Terug

Laattijdige eindejaarspremie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Waarborg en sociaal fonds horeca

11/02/2021

Beste, Helaas heb ik dit jaar net zoals de voorbije 20 jaar vastgesteld dat het Horecafonds onze eindejaarspremie niet binnen de wettelijk vastgestelde tijd (voor 31 januari) uitbetaald.Corona is geen excuus.Integendeel, corona zou een stimulans moeten zijn om de arbeiders in deze getroffen sector vroegtijdig of ten minste op tijd hun premie uit te betalen! Persoonlijk ondervind ik dat als ik nalatig, vergeetachtig ben en dus niet op tijd rekeningen enz betaal...dat extra boetes, administratieve kosten met zich meebrengt.Dit blijkt voor het horecafonds niet te gelden?Men zou durven denken dat het laattijdig uitbetalen van de horecamedewerkers extra interesten creëert.Ik richt mij bij deze niet tot de werknemers van het horecafonds, zij zijn wellicht onderbemand in deze drukke periode en moeten daarbovenop dan ook nog eens alle klachten van mensen zoals mezelf aanhoren.Ik richt me wel tot het instituut horecafonds of een hoger beleid om eindelijk verantwoordelijkheid en initiatief te nemen voor de gedupeerde horecamedewerker. Enkele oplossingen:- Men wijzigt deze premie binnen de wet naar Paaspremie. - Eindejaarspremie niet meer laten uitbetalen door het fonds maar maandelijks bovenop het loon uitkeren (door sociaal bureau) dan kan de arbeider deze zelf opsparen of besteden. - Het naleven van de huidige wettelijke regelingen.Mvg,een teleurgestelde horecawerknemer die wacht op zijn broodnodige eindejaarspremieMario Vangrieken0497 79 81 20

Berichten (1)

Waarborg en sociaal fonds horeca

Naar: M. V.

12/02/2021

Geachte,Wij hebben het bericht van de heer Vangrieken goed ontvangen en nemen het zeer ernstig.Deze werknemer vergeet blijkbaar te zeggen dat hij al 2 premies 2020 heeft ontvangen:1)Op 08.09.2020 hebben wij een netto bedrag op zijn rekening gestort voor zijn tewerkstelling bij het bedrijf 1798292/69 Jee-VDV BVBA2)Op 29.01.2021 hebben wij zijn COVID premie op zijn rekening gestort voor de tewerkstelling bij 1951476/06 Tomik Services BVBA.Voor deze laatste werkgever is er nog een bruto bedrag (voor de gewone premie) in wacht. De controlestaat m.b.t. de aangifte die deze premie bevat werd op 01.02.2021 naar de werkgever opgestuurd. Het netto bedrag gaat dus eersaags uitbetaald worden.Ter volledigheid moeten wij ook zeggen dat het Fonds de tweede aangifte heeft gekregen (van Acerta) op 29.01.2021. De zo gezegd laattijdig betaling heeft dus niets te maken met het Fonds.Wij blijven uiteraard te uwer beschikking voor alle bijkomende vragen.Mvg,Waarborg en Sociaal Fonds HORECA Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.www.avast.com


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform