Terug

Probleem met uitbetaling eindejaarspremie wegens middelnaam

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: Waarborg en sociaal fonds horeca

27/01/2022

Beste, Er blijkt vanalles mis te lopen met mijn eindejaarspremie. Het Horecafonds weigert mijn bankrekening te verifiëren omdat ik een derde naam heb. Ik heb hier een 5tal maal voor ingebeld gestrekt over 3-4 weken. Men ontvangt een mail waarin vermeld wordt dat ik mijn bankrekeningnr moet ingeven met uw identiteitskaart gegevens. Dit heb ik dan ook maar gedaan. Vervolgens krijg ik een mail terug dat het geweigerd wordt en ik contact moet opnemen met mijn bank waarom dit effectief geweigerd wordt. Ik neem contact op met mijn bank die mij vervolgens een attest opstuurt van verificatie. Deze kan ik nergens ingeven bij horecafonds. Eerste maal bellen zegt men dat ik opnieuw moet proberen maar dan met mijn middelnaam (de naam van mijn peter) ook ingevuld. Belangrijk is te weten dat ik bij mijn bank gewoon onder voor en achternaam sta, maar alsnog doe ik dit. Deze werd ook gewoon geweigerd. Na nog eens bellen zegt men dat ik het per mail moet opsturen naar info@horecafonds.be. Ik heb ook op een klantendienst gewerkt en weet dat dit gewoon een manier is om mijn probleem op iemand anders af te schuiven ipv het op te lossen. Noch doe ik wat er van mij gevraagd wordt, geef mijn volledig verhoor en stuur zelf het attest in bijlage door per mail. Natuurlijk, hoe kan het ook anders, krijg ik een mail terug met daarin de melding dat zij geen bankrekeningen etc verwerken en ik gewoon de aanvraag OPNIEUW moet ingeven in het portaal met mijn twee voornamen. Dit heb ik al eerder gedaan en ben hierbij dus niet geholpen. Daarna bel ik nogmaal naar de klantendienst wordt er mij gezegd dat ik manueel een document moet afprinten, hiermee naar mijn bank gaan en daarna het naar brussel sturen. Dit is geen oplossing voor mij. Mijn baas heeft het geld keurig uitbetaald aan Horecafonds en Horecafonds betaald het niet uit aan mij omdat ik een tweede voornaam heb? Ik vermeld aan de klantendienst medewerker dat ik in de horeca werk en hier weinig tijd voor heb mits mijn uren nogal moeilijk liggen. Krijg ik het antwoord 'U hebt 5 jaren de tijd'. Hiermee ben ik nogmaal niet geholpen. Vervolgens zegt Horecafonds dat het probleem bij ING ligt. Na contact met ING zeggen zij dat het probleem bij Horecafonds ligt. Kortom ik word gewoon van de hak op de tak doorgestuurd omdat ik twee voornamen heb. Dit kan toch niet? Het lijkt mij eerder dat Horecafonds hun portaal niet correct werkt want het lijkt mij bizar dat het probleem bij ING zou liggen als ik van hun direct een attest ontvangen heb met daarin bewijs dat mijn rekening gewoon onder mijn voor en achternaam staan. Volgens de persoon die ik aan de lijn heb gehad zou iedereen met een tweede voornaam die bij ING en Belfius zitten NIET uitbetaald worden. Er zou volgens de klantendienst ook geen senior, of teamcoach of überhaupt een back office die mij kan helpen aanwezig zijn. Ik weet dat men in klantendiensten protocols hebben ivm het contacteren van de seniors maar in dit geval zou ik toch eens inbellen. Bij deze Horecafonds, Los dit zo snel mogelijk op zonder dat van her naar der moet lopen.Dank bij voorbaat,Kevin

Berichten (4)

Waarborg en sociaal fonds horeca

Naar: K. H.

28/01/2022

Geachte Heer,Wij nemen nota van uw klacht die u formuleerde via Test-Aankoop, en betreuren eveneens deze gang van zaken.Er zijn 2 manieren waarop u, als werknemer uw rekeningnummer bij het Waarborg en Sociaal Fonds kunt opgegeven of aanpassen. U kunt dit doen door uw rekeningnummer via ons werknemersportaal in te geven, of via een attest op papier welke u na contact met het Fonds kunt bekomen.Wij verzamelen alle nieuwe rekeningnummers die opgegeven worden via het portaal in een bestand. Dit bestand wordt dan vervolgens naar de betrokken bank verstuurd in een formaat en via de kanalen die onder de banken en andere instellingen zijn afgesproken en vastgesteld doorFebelfin. Bedoeling hiervan is dat de banken ons bevestigen dat u wel degelijk houder bent van het rekeningnummer dat u opgaf, teneinde premiefraude tegen te gaan. Wij gebruiken hierbij enkel de officiele gegevens.Wij kregen effectief van de bank een antwoordbestand terug dat bevestigt dat uniet de houder bent van het opgegeven rekeningnummer. De foutmelding luidt meer bepaald als volgt 'Verschillende eerste voornaam van persoon 1'Wij kunnen dan jammer genoeg dat bericht niet negeren en het rekeningnummer alsnog aanvaarden. Wij nemen contact op met de bank om dit probleem op te lossen.Het voorstel van onze medewerker, om via het papieren attest uw bankrekening te laten valideren zou het probleem kunnen omzeilen. Jammer genoeg vergt dit inderdaad een fysieke verplaatsing door u naar uw bankkantoor, tijdens hun openingsuren, en dan moet u dit origineel document ons per post terugsturen.Wij doen al het nodige om uw premie zo snel mogelijk op uw rekening uitbetaald te krijgen. Wij houden u op de hoogte van de verdere afwikkeling.Vriendelijke groeten,Sincères salutations,Kind Regards,xxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOpgelet: Mijn e-mailadres is gewijzigd.

K. H.

Naar: Waarborg en sociaal fonds horeca

28/01/2022

Beste,Dit had ik vernomen bij de medewerker. Ik heb alle mogelijke variaties van mijn naam geprobeerd maar alsnog tevergeefs. Ik heb sinds de eerste poging een attest ontvangen van mijn bank met verificatie dat ik de effectieve eigenaar ben van deze bankrekening. Ik had ook voorgesteld om deze per mail op te sturen. Dit kon niet verwerkt worden per mail alsnog voeg ik deze toe aan dit gesprek. Ik versta compleet dat er problemen kunnen zijn mits de namen compleet moeten matchen in de databasen maar ik heb het echt druk met werk en zou natuurlijk mijn eindejaarsgeld zo snel mogelijk willen kunnen ontvangen. Dank bij voorbaat,Kevin

Waarborg en sociaal fonds horeca

Naar: K. H.

01/02/2022

Geachte heer xxxxxxxxx,Gezien de omstandigheden zullen wij éénmalig en uitzonderlijk uw attest bankidentiteit manueel ingeven en valideren. Voor de volledigheid melden wij u ook dat zelfs al mocht uw rekeningnummer wel onmiddellijk door uw bank gevalideerd zijn geweest, uw premie op vandaag nog niet betaalbaar is. Tenzij uw werkgever nog eerder reageert zal de uitbetaling van uw eindejaarspremie automatisch ten laatste op 5 februari gebeuren..Vriendelijke groeten,Sincères salutations,Kind Regards,xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxOpgelet: Mijn e-mailadres is gewijzigd.

Waarborg en sociaal fonds horeca

Naar: K. H.

03/02/2022

Geachte heer xxxxxxxxx,Gezien de omstandigheden zullen wij éénmalig en uitzonderlijk uw attest bankidentiteit manueel ingeven en valideren. Wij kunnen dit niet als een algemene regel voor een hele sector toepassen of aanvaarden, gezien de echtheid van dergelijk attest moeilijk valt te controleren.We menen dat hier echter niet aan de orde is.Vriendelijke groeten,Sincères salutations,Kind Regards,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform