Meest recente klachten

Y. J.
3/01/2023

Geen garantie door zogezegd verkeerde olie gebruikt

Beste Half augustus bestelde ik op de website van Hubo een bosmaaier heggenschaar 33cc. Op 24/08 ben ik de bosmaaier gaan halen bij Hubo Wuustwezel. Ook bestelde ik een benzinekan en motorolie om deze te gebruiken voor mijn bosmaaier. Aan de kassa raadden ze mij aan om een voorgemengde bus met benzine én olie te kopen aangezien je daarbij zeker bent van de juiste concentratie. Dat heb ik dan ook gedaan. De aankopbonnetjes kan u bijgevoegd zien.Nadat de machine klaar was voor gebruik heb ik ze 2 - 3 keer gebruikt vooraleer ik ze niet meer gestart kreeg. Ik heb de bosmaaier binnen gedaan bij Hubo en die gingen deze opsturen naar jullie voor reparatie. Na een 3-tal weken kreeg ik het (onverwachte) nieuws dat de bosmaaier niet gerepareerd kon worden. Volgens de herstelbon was er slechte olie gebruikt en viel deze buiten garantie. Herstelbon is te vinden als foto.Toen besloot ik om zelf met jullie contact op te nemen.Ik kreeg niet veel later een mail terug van een medewerker dat ik de bosmaaier terug opnieuw mocht opsturen en dat het afdelingshoofd een tweede inspectie ging doorvoeren. Na 1 maand kreeg ik opnieuw bericht van Hubo dat de bosmaaier, onhersteld, terug binnen was. Opnieuw is de conclusie dat ik verkeerde olie zou hebben gebruikt.Uiteraard kan u wel geloven dat ik totaal niet kon volgen hoe dit mogelijk was. Ik had alles gedaan zoals voorgeschreven, speciaal een (veel duurdere) bus gemengde benzine/olie gekocht om het goed te doen en na 2-3 keer gebruik begaf mijn bosmaaier het.Ik zou hier graag samen naar een oplossing willen zoeken. Op dit moment heb ik geen bosmaaier en ben ik 170€ kwijt...Alvast bedankt! Met vriendelijke groetenYannick Jacobs

Opgelost
B. V.
29/06/2022

Geen Garantie , zogezegd fout van klant

Beste betreft heggenschaar POWXG2017 , aangekocht bij hubo izegem op 29/05/2021De boven vermelde heggenschaar is 3 maal gebruikt geweest sedert aankoop datum en nu al stuk door zogezegd te weinig smering .... dat moet men mij nu toch es uitleggen dat de machine na 3 maal te gebruiken al smering nodig geeft ... bougie wit ... zal al slechte geweest zijn zeker en gekrast piston .. na 3 maal , ik vraag mij af of het wel de originele onderdelen zijn die gebruikt werden .. in ieder geval een afrader power machinerie , misschien fabrikatie fout door firma  ... Ik had gehoopt op tenminste een tegen vergoeding voor de foutmelding..Mvg Bart Verzonden Vansteenkiste Bart 

Opgelost
J. R.
25/06/2021

Robotmaaier wijkt af

Op 02/06/2021 kocht ik een robotmaaier type POWXG6305 bij Hubo Torhout. Al bij het eerste gebruik bleek dat het toestel afwijkt naar links waardoor het steeds een flauwe bocht maakt naar links en bijgevolg zelden helemaal achteraan de tuin komt. Ik ben het toestel 10 dagen kwijt geweest voor herstelling. Toen ik het toestel terugkreeg bleek het probleem niet opgelost. Hubo Torhout heeft daarop contact opgenomen met de technische dienst van Varo en daar verklaren ze dat ze het toestel op een testparcours gezet hebben en dat het perfect werkt. Ik had nogthans foto's gestuurd naar Jan Wildiers van de technische dienst van Varo waarop duidelijk te zien is dat het spoor afwijkt naar links. Vandaag 25/02/2021 heb ik het toestel nog eens getest en het probleem is nog verergerd. De eerste minuten rijdt het toestel kaarsrecht, daarna begint het af te wijken naar links en nog wat later begint het in cirkels te rijden. Bij het terugkeren naar het laadstation wijkt het soms af van de perimeterdraad waardoor het zijn laadstation niet vindt en terug begint te zoeken. Varo weigert het toestel te vervangen maar wil het wel nog eens komen ophalen om na te zien, wat ik totaal niet zie zitten aangezien de vorige herstelling 10 dagen geduurd heeft en niets uitgehaald heeft. Dit is een splinternieuw toestel dat vanaf dag 1 niet goed gefunctioneerd heeft en ik eis dan ook een nieuw toestel dat wél goed functioneert.

Afgesloten
W. D.
19/04/2021

Weigert garantie te geven voor levensduur minder dan 1 jaar

Dear,I’m experiencing a problem of early absolescence in relation to the following product.Categoria: BatterijMarca: VARO / POWERPLUSModello: dual power batterij 40V li-ion Dettagli: Batterij heb ik aangekocht op 25/4/2020 en deze laat niet op. Aankooprijs toen was 58,86€Nu blijkt dat Powerplus maar 6 maanden garantie meer geeft waarbij dit bij aankoop een garantie van 3 jaar was. Moet dit niet altijd minimaal 2 jaren zijnData acquisto: april 2020

Afgesloten
G. K.
14/10/2020

Probleem terugbetaling online bestelling

-1* 4 mei 2020 Online lader powx0057 Ref:104.090.06 besteld voor mijn accu boormachine Power plus X0057.De lader powx0057 Ref:104.090.06 op 11 mei 2020 ontvangen en de accu getracht op te ladende adapter werkt niet, 12 mei 2020 conform de wetgeving online aankopen is gereclameerd. -2* Er volgde een uitvoerige correspondentie zonder resultaat ( zie bijlage correspondentie ).Tevens is verzocht om langs te komen voor een meting van de lader powx0057. -3*Op 25 juni 2020 gevolg gegeven aan de uitnodiging, de adapter powx0057 Ref:104.090.06 afgegeven voor meting, echter de heer van Hoof (technische dienst Varo) kwam terug met een andere oplader met CE keurmerk ?-4*De bewuste oplader met CE nummer 154369864 is niet gekochte oplader nummer 10409006De heer van Hoof wimpelde mijn argumenten weg, en bleef volharden met non-verbale communicatie ! Tevens weigerde de heer van Hoof mijn oplader te retourneren.Op mijn verzoek dit schriftelijk te bevestigen, moest ik daar een uur op wachten.Certificate Holder:VARO VIC.VAN ROMPUY n.v.Joseph Van Instraat 9,B-2500 Lier,BelgiumCertificate Number:S 50423367Order Number:154369864 Certified Product:Battery ChargerModel Designation:XYZ563Fulfilled Standards: EN 60335-1:2012+A11+A13 EN 60335-2-29:2004+A2 EN 62233:2008The standard(s) listed here reflect the status at the time of the release of this certificate.Date of Issue:January 15, 2019Certificate Type:GS-Mark ApprovalTested safetyMail d.d. 27 juni aan Varo ( géén reactie).Beste Melissa,Op uw advies ben ik met de oplader op bezoek geweest op uw locatie in De Lier.Hier mocht ik kennis maken met uw collega de heer Louis Van Hoof (Technical services).De heer Louis heeft een opmerkelijke gevoel voor humor, na afgifte van de oplader, komt hijterug met een andere oplader (ovaal i.p.v. rechthoekig met een CE keurmerk ?) waarvan destroomdraden doorgeknipt waren. (vernieling van mijn eigendom zonder toestemming ?) mijnlader is onder protest achtergehouden (bewijs) ! voor de defecte accu's is toestemming gegevenaan uw collega Jan !Tevens meent de heer Louis dat een consument moet kunnen weten dat een accu kapot is ?De heer Louis verwijt mij dat ik pas weken later reclameer ? (zie bijlage).Gelet op de gespannen en intimiderende situatie ben ik onder protest vertrokken om verdereescalatie te voorkomen ( in afwachting van een schriftelijke samenvatting inzake de weigeringwerd ik tot twee keer gesommeerd om buiten te staan ? wat niet mogelijk is wegens persoonlijkeomstandigheden).Hierbij protesteer ik tegen deze infame behandeling en eis per ommegaande mijn geld retour !

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform