Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Verzoek voor afspraak op klacht van 24/06/2023
Aan directie / management van Willems Veranda,Helaas moet ik nog eens terugkomen op een eerdere klacht via Testaankoop ter attentie van Willems Veranda. Ik kan helaas niet anders vermits er nog steeds geen afspraak werd gemaakt voor de vervanging van een defect glas in onze veranda, zoals gemeld op 24 Juni 2023. Via de dienst-naverkoop geraakte ik nog niet verder tot dusver en deze week zou men in verlof zijn.Ik stuurde vandaag terug een mail (zie hieronder) en hoop deze dus via Testaankoop te versterken.Dank voor de spoedig inplanning van ook een spoedige interventie en hopelijk ook meteen een goed herstel.PS: graag ook uw aandacht op een mogelijke gevolgschade door waterschade indien er geen reactie komt.Mvg, Rik Vaesen.« Dag Inge,blijkbaar is het jullie niet gelukt om een afspraak te maken voor jullie welverdiende verlof.Ondertussen zijn we weer een een week verder en … na mijn pannemelding van 24 JUNI 2023 werd er nog niet eens een afspraak met ons gemaakt.Enkel een gigantisch mailverkeer ontstond met telkens beloftes.Wanneer gaan jullie nu eens overgaan tot het maken van een afspraak met ons?Ik zie ondertussen andere waterverschijnselen optreden rond het defecte glaspaneel. Laat dit best niet escaleren aub?Het spreekt voor zich dat ik eventuele gevolgschade zal moeten melden aan - en dat de kosten voor Willems Veranda zullen zijn.Grtn,Rik Vaesen+32 478 700461 »
Garantie op geplaatste veranda
Beste, ik raadpleeg jullie als experts bij deze betreffende een garantievraag voor onze in bestaande veranda thuis. Deze werd door Willems Veranda geplaatst in 2014 en ik ging er van uit dat er 10 jaar garantie op bestond. Een 3-tal jaar geleden zijn ze (volledig in garantie voor het glas en de werkuren) al eens een glaspaneel moeten komen vervangen. Nu doet zich in Juli 2023 terug hetzelfde voor en is een ander glaspaneel ook ondicht en zal het moeten vervangen worden. Ik kreeg van de dienst-na-verkoop van Willems een offerte waarin het glas t.w.v. ca. 900€ gratis was, doch de verplaatsing en werkuren t.w.v. 300€ wel te betalen was. Toen ik vroeg of niet alles in garantie kon zoals enkele jaren geleden en omdat onze veranda nog geen 10 jaar staat, kreeg ik de melding dat Willems Veranda zijn voorwaarden in 2020 zou hebben aangepast. Ik heb gevraagd aan de dienst-na-verkoop waar ik de nieuwe voorwaarden dan wel kon vinden om ze eens na te lezen en wacht op antwoord. Mijn vraag aan testaankoop: Kan het zomaar dat de voorwaarden gewijzigd worden zonder ons in kennis te stellen of gelden voor ons nog steeds de algemene garantievoorwaarden van 2014, toen we de veranda besteld hebben?.Dank alvast voor uw hulp en de respons.PS.: voorlopig wil ik nog even de finale respons van Willems afwachten en wil ik liever nog geen negatieve indruk nalaten en hou het daarom liever nog privé. Later kunnen we dit wel eventueel delen met derden.Mvg, Rik Vaesen
Herroepingsrecht
Beste,Op 31/3 hebben we een contract ondertekend ivm plaatsen veranda. Thuis gekomen vonden we dat we onder lichte dwang getekend hadden en nooit de kans gekregen hebben om de offerte thuis te bekijken. Op 5/4 hebben we een modelformulier van herroepingsrecht ingevuld en doorgemaild naar de verkoper.Op 10/5 ontvangen we een aangetekend schrijven dat ze de mail maar op 18/4 hebben ontvangen en we geen recht op herroepingsrecht hebben omdat het document niet aangetekend verstuurd werd. Ze eisen een schadevergoeding van 30% van de contractperiode. Is dit wettelijk? Alvast bedankt!
Laattijdig plaatsen veranda
Beste,Op zaterdag 2 mei 2020 kochten wij in de toonzaal in Ardooie een veranda aan. Gisteren!! pas kwamen ze de veranda opmeten en kregen wij de boodschap dat het zeker augustus 2021 zal zijn voor de veranda hier zal staan! De veranda is deel van ons huis en dus geen luxeproduct. Wij leven al een maand in half donker en hebben deze veranda DRINGEND nodig! Wij hebben 3 kleine kinderen. De situatie is absoluut niet meer houdbaar tot augustus! Wij wensen dat de veranda die een jaar! geleden gekocht werd zo snel mogelijk geplaatst wordt!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten