke keer vraag ik : hoeveel staat er nog op en hoe lang is dit nog geldig: in 3 winkels kreeg ik het antwoord. Bedrag x en nog 1 jaar geldig vanaf deze aankoop. Er stond nog ongeveer 90 euro en op 13 augustus ging ik nog eens vragen aan het onthaal hoeveel er nog opstond. Ze antwoordde 0 euro, want de kaart verviel op 31 juli . Het bedrag is geldig vanaf aankoop van de kaart.Ik vertel mijn ‘vragen en antwoorden ‘ in minstens 3 winkels. Niets aan te doen. Ik heb gemaild 3 x heen en weer , naar het mailadres van het shoppingcentrum. ( ik heb deze mails en antwoorden en kan deze doorsturen indien nodig) Ik kreeg als antwoord dat de verkoopsters nooit gezegd hebben dat het bedrag een jaar geldig is na elke aankoop, ik wil naar de winkels gaan maar ik zal de bewuste verkoopsters niet herkennen, en dat ik mijn geld kwijt ben .Dit kan toch niet? Wie heeft dan mijn overige 90 euro, dat bedrag was wel betaald aan shoppingcentrum.Is er dan geen consumentenbescherming?Ik stelde de vraag op 13 augustus, de kaart verviel op 31 augustus.Bij elke aankoop kan je binnen de 14 dagen of zelfs een maand, je aankoop ruilen of terugbrengen.Kan dat dan niet toegepast worden ? Ik ben akkoord dat er een klein bedrag administratieve kosten bijkomen, maar het hele bedrag inhouden vind ik pure diefstal? Bovendien denk ik dat, via Chris Peeters, de geldigheid van kaarten verlengd is van 1 naar 2 jaar, Ik hoop dat u een oplossing kan bekomen voor mij, ik voel me bestolenVriendelijke groeten en bedankt