Terug

Robotmaaier wijkt af

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Varo

25/06/2021

Op 02/06/2021 kocht ik een robotmaaier type POWXG6305 bij Hubo Torhout. Al bij het eerste gebruik bleek dat het toestel afwijkt naar links waardoor het steeds een flauwe bocht maakt naar links en bijgevolg zelden helemaal achteraan de tuin komt. Ik ben het toestel 10 dagen kwijt geweest voor herstelling. Toen ik het toestel terugkreeg bleek het probleem niet opgelost. Hubo Torhout heeft daarop contact opgenomen met de technische dienst van Varo en daar verklaren ze dat ze het toestel op een testparcours gezet hebben en dat het perfect werkt. Ik had nogthans foto's gestuurd naar Jan Wildiers van de technische dienst van Varo waarop duidelijk te zien is dat het spoor afwijkt naar links. Vandaag 25/02/2021 heb ik het toestel nog eens getest en het probleem is nog verergerd. De eerste minuten rijdt het toestel kaarsrecht, daarna begint het af te wijken naar links en nog wat later begint het in cirkels te rijden. Bij het terugkeren naar het laadstation wijkt het soms af van de perimeterdraad waardoor het zijn laadstation niet vindt en terug begint te zoeken. Varo weigert het toestel te vervangen maar wil het wel nog eens komen ophalen om na te zien, wat ik totaal niet zie zitten aangezien de vorige herstelling 10 dagen geduurd heeft en niets uitgehaald heeft. Dit is een splinternieuw toestel dat vanaf dag 1 niet goed gefunctioneerd heeft en ik eis dan ook een nieuw toestel dat wél goed functioneert.

Berichten (2)

Varo

Naar: J. R.

28/06/2021

Beste,Dit dossier is ons bekend.Het toestel is door Hubo Torhout retour gestuurd voor nazicht.Wij hebben het toestel hier op 2 verschillende testterreinen getest en laten rijden.Hierbij hebben wij geen afwijkingen vastgesteld. Na deze testen hebben we het toestel terug aan Hubo Torhout bezorgd.Vooraleer hierover een beslissing te kunnen nemen, willen we het toestel graag opnieuw bekijken en de werking ervan controleren.Indien blijkt dat het toestel een fout vertoont, zullen wij onze verantwoordelijkheid nemen.Ter informatie heb ik Hubo Torhout via cc op de hoogte gebracht.Met vriendelijke groeten,Sincères salutations,Best regards,MitfreundlichenGra¼aŸen,Louis Van HoofManager technical servicesManager HealthSafetytel. dir.+ 32 (0)3 292 92 28Email: louis.vanhoof@varo.comVaro - Vic. Van Rompuy nvJoseph Van Instraat 9 2500 Lier Belgium T +32 3 292 92 92 F +32 3 292 92 72T +32 3 292 92 92 F +32 3 292 92 72 T dir +32 3 292 92 83PBefore printing, please consider the environment

J. R.

Naar: Varo

28/06/2021

Beste, Op mijn foto's is duidelijk te zien dat het toestel afwijkt. Dit gebeurt echter niet in de eerste minuten, pas na een minuut of 10-15 en hoe langer het rijdt hoe erger het wordt. Bij het terugkeren naar het laadstation wijkt het regelmatig af van de perimeterdraad waardoor het zijn laadstation niet vindt en terug begint te zoeken. Ik ben bereid het toestel nog eens op te sturen voor nazicht maar gelieve het lang genoeg te laten rijden. Soms wijkt het onmiddellijk af maar meestal na 10-15 minuten. Mag ik hopen dat het deze keer weer geen 10 dagen weg is ?Vriendelijke groetenJohan Renier


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform