Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Te laat betaalde eindejaarspremie

Beste,Tot mijn grote spijt onder ik dat mijn eindejaarspremie in de horeca nog altijd niet betaalt is. De berekening die ze ontvangen hebben van mijn werkgever staat al 3 weken aangegeven als berekend maar nog niet betaalt. De laatste datum hiervoor is 31 januari en nog is dit niet gebeurt. Als wij werknemers een factuur te laat betalen moet we daar interesten op betalen of worden we op het matje geroepen waarom we niet betaalt hebben. De reden waarom ik contact probeer te zoeken via hier is omdat ik al een e-mail heb gestuurd maar zonder antwoord. En heb ondertussen al 28 keer gebeld maar elke keer word ik eruit gegooid omdat alle lijnen bezet zijn. Op welk uur van de dag je ook belt. Hopelijk levert dit een antwoord!

Opgelost

Probleem met uitbetaling eindejaarspremie wegens middelnaam

Beste, Er blijkt vanalles mis te lopen met mijn eindejaarspremie. Het Horecafonds weigert mijn bankrekening te verifiëren omdat ik een derde naam heb. Ik heb hier een 5tal maal voor ingebeld gestrekt over 3-4 weken. Men ontvangt een mail waarin vermeld wordt dat ik mijn bankrekeningnr moet ingeven met uw identiteitskaart gegevens. Dit heb ik dan ook maar gedaan. Vervolgens krijg ik een mail terug dat het geweigerd wordt en ik contact moet opnemen met mijn bank waarom dit effectief geweigerd wordt. Ik neem contact op met mijn bank die mij vervolgens een attest opstuurt van verificatie. Deze kan ik nergens ingeven bij horecafonds. Eerste maal bellen zegt men dat ik opnieuw moet proberen maar dan met mijn middelnaam (de naam van mijn peter) ook ingevuld. Belangrijk is te weten dat ik bij mijn bank gewoon onder voor en achternaam sta, maar alsnog doe ik dit. Deze werd ook gewoon geweigerd. Na nog eens bellen zegt men dat ik het per mail moet opsturen naar info@horecafonds.be. Ik heb ook op een klantendienst gewerkt en weet dat dit gewoon een manier is om mijn probleem op iemand anders af te schuiven ipv het op te lossen. Noch doe ik wat er van mij gevraagd wordt, geef mijn volledig verhoor en stuur zelf het attest in bijlage door per mail. Natuurlijk, hoe kan het ook anders, krijg ik een mail terug met daarin de melding dat zij geen bankrekeningen etc verwerken en ik gewoon de aanvraag OPNIEUW moet ingeven in het portaal met mijn twee voornamen. Dit heb ik al eerder gedaan en ben hierbij dus niet geholpen. Daarna bel ik nogmaal naar de klantendienst wordt er mij gezegd dat ik manueel een document moet afprinten, hiermee naar mijn bank gaan en daarna het naar brussel sturen. Dit is geen oplossing voor mij. Mijn baas heeft het geld keurig uitbetaald aan Horecafonds en Horecafonds betaald het niet uit aan mij omdat ik een tweede voornaam heb? Ik vermeld aan de klantendienst medewerker dat ik in de horeca werk en hier weinig tijd voor heb mits mijn uren nogal moeilijk liggen. Krijg ik het antwoord 'U hebt 5 jaren de tijd'. Hiermee ben ik nogmaal niet geholpen. Vervolgens zegt Horecafonds dat het probleem bij ING ligt. Na contact met ING zeggen zij dat het probleem bij Horecafonds ligt. Kortom ik word gewoon van de hak op de tak doorgestuurd omdat ik twee voornamen heb. Dit kan toch niet? Het lijkt mij eerder dat Horecafonds hun portaal niet correct werkt want het lijkt mij bizar dat het probleem bij ING zou liggen als ik van hun direct een attest ontvangen heb met daarin bewijs dat mijn rekening gewoon onder mijn voor en achternaam staan. Volgens de persoon die ik aan de lijn heb gehad zou iedereen met een tweede voornaam die bij ING en Belfius zitten NIET uitbetaald worden. Er zou volgens de klantendienst ook geen senior, of teamcoach of überhaupt een back office die mij kan helpen aanwezig zijn. Ik weet dat men in klantendiensten protocols hebben ivm het contacteren van de seniors maar in dit geval zou ik toch eens inbellen. Bij deze Horecafonds, Los dit zo snel mogelijk op zonder dat van her naar der moet lopen.Dank bij voorbaat,Kevin

Opgelost

Laattijdige eindejaarspremie

Beste, Helaas heb ik dit jaar net zoals de voorbije 20 jaar vastgesteld dat het Horecafonds onze eindejaarspremie niet binnen de wettelijk vastgestelde tijd (voor 31 januari) uitbetaald.Corona is geen excuus.Integendeel, corona zou een stimulans moeten zijn om de arbeiders in deze getroffen sector vroegtijdig of ten minste op tijd hun premie uit te betalen! Persoonlijk ondervind ik dat als ik nalatig, vergeetachtig ben en dus niet op tijd rekeningen enz betaal...dat extra boetes, administratieve kosten met zich meebrengt.Dit blijkt voor het horecafonds niet te gelden?Men zou durven denken dat het laattijdig uitbetalen van de horecamedewerkers extra interesten creëert.Ik richt mij bij deze niet tot de werknemers van het horecafonds, zij zijn wellicht onderbemand in deze drukke periode en moeten daarbovenop dan ook nog eens alle klachten van mensen zoals mezelf aanhoren.Ik richt me wel tot het instituut horecafonds of een hoger beleid om eindelijk verantwoordelijkheid en initiatief te nemen voor de gedupeerde horecamedewerker. Enkele oplossingen:- Men wijzigt deze premie binnen de wet naar Paaspremie. - Eindejaarspremie niet meer laten uitbetalen door het fonds maar maandelijks bovenop het loon uitkeren (door sociaal bureau) dan kan de arbeider deze zelf opsparen of besteden. - Het naleven van de huidige wettelijke regelingen.Mvg,een teleurgestelde horecawerknemer die wacht op zijn broodnodige eindejaarspremieMario Vangrieken0497 79 81 20

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform